Аналіз методів вибору дислокації мультимодальних терміналів
Автор
Ширяєва, С. В.
Ісаєнко, В. Л.
Ісаєнко, Г. Л.
Дата
2021Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Стаття присвячена аналізу методів вибору дислокації мультимодальних терміналів. Мультимодальні перевезення вантажів є однією з найважливіших складових транспортної концепції світового та національного значення, що сприяє ефективній взаємодії підприємств різних видів транспорту, при наданні якісних послуг сучасного формату, що дає змогу зменшити навантаження на навколишнє середовище. Мультимодальні перевезення, дозволяють доставити вантаж в будь яке місце призначення.
Важливою складовою мультимодальних перевезень вантажів є мультимодальні термінали. Мультимодальні термінали використовується під час мультимодального перевезення для зміни видів транспорту, виконання операцій навантаження, розвантаження, зберігання вантажів. Їх ефективна робота відіграє значну роль в забезпеченні зростання обсягів міжнародних вантажних потоків та підвищення конкурентноздатності України на міжнародних ринках.
Недосконалий вибір дислокації мультимодального терміналу, може призвести до великих витрат і погіршення якості мультимодального перевезення вантажів, у зв’язку з цим, постає необхідність дослідження методів вибору дислокації мультимодальних терміналів.
За результатами дослідження, встановлено, що найбільш широко використовуються такі методи вибору дислокації мультимодальних терміналів: повного перебору, «центру ваги», евристичні методи та методи багатовимірного аналізу. За методом повного перебору завдання оптимальної дислокації вирішується повним перебором і оцінкою всіх можливих варіантів дислокації мультимодальних терміналів. Метод «центру ваги» передбачає визначення дислокації одного терміналу, враховуючи тільки попит на продукцію, не беручи до уваги розміри поставок продукції постачальниками та їх місцезнаходження. Кластерний аналіз – це різновид методів багатовимірного аналізу, одним з напрямків використання якого є економічне обґрунтування умов формування транспортно-логістичного кластера в регіоні. На його базі може бути розміщений мультимодальний термінал. Евристичні методи, в основу яких покладено людський досвід та інтуїцію, ґрунтуються на правилі Парето, тобто на попередній відмові від великої кількості очевидно неприйнятних варіантів. Для проаналізованих методів наведені їх переваги і недоліки, які доцільно враховувати при виборі дислокації мультимодальних терміналів.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36267