dc.contributor.author | Борисюк, Д. В. | uk |
dc.contributor.author | Зелінський, В. Й. | uk |
dc.contributor.author | Твердохліб, І. В. | uk |
dc.contributor.author | Полєвода, Ю. А. | uk |
dc.contributor.author | Borysiuk, D. | en |
dc.contributor.author | Zelinskyi, V. | en |
dc.contributor.author | Tverdokhlib, I. | en |
dc.contributor.author | Polievoda, Yu. | en |
dc.date.accessioned | 2023-01-19T08:16:14Z | |
dc.date.available | 2023-01-19T08:16:14Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Математична модель автоматизації процесу діагностування ведучих мостів автомобілів «Камаз» / Д. В. Борисюк, В. Й. Зелінський, І. В. Твердохліб, Ю. А. Полєвода // Техніка, енергетика, транспорт АПК. – 2022. – № 2 (117). – С. 15–24. | uk |
dc.identifier.issn | 2520-6168 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36185 | |
dc.description.abstract | Для забезпечення ефективності експлуатації транспортних засобів, насамперед необхідне безперервне та безпечне функціонування їх агрегатів за рахунок підвищення надійності та якості діагностування.
Ведучий міст автомобіля є важливим агрегатом, що призначений для передачі крутного моменту від двигуна до коліс транспортного засобу. Агрегати трансмісії повинні працювати у всіх режимах експлуатації автомобіля. Втрата працездатності ведучого мосту призводить до втрати працездатності автомобіля загалом. У зв`язку з цим до технічного стану даного агрегату необхідно пред`являти підвищені вимоги, а також необхідно вести систематичний моніторинг, що дає чітке уявлення про поточний технічний стан ведучого мосту і можливість прогнозування відмови даного агрегату трансмісії.
При аналізі літературних джерел було встановлено, що існуючі методи та засоби діагностування ведучих мостів вантажних автомобілів не в повній мірі дозволяють визначати їх поточний технічний стан, що вимагає розробки математичних моделей автоматизації процесу діагностування їх вузлів та деталей.
В статті представлено математичну модель автоматизації процесу діагностування ведучих мостів автомобілів «КамАЗ».
Заміна реальних технічних пристроїв їх ідеалізованими моделями дозволяє широко застосовувати різні математичні методи. В даному випадку ведучий міст автомобіля «КамАЗ», як об`єкт діагностування, представлено у вигляді «чорного ящика», вхідні і вихідні параметри якого мають кінцеву множину значень. В загальному вигляді математична модель представляє собою систему функціональних залежностей між кожним діагностичним сигналом і структурними параметрами.
Для ведучих мостів автомобілів «КамАЗ» складена матриця діагностування, яка включає перелік несправностей та ознак несправностей. Визначено, що процес постановки діагнозу на основі моделі об`єкта діагностування можливий, якщо зворотне перетворення кількості ознак несправностей у кількість структурних параметрів (несправностей) об`єкта було однозначним.
Запропонована математична модель автоматизації процесу діагностування ведучих мостів автомобілів «КамАЗ» дозволить виявити несправності вузлів та деталей в залежності від їх ознак. | uk |
dc.description.abstract | To ensure the efficient operation of vehicles, first of all it is necessary to have continuous and safe operation of their units by improving the reliability and quality of diagnosis.
The drive axle of the car is an important unit that is designed to transmit torque the engine to the wheels of the vehicle. Transmission units must operate in all modes of operation of the vehicle. Loss of serviceability of the drive axle leads to loss of serviceability of the car as a whole. In this regard, the technical condition of this unit must be subject to increased requirements, and it is necessary to conduct systematic monitoring, which gives a clear idea of the current technical condition of the drive axle and the ability to predict the failure of this transmission unit.
The existing methods and tools for diagnosing of driving truck axles do not fully determine their current technical condition, which requires the development of mathematical models to automate the process of diagnosing their components and parts was found іn the analysis of literature sources.
Mathematical model of automation of the process of diagnosing of driving axles of KAMAZ cars is presents in the article.
Replacing real technical devices with their idealized models allows the widespread use of various mathematical methods. In this case, the drive axle of the KamAZ cars, as the object of diagnosis, is presented in the form of a «black box», the input and output parameters of which have a finite set of values. In general, the mathematical model is a system of functional relationships between each diagnostic signal and structural parameters.
For driving axles of KAMAZ cars, a diagnostic matrix has been compiled, which includes a list of faults and signs of faults.
It is determined that the process of diagnosis based on the model of the diagnostic object is possible if the inverse transformation of the number of signs of malfunctions into the number of structural parameters (malfunctions) of the object was unambiguous.
The proposed mathematical model of automation of the process of diagnosing of driving axles of KAMAZ cars will detect faults of components and parts depending on their characteristics. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Вінницький національний аграрний університет | uk |
dc.relation.ispartof | Техніка, енергетика, транспорт АПК, № 2 : 15-24. | uk |
dc.relation.uri | http://tetapk.vsau.org/uk/particles/matematichna-model-avtomatizaciyi-procesu-diagnostuvannya-veduchih-mostiv-avtomobiliv-kamaz | |
dc.subject | математична модель | uk |
dc.subject | діагностування | uk |
dc.subject | ведучий міст | uk |
dc.subject | матриця діагностування | uk |
dc.subject | блок-схема | uk |
dc.subject | несправність | uk |
dc.subject | ознака несправності | uk |
dc.subject | булева функція | uk |
dc.subject | mathematical model | en |
dc.subject | diagnosing | en |
dc.subject | driving axle | en |
dc.subject | diagnosing matrix | en |
dc.subject | block diagram | en |
dc.subject | malfunction | en |
dc.subject | fault sign | en |
dc.subject | Boolean function | en |
dc.title | Математична модель автоматизації процесу діагностування ведучих мостів автомобілів «Камаз» | uk |
dc.title.alternative | Mathematical model of automation of the process of diagnosing driving bridges of KAMAZ cars | en |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 621.436 | |
dc.identifier.doi | 10.37128/2520-6168-2022-2-2 | |