Дослідження забезпеченості міста Вінниця закладами шкільної освіти відповідно до тенденцій його забудови
Автор
Швець, В. В.
Максименко, М. А.
Риндюк, С. В.
Shvets, V.
Ryndiuk, S.
Maksymenko, M.
Дата
2021Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Виховання і освіта підростаючих поколінь – одна з найбільш головних функцій людського суспільства, від
чого повністю залежить майбутнє нашої планети. Для вирішення цих життєво необхідних завдань постійно
відтворюється грандіозна армія професійних вчителів і педагогів, покликаних реалізувати право кожної
людини на навчання та освіту, що відповідає його здібностям і можливостям.
Іншою стороною процесу суспільного виховання і навчання поколінь є створення цілісної системи будівель
навчально-виховного призначення –матеріально-технічної бази освіти – яка постійно потребує вдосконалення,
розширення та реконструкції через періодичні зміни вимог суспільства до навчання й виховання дітей і
підлітків.
Загально відомо, що приблизно кожні 5 років в нашій країні оновлюється арсенал проектних рішень шкільних
будівель, удосконалюється їх функціонально-планувальна організація, чуйно реагуючи на досягнення науково-
технічного прогресу та зміни соціально-демографічної структури суспільства.
Тому шкільне будівництво незмінно перебуває в полі зору соціальної, педагогічної, гігієнічної, демографічної і
зрозуміло, архітектурно-містобудівної наук.
Школа – це не просто загальноосвітній заклад, у якому навчаються діти. Це місце пізнання, відпочинку та
становлення водночас. Тому під цим поняттям ми повинні розуміти місце знаходження учнів, яке здатне
забезпечити їх відповідною освітою, розвагами та навичками. Школа і прилегла територія об’єднані в
функціональну систему, яка направлена на забезпечення повноцінного навчального процесу.
В статті розглянуто типи шкіл і класів в залежності від демографічної ситуації в місті. На прикладі міста
Вінниці нведено території обслуговування шкіл, радіуси доступності до школи з різних районів обслуговування.
Проаналізовано наповненність класів та навантажння на шкільну інфраструктуру у різних районах міста. The upbringing and education of the younger generations is one of the most important functions of human society, on
which the future of our planet completely depends. To solve these vital tasks, a grand army of professional teachers and
educators is constantly being created, called to realize the right of every person to study and education, which
corresponds to his abilities and capabilities.
Another aspect of the process of social education and training of generations is the creation of a holistic system of
educational buildings - material and technical base of education - which constantly needs improvement, expansion and
reconstruction through periodic changes in society's requirements for education and upbringing of children and
adolescents.It is well known that about every 5 years in our country the arsenal of design solutions for school buildings is
updated, their functional and planning organization is improved, responsive to the achievements of scientific and
technological progress and changes in socio-demographic structure of society.
Therefore, school construction is invariably in the field of view of social, pedagogical, hygienic, demographic and, of
course, architectural and urban sciences.
A school is not just a general education institution where children study. It is a place of knowledge, rest and formation
at the same time. Therefore, this concept should be understood as the location of students, which can provide them with
appropriate education, entertainment and skills. The school and the surrounding area are integrated into a functional
system that aims to ensure a full educational process.
The article considers the types of schools and classes depending on the demographic situation in the city. On the
example of the city of Vinnytsia, school service areas, radii of school accessibility from different service areas are given.
The fullness of classrooms and the load on school infrastructure in different parts of the city were analyzed.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36248