Стан і втілення іноваційних технологій в технічну експлуатацію транспортних засобів
Автор
Волков, B. П.
Грицук, І. В.
Кужель, В. П.
Волкова, Т. В.
Плєхова, Г. А.
Volkov, V.
Gritsuk, I.
Kuzhel, V.
Volkova, T.
Pliekhova, G.
Дата
2022Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Метою статті є аналіз стану автомобільного транспорту і втілення інформаційних технологій в технічну експлуатацію транспортних засобів. Проведений аналіз сучасного стану автомобільного транспорту показав, що диверсифікація підприємств автомобільного транспорту, їхнє розукрупнення, розвиток підприємництва призвели до поляризації автомобільних парків та зосередження значної кількості автомобілів в невеликих за розміром і кількістю підприємствах. Розглянуто основні системні проблеми автомобільного транспорту на сучасному етапі, які показали, що існуюча в технічній експлуатації автомобілів система технічного обслуговування і ремонту вже не відповідає сучасним вимогам до підтримки працездатності транспортних засобів. Обґрунтовано, що наявність сучасних технологій дозволяє перейти до адаптивної системи ТО і Р автомобілів, ключовим моментом якої є розробка інформаційно-комунікаційної системи і бази моделей, що забезпечують шляхом моніторингу дистанційне отримання необхідної поточної інформації від транспортного засобу, її обробку і вироблення коригувальних впливів. Наведено результати експериментального дослідження техніко-економічних показників легкового транспортного засобу за допомогою розробленого інформаційно-програмного комплексу «IdenMonDiaOperСon «HNADU-16»», який працює в умовах інтелектуальних транспортних систем. Оцінка результатів визначення техніко-економічних показників роботи і параметрів технічного стану транспортного засобу в умовах експлуатації проводилась за середньою швидкістю його руху і витратою палива. Оцінка умов експлуатації проводилась за значенням відносного коефіцієнта зміни швидкості руху у відповідності до положень теорії експлуатації автомобілів.
Основна частина автомобілів в Україні зосереджена в невеликих за розміром і кількістю підприємствах, результатом чого є погіршення технічного стану ТЗ. Існуюча в таких підприємствах система контролю технічного стану вже не відповідає в цілому сучасним вимогам підтримки працездатності ТЗ. Це може бути вирішено впровадженням в ТЕА принципів «адаптивної» системи управління технічним станом автомобіля, основою якої є створення інформаційних систем організаційно-функціонального контроля і підтримки процесів технічної експлуатації ТЗ.
Отримані підсумки моніторингу параметрів технічного стану ТЗ в умовах експлуатації, дозволяють отримати значення середніх швидкостей руху для експериментальної дільниці з урахуванням геозон, витрати палива і відносного коефіцієнта зміни швидкості руху, який є основним орієнтиром при визначенні умов експлуатації ТЗ. The purpose of the article is to analyze the state of road transport and the implementation of information technology in the technical operation of vehicles. The analysis of the current state of road transport showed that the diversification of road transport enterprises, their unbundling, business development have led to the polarization of car fleets and the concentration of a significant number of cars in small in size and number of enterprises. The main systemic problems of road transport at the present stage are considered, which showed that the existing system of maintenance and repair of cars in the maintenance of cars no longer meets modern requirements for maintaining the efficiency of vehicles. It is substantiated that the availability of modern technologies allows to move to the adaptive system of maintenance and repair of cars, the key point of which is the development of information and communication system and database of models that provide remote monitoring of the necessary current information from the vehicle. The results of the experimental study of technical and economic indicators of a passenger vehicle with the help of the developed information and software complex "IdenMonDiaOperCon "HNADU-16"", which works in the conditions of intelligent transport systems, are presented. Evaluation of the results of determining the technical and economic performance and parameters of the technical condition of the vehicle in operating conditions was carried out on the average speed of its movement and fuel consumption. Estimation of operating conditions was carried out on the value of the relative coefficient of change of speed in accordance with the provisions of the theory of operation of cars.
The bulk of cars in Ukraine are concentrated in small enterprises in size and number, resulting in deteriorating technical condition of vehicles. The existing system of technical condition control in such enterprises no longer meets the modern requirements for maintaining the efficiency of vehicles. This can be solved by implementing in the TEA the principles of "adaptive" management system of the technical condition of the car, the basis of which is the creation of information systems of organizational and functional control and support of technical maintenance of vehicles.
The obtained results of monitoring the parameters of the technical condition of the vehicle in operation, allow to obtain the values of average speeds for the experimental site, taking into account geozones, fuel consumption and relative coefficient of change of speed, which is the main guide in determining vehicle operating conditions.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36163