dc.contributor.author | Чупілко, Т. А. | uk |
dc.contributor.author | Чупілко, О. С. | uk |
dc.contributor.author | Мормуль, М. Ф. | uk |
dc.contributor.author | Chupilko, T. A. | en |
dc.contributor.author | Chupilko, O. S. | en |
dc.contributor.author | Mormul, M. F. | en |
dc.date.accessioned | 2023-03-27T13:44:35Z | |
dc.date.available | 2023-03-27T13:44:35Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Чупілко Т. А. Проектування і програмна реалізація автоматизованої системи відвідуваності та аналізу даних в закладах освіти [Текст] / Т. А. Чупілко, О. С. Чупілко, М. Ф. Мормуль // Інформаційні технології та комп'ютерна інженерія. – 2023. – № 1. – С. 35-43. | uk |
dc.identifier.issn | 1999-9941 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36559 | |
dc.description.abstract | Робота присвячена дослідженню оптимального способу контролю відвідуваності закладів освіти учнями як викладачами, так і батьками: проектуванню і реалізації автоматизованої системи, яка дозволяє спростити цей процес, розробити необхідні звіти, включаючи оповіщення батьків інформацією про відвідуваність їх дітей; створення модулів для аналізу отриманої інформації з використанням методів математичного моделювання та мови програмування Python і бібліотек для обробки даних. Принцип роботи системи полягає в тому, що інформація про учня, який прийшов до закладу освіти, зчитується сканером та пересилається на локальний комп’ютер, де вона і зберігається. На цьому ж комп’ютері проводиться аналіз збереженої інформації та формуються необхідні звіти. Також в іншому підході до розробки системи використовується хмарний сервер. Аналізуються проблеми і недоліки, що виникають при різних можливостях організації автоматизованої системи. Для збереження інформації на комп’ютері, до якого приєднаний сканер, розглядаються підходи, засновані на використанні мови Python, що дозволяє легко переносити дані в різні бази даних, включаючи Access та MySQL, та інший, де сканована інформація одразу зберігається у базі даних Access, яка розташована на комп’ютері, до якого приєднаний сканер. Розроблено і реалізовано структури бази даних для збереження і обробки інформації. Система генерує різні звіти з необхідною інформацією, що може бути підставою для прийняття певних рішень: наприклад, звіт для столової про кількість учнів по класам, про загальну кількість дітей в школі, загальну кількість присутніх та відсутніх в абсолютних значеннях та відносних і т.ін. Для надсилання повідомлень було використано сучасний месенджер Telegram. Для реалізації ідеї було використано BotFather та функцію даної платформи, що дозволяє створювати автоматичних роботів для виконання завдань розсилки її користувачам. Логіка боту контролюється за допомогою HTTPS запитів до API системи для роботів. За допомогою SQL-запитів вилучається потрібна інформацію, яка передається у розроблений програмний модуль для проведення аналізу по окремій групі учнів або в цілому по закладу. Використовуються регресійні методи аналізу в програмному режимі за допомогою інструментів Python. Роботу зі створення і реалізації автоматизованої інтелектуальної системи було виконано на замовлення закладу середньої освіти. | uk |
dc.description.abstract | The work is devoted to the research of the optimal method of monitoring the attendance of educational institutions by students, both teachers and parents: the design and implementation of an automated system that allows to simplify this process, to develop the neces-sary reports, including notifying parents with information about the attendance of their children; creating modules for analyzing the received information using mathematical modeling methods and the Python programming language and libraries for data processing. The principle of operation of the system is that the information about the student who came to the educational institution is read by a scanner and sent to the local computer, where it is stored. On the same computer, the stored information is analyzed and the necessary reports are generated. Another approach to system development also uses a cloud server. Problems and shortcomings arising from various possibilities of organizing an automated system are analyzed. To save information on the computer to which the scanner is connected, approaches based on the use of the Python language are considered, which allows easy transfer of data to various databases, including Access and MySQL, and another where the scanned information is immediately stored in the Access database, which is located on the computer to which the scanner is connected. Database structures for storing and processing information have been developed and implemented. The system generates various reports with the necessary information, which can be the basis for making certain decisions: for example, a report for the dining hall on the number of students by class, on the total number of children in the school, the total number of people present and absent in absolute and relative terms, etc. The modern Telegram messenger was used to send messages. To implement the idea, Bot Father and the function of this platform were used, which allows you to create automatic robots to perform mailing tasks to its users. The bot logic is controlled using HTTPS requests to the bot system API. With the help of SQL queries, the necessary information is extracted, which is transferred to the developed software module for analysis on a separate group of students or on the institution as a whole. Regression analysis methods are used in software mode using Python tools. The work on the creation and implementation of an automated intellectual system was carried out on the order of a sec-ondary education institution. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Інформаційні технології та комп'ютерна інженерія. № 1 : 35-43. | uk |
dc.relation.uri | https://itce.vntu.edu.ua/index.php/itce/article/view/920 | |
dc.subject | автоматизована система | uk |
dc.subject | база даних | uk |
dc.subject | Python | uk |
dc.subject | аналіз даних | uk |
dc.subject | моделювання | uk |
dc.subject | automated system | en |
dc.subject | databases | en |
dc.subject | Python | en |
dc.subject | data analysis | en |
dc.subject | modeling | en |
dc.title | Проектування і програмна реалізація автоматизованої системи відвідуваності та аналізу даних в закладах освіти | uk |
dc.title.alternative | Design and software implementation of the automated attendance system and data analysis in educational institutions | en |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 004.4 | |
dc.relation.references | О. Шпортько, Розробка баз даних в СУБД Microsoft Access. К.: Видавничий дім "Кондор", 2018, 184 с. | uk |
dc.relation.references | І. Бардус, М.І. Лазарєв, А. Ніценко, Бази даних у схемах. Харків: Вид-во "Діса плюс", 2017, 133 с. | uk |
dc.relation.references | Christian Hill, Learning Scientific Programming with Python. Second Edition. Cambridge University Press, 2020, 646 p. | en |
dc.relation.references | William McKinney, Python for Data Analysis. Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython. Second Edition. O’REILLY, 2018, 365 p. | en |
dc.relation.references | Т. Чупілко, Ю. Ульяновська, М. Мормуль і А. Лагода, "Python для обробки даних і моделювання фінансово-економічних показників", ІТКІ, т. 51, вип. 2, с. 68-77, 2021. DOI: http://doi.org/10.31649/1999-9941-2021-51-2-68-77 | uk |
dc.relation.references | Т. Чупілко, “Актуальні проблеми високоефективної обробки даних. Моделювання показників за допомогою мови програмування Python” у Актуальні напрями розвитку технічного та виробничого потенціалу національної економіки. Дніпро, Україна: Пороги, 2021, с.151-163 | uk |
dc.relation.references | Tetjana Chupilko, Yulia Ulianovska, Mykola Mormul and Olexandr Shchitov, "Python for Data Processing and Modeling Indicators of Economic Security of the Country" in International conference "Challenges and realities of the IT space: software engineering and cyber security", Online Scientific Publishers OWN, ISBN 978-83-7712-049-1, № 9156, October 2022. Url: https://easychair.org/publications/preprint/WW2F. | en |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/1999-9941-2023-56-1-35-43 | |