dc.contributor.author | Ширяєва, С. В. | uk |
dc.contributor.author | Ісаєнко, В. Л. | uk |
dc.contributor.author | Ісаєнко, Г. Л. | uk |
dc.date.accessioned | 2023-01-24T09:09:24Z | |
dc.date.available | 2023-01-24T09:09:24Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Ширяєва С. В. Аналіз методів вибору дислокації мультимодальних терміналів [Електронний ресурс] / С. В. Ширяєва, В. Л. Ісаєнко, Г. Л. Ісаєнко // Наукові праці ВНТУ. – 2021. – № 1. – Режим доступу: https://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/629. | uk |
dc.identifier.isbn | 656.07 | |
dc.identifier.issn | 2307-5376 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36267 | |
dc.description.abstract | Стаття присвячена аналізу методів вибору дислокації мультимодальних терміналів. Мультимодальні перевезення вантажів є однією з найважливіших складових транспортної концепції світового та національного значення, що сприяє ефективній взаємодії підприємств різних видів транспорту, при наданні якісних послуг сучасного формату, що дає змогу зменшити навантаження на навколишнє середовище. Мультимодальні перевезення, дозволяють доставити вантаж в будь яке місце призначення.
Важливою складовою мультимодальних перевезень вантажів є мультимодальні термінали. Мультимодальні термінали використовується під час мультимодального перевезення для зміни видів транспорту, виконання операцій навантаження, розвантаження, зберігання вантажів. Їх ефективна робота відіграє значну роль в забезпеченні зростання обсягів міжнародних вантажних потоків та підвищення конкурентноздатності України на міжнародних ринках.
Недосконалий вибір дислокації мультимодального терміналу, може призвести до великих витрат і погіршення якості мультимодального перевезення вантажів, у зв’язку з цим, постає необхідність дослідження методів вибору дислокації мультимодальних терміналів.
За результатами дослідження, встановлено, що найбільш широко використовуються такі методи вибору дислокації мультимодальних терміналів: повного перебору, «центру ваги», евристичні методи та методи багатовимірного аналізу. За методом повного перебору завдання оптимальної дислокації вирішується повним перебором і оцінкою всіх можливих варіантів дислокації мультимодальних терміналів. Метод «центру ваги» передбачає визначення дислокації одного терміналу, враховуючи тільки попит на продукцію, не беручи до уваги розміри поставок продукції постачальниками та їх місцезнаходження. Кластерний аналіз – це різновид методів багатовимірного аналізу, одним з напрямків використання якого є економічне обґрунтування умов формування транспортно-логістичного кластера в регіоні. На його базі може бути розміщений мультимодальний термінал. Евристичні методи, в основу яких покладено людський досвід та інтуїцію, ґрунтуються на правилі Парето, тобто на попередній відмові від великої кількості очевидно неприйнятних варіантів. Для проаналізованих методів наведені їх переваги і недоліки, які доцільно враховувати при виборі дислокації мультимодальних терміналів. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Наукові праці ВНТУ. № 1. | uk |
dc.relation.uri | https://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/629 | |
dc.subject | мультимодальні перевезення | uk |
dc.subject | мультимодальний термінал | uk |
dc.subject | дислокація | uk |
dc.subject | метод | uk |
dc.subject | вантаж | uk |
dc.title | Аналіз методів вибору дислокації мультимодальних терміналів | uk |
dc.type | Article | |
dc.relation.references | Проєкт Закону України «Про мультимодальні перевезення», 2020 р. [Електронний ресурс]. – Режим
доступу : https://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=70239. | uk |
dc.relation.references | Оптимізація логістичних процесів у складському господарстві [Електронний ресурс]. – Режим доступу :
http://dl.khadi.kharkov.ua/pluginfile.php/62693/mod_resource/content/1/Тема%204.pdf. | uk |
dc.relation.references | Методичний підхід до забезпечення кластерно-логістичного розвитку ринку транспортних послуг країни
[Електронний ресурс] / О. В. Бойко // Економіка та держава. – 2015. – № 8. – С. 37 – 42. – Режим доступу:
http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecde_2015_8_11 | uk |
dc.relation.references | Побудова моделі стратегії розвитку транспортно-логістичних підприємств на основі нейронних мереж
[Електронний ресурс] / Н. В. Халіпова // Транспортні системи та технології перевезень. – 2018. – № 15 (2018). –
Режим доступу : http://tstt.diit.edu.ua/article/view/150214 | uk |
dc.relation.references | Полякова О. М. Передумови формування мережі мультимодальних транспортно-логістичних центрів в
Україні / О. М. Полякова, І. В. Соломніков // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2011. – № 34. –
С. 217 – 222 | uk |
dc.relation.references | Deepak Baindur An agent based model concept for assessing modal share in inter-regional freight transport
markets / Deepak Baindur, Jose Manuel Viegas // Journal of Transport Geography. – 2011. – Volume 19, Issue 6. –
P. 1093 – 1105 | en |
dc.relation.references | Agent Based Modeling and Simulation : An Informatics Perspective [Electronic resource] / Stefania Bandini, Sara
Manzoni, Giuseppe Vizzari // Journal of Artificial Societies and Social Simulation. – 2009. – № 12 (4) 4. – Access
mode : http://jasss.soc.surrey.ac.uk/12/4/4.html. | en |
dc.relation.references | Копылова О. А. Методика оценки вариантов размещения региональных логистических центров: дис. ...
кандидата технических наук : 05.22.01 / Копылова Олеся Александровна. – Екатеринбург, 2014. – 189 с. | ru |
dc.relation.references | Бродецкий Г. Л. Применение метода аналитической иерархии для оптимизации места расположения
регионального распределительного центра / Г. Л. Бродецкий, П. А. Терентьев // Логистика и управление цепями
поставок. – 2005. – № 6. – С. 26 – 34. | ru |
dc.relation.references | Калентеев С. В. Формирование транспортно-логистической системы обслуживания грузопотоков в
условиях межрегиональной интеграции : автореф. дисс. ... канд. эк. наук : спец. 08.00.05 «Экономика и
управление народным хозяйством» / С. В. Калентеев. – СПб, 2013. – 22 с. | ru |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/2307-5376-2021-1-32-36 | |