dc.contributor.author | Волков, B. П. | uk |
dc.contributor.author | Грицук, І. В. | uk |
dc.contributor.author | Кужель, В. П. | uk |
dc.contributor.author | Волкова, Т. В. | uk |
dc.contributor.author | Плєхова, Г. А. | uk |
dc.contributor.author | Volkov, V. | en |
dc.contributor.author | Gritsuk, I. | en |
dc.contributor.author | Kuzhel, V. | en |
dc.contributor.author | Volkova, T. | en |
dc.contributor.author | Pliekhova, G. | en |
dc.date.accessioned | 2023-01-18T08:02:36Z | |
dc.date.available | 2023-01-18T08:02:36Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Стан і втілення іноваційних технологій в технічну експлуатацію транспортних засобів [Текст] / B. П. Волков, І. В. Грицук, В. П. Кужель [та ін.] // Вісник машинобудування та транспорту. – 2022. – № 1. – С. 23-33. | uk |
dc.identifier.citation | Волков B. П., Грицук І. В., Кужель В. П., Волкова Т. В., Плєхова Г. А. Стан і втілення іноваційних технологій в технічну експлуатацію транспортних засобів. Вісник машинобудування та транспорту. 2022. № 1. С. 23-33. | uk |
dc.identifier.issn | 2415-3486 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36163 | |
dc.description.abstract | Метою статті є аналіз стану автомобільного транспорту і втілення інформаційних технологій в технічну експлуатацію транспортних засобів. Проведений аналіз сучасного стану автомобільного транспорту показав, що диверсифікація підприємств автомобільного транспорту, їхнє розукрупнення, розвиток підприємництва призвели до поляризації автомобільних парків та зосередження значної кількості автомобілів в невеликих за розміром і кількістю підприємствах. Розглянуто основні системні проблеми автомобільного транспорту на сучасному етапі, які показали, що існуюча в технічній експлуатації автомобілів система технічного обслуговування і ремонту вже не відповідає сучасним вимогам до підтримки працездатності транспортних засобів. Обґрунтовано, що наявність сучасних технологій дозволяє перейти до адаптивної системи ТО і Р автомобілів, ключовим моментом якої є розробка інформаційно-комунікаційної системи і бази моделей, що забезпечують шляхом моніторингу дистанційне отримання необхідної поточної інформації від транспортного засобу, її обробку і вироблення коригувальних впливів. Наведено результати експериментального дослідження техніко-економічних показників легкового транспортного засобу за допомогою розробленого інформаційно-програмного комплексу «IdenMonDiaOperСon «HNADU-16»», який працює в умовах інтелектуальних транспортних систем. Оцінка результатів визначення техніко-економічних показників роботи і параметрів технічного стану транспортного засобу в умовах експлуатації проводилась за середньою швидкістю його руху і витратою палива. Оцінка умов експлуатації проводилась за значенням відносного коефіцієнта зміни швидкості руху у відповідності до положень теорії експлуатації автомобілів.
Основна частина автомобілів в Україні зосереджена в невеликих за розміром і кількістю підприємствах, результатом чого є погіршення технічного стану ТЗ. Існуюча в таких підприємствах система контролю технічного стану вже не відповідає в цілому сучасним вимогам підтримки працездатності ТЗ. Це може бути вирішено впровадженням в ТЕА принципів «адаптивної» системи управління технічним станом автомобіля, основою якої є створення інформаційних систем організаційно-функціонального контроля і підтримки процесів технічної експлуатації ТЗ.
Отримані підсумки моніторингу параметрів технічного стану ТЗ в умовах експлуатації, дозволяють отримати значення середніх швидкостей руху для експериментальної дільниці з урахуванням геозон, витрати палива і відносного коефіцієнта зміни швидкості руху, який є основним орієнтиром при визначенні умов експлуатації ТЗ. | uk |
dc.description.abstract | The purpose of the article is to analyze the state of road transport and the implementation of information technology in the technical operation of vehicles. The analysis of the current state of road transport showed that the diversification of road transport enterprises, their unbundling, business development have led to the polarization of car fleets and the concentration of a significant number of cars in small in size and number of enterprises. The main systemic problems of road transport at the present stage are considered, which showed that the existing system of maintenance and repair of cars in the maintenance of cars no longer meets modern requirements for maintaining the efficiency of vehicles. It is substantiated that the availability of modern technologies allows to move to the adaptive system of maintenance and repair of cars, the key point of which is the development of information and communication system and database of models that provide remote monitoring of the necessary current information from the vehicle. The results of the experimental study of technical and economic indicators of a passenger vehicle with the help of the developed information and software complex "IdenMonDiaOperCon "HNADU-16"", which works in the conditions of intelligent transport systems, are presented. Evaluation of the results of determining the technical and economic performance and parameters of the technical condition of the vehicle in operating conditions was carried out on the average speed of its movement and fuel consumption. Estimation of operating conditions was carried out on the value of the relative coefficient of change of speed in accordance with the provisions of the theory of operation of cars.
The bulk of cars in Ukraine are concentrated in small enterprises in size and number, resulting in deteriorating technical condition of vehicles. The existing system of technical condition control in such enterprises no longer meets the modern requirements for maintaining the efficiency of vehicles. This can be solved by implementing in the TEA the principles of "adaptive" management system of the technical condition of the car, the basis of which is the creation of information systems of organizational and functional control and support of technical maintenance of vehicles.
The obtained results of monitoring the parameters of the technical condition of the vehicle in operation, allow to obtain the values of average speeds for the experimental site, taking into account geozones, fuel consumption and relative coefficient of change of speed, which is the main guide in determining vehicle operating conditions. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Вісник машинобудування та транспорту. № 1. : 23-33. | uk |
dc.relation.uri | https://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/287 | |
dc.subject | автомобільний транспорт | uk |
dc.subject | транспортний засіб | uk |
dc.subject | технічна експлуатація автомобілів | uk |
dc.subject | технічне обслуговування і ремонт | uk |
dc.subject | адаптивна система ТО і Р | uk |
dc.subject | інформаційно-програмний комплекс | uk |
dc.subject | умови експлуатації | uk |
dc.subject | середня швидкість руху | uk |
dc.subject | витрата палива | uk |
dc.subject | motor transport | en |
dc.subject | vehicle | en |
dc.subject | technical operation of cars | en |
dc.subject | maintenance and repair | en |
dc.subject | adaptive maintenance and repair system | en |
dc.subject | information and software complex | en |
dc.subject | operating conditions | en |
dc.subject | average speed | en |
dc.subject | fuel consumption | en |
dc.title | Стан і втілення іноваційних технологій в технічну експлуатацію транспортних засобів | uk |
dc.title.alternative | State and implementation of innovative technologies in technical operation of vehicles | en |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 656.13 | |
dc.relation.references | Транспорт і зв’язок України за 2014 рік. – К.: Консультант, 2015. – 222 с. | uk |
dc.relation.references | Автомобільний транспорт України: стан, проблеми, перспективи розвитку: Монографія / Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут; Ред. А. М. Редзюка. – К.: ДП «Державтотранс НДІпроект», 2005, 400 с. | uk |
dc.relation.references | Н. Я. Говорущенко, Техническая эксплуатация автомобилей. Х.: Вища школа, 1984, 312 с. | ru |
dc.relation.references | Е. С. Кузнецов и др. Техническая эксплуатация автомобилей: Учебник для вузов, 4-е изд., перераб. и дополн. М.: Наука, 2001, 535 с. | ru |
dc.relation.references | Правила експлуатації колісних транспортних засобів. Про затвердження Правил експлуатації колісних транспортних засобів. Наказ Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 550. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/go/z1453 – 13. | uk |
dc.relation.references | Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту. – К.: Міністерство транспорту України, 1998, 16 с. (Нормативний документ Мінтранспорту України. Положення). | uk |
dc.relation.references | В. П. Волков и др., Интеграция технической эксплуатации автомобилей в структуры и процессы интеллектуальных транспортных систем. Донецк: Ноулидж, 2013, 398 с. | ru |
dc.relation.references | В. П. Волков и др., Интеллектуальные и телематические технологии на транспорте. Шымкент: Изд-во ЮКГУ им. М. Ауэзова, 2016, 504 с. | ru |
dc.relation.references | В. П. Волков та ін., Інформаційні системи моніторингу технічного стану автомобілів. Харків: ФОП Панов А.М., 2018, 299 с. | uk |
dc.relation.references | В. П. Волков, В. П. Матейчик, П. Б. Комов, И. В. Грицук, А. П. Комов, Ю. В. Волков, «Особливості моніторингу стану транспортних засобів з використанням бортового діагностичного комплексу», Науковий журнал Управління проектами, системний аналіз і логістика, вип. 13, с. 126-138, 2014. | uk |
dc.relation.references | Н.Я.Говорущенко, Системотехника автомобильного транспорта (расчетные методы исследований). Харьков: ХНАДУ, 2011, 292 с. | ru |
dc.relation.references | В. П. Волков и др., Интеллектуальные транспортные системы в технической эксплуатации автомобилей. Баку: АПОСТРОФ-А, 2019, 490 с. | ru |
dc.relation.references | V. Volkov, I. Gritsuk, T. Volkova, “Energy Approach to the Formation of Braking Properties of Vehicles”, SAE Technical Paper, 9 p, 2020-01-5115, doi:10.4271/2020-01-5115. | en |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-15-1-23-33 | |