Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorСоколова, О. Є.uk
dc.contributor.authorSokolova, O. Ye.en
dc.date.accessioned2023-05-02T09:50:52Z
dc.date.available2023-05-02T09:50:52Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationСоколова О. Є. Розробка сценаріїв сталого розвитку транспортної системи України [Текст] / О. Є. Соколова // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2021. – № 5. – С. 117– 125.uk
dc.identifier.issn1997-9266
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36986
dc.description.abstractПроаналізовано динаміку експорту та імпорту товарів України за видами транспортування. Встановлено, що однією з ключових проблем низької конкурентоспроможності українських перевізників-експортерів на міжнародних ринках є невідповідність транспортного парку та ланцюгів постачання сучасним екологічним вимогам. Трансформація транспортної галузі в бік кліматичного нейтралітету відкриває нові перспективи з погляду покращення рівня якості життя та соціально-економічного роз-витку, а саме через модернізацію та формування «зелених» ланцюгів постачання можливо створити високоякісні робочі місця, розробити нові екологічно чисті продукти та послуги. Це дозволить зміцни-ти конкурентоспроможність транспортної системи та досягнути лідерської позиції, прагнучи декар-бонізації інших секторів економіки. Ключовими напрямками скорочення негативного впливу транспорту України на навколишнє середовище та забезпечення стійкості функціонування транспортної галузі країни в цілому мають стати: розвиток контейнерних перевезень, організація оптимальних мульти-модальних систем пасажирських та вантажних перевезень за участю «чистих» видів транспорту, розбудова необхідної інфраструктури обслуговування транспорту з нульовими викидами, переробки та утилізації відходів, постачання альтернативної енергії та ін. Для формування сталої транспортної системи України необхідно активізувати роботу з розвитку контейнерних перевезень вантажів, як найекономічнішого, надійного та екологічного способу транспортування. Розроблено проектні сценарії підвищення рівня екологічної ефективності вантажного транспорту України на основі розвитку контейнерних перевезень експортних вантажів. В результаті проведених розрахунків доведено, що збільшення рівня контейнеризації на різних видах транспорту дає можливість скоротити викиди СО2 та зменшити додаткові витрати транспортного сектора України.uk
dc.description.abstractThe article analyzes the dynamics of exports and imports of goods of Ukraine by type of transportation. It is established that one of the key problems of low competitiveness of Ukrainian exporting carriers in international markets is the incon-sistency of the fleet and supply chains with modern environmental requirements. Transformation of the transport sector towards climate neutrality opens new perspectives in terms of improving the quality of life and socio-economic development, namely through the modernization and formation of "green" supply chains it is possible to create high quality jobs, develop new environmentally friendly products and services. This will strengthen the competitiveness of the transport system and achieve leadership as we move towards the decarbonisation of other sectors of the economy. The key areas of reducing the negative impact of Ukraine's transport on the environment and ensuring the sustainability of the country's transport industry as a whole should be: development of container traffic, organization of optimal multimodal passenger and freight systems involving "clean" modes of transport, development of necessary transport infrastructure with zero transport, processing and utilization of waste, supply of alternative energy, etc. To form a sustainable transport system of Ukraine, it is necessary to intensify work on the development of container transportation of goods as the most economical, reliable and environmentally friendly mode of transportation. Project scenarios for increasing the level of environmental efficiency of Ukrainian freight transport based on the development of container transportation of export cargo have been developed. As a result of the calculations, it is proved that increasing the level of containerization on various modes of transport provides an opportunity to reduce CO2 emissions and reduce additional costs of the transport sector of Ukraine.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник Вінницького політехнічного інституту. № 5 : 117–125.uk
dc.relation.urihttps://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/2687
dc.subjectтранспортна системаuk
dc.subjectсталий розвитокuk
dc.subjectекспортuk
dc.subjectконтейнерні перевезенняuk
dc.subjectекологічна ефективністьuk
dc.subjecttransport systemen
dc.subjectsustainable developmenten
dc.subjectexporten
dc.subjectcontainer transportationen
dc.subjectecological efficiencyen
dc.titleРозробка сценаріїв сталого розвитку транспортної системи Україниuk
dc.title.alternativeElaboration of Scenarios for Sustainable Development of the Transport System of Ukraineen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc656.025 (477): 330.342 (045)
dc.relation.referencesОновлена транспортна стратегія України напрямки політики. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://mtu.gov.ua/files/strategy_ukr.pdf .uk
dc.relation.referencesНова транспортна стратегія ЄС: до чого варто бути готовій Україні. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.eurointegration.com.ua/experts/2021/03/31/7121474/ .uk
dc.relation.referencesA. Vashisth, R. Kumar, and S. Sharma, “Major principles of sustainable transport system: a literature review,” Interna-tional Journal for Research in Applied Science & Engineering Technology, no. 6 (II), pp. 1597-1605, 2018. [Electronic re-source]. Available: www.ijraset.com/fileserve.php?FID=13802 .en
dc.relation.referencesM. Ogryzek, D. Adamska-Kmieć, and A. Klimach, “Sustainable transport: an efficient transportation network – case study,” Sustainability, 12, Article 8274, 2020. https://doi.org/10.3390/su12198274 .en
dc.relation.referencesM. Ogryzek, and A. Wolny-Kucinska, “Sustainable development of transport as a regional policy target for sus-tainable development – a case study of Poland,” International Journal of Geo-Information, no. 10, Article 132, 2021. https://doi.org/10.3390/ijgi10030132 .en
dc.relation.referencesA. J. Craig, E. E. Blanco, and Y. Sheffi, “Estimating the CO2 intensity of intermodal freight transportation,” Transporta-tion Research Part D: Transport and Environment, no. 22, pp. 49-53, 2013. https://doi.org/10.1016/j.trd.2013.02.016 .en
dc.relation.referencesM. Noussan, M. Hafner, and S. Tagliapietra, “The Future of Transport Between Digitalization and Decarbonization». Trends, Strategies and Effects on Energy Consumption. Cham, Switzerland: Springer, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-030-37966-7.en
dc.relation.referencesL. Soloviova, O. Strelko, and S. Isaienko, “Container transport system as a means of saving resources,” IOP Conf. Series: Earth and Environmental Science, 459 (4). 2020. https://doi.org/10.1088/1755-1315/459/5/052070 .en
dc.relation.referencesА. В. Церковна, і В. В. Харламова, «Тенденції контейнерних перевезень в Україні,» Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління, с. 129-143, 2018.uk
dc.relation.referencesД. В. Малащук, і Н. А. Гринчак. «Діагностування та прогнозування перспектив розвитку світового ринку кон-тейнерних перевезень,» Науковий вісник Національної академії статистики, обліку та аудиту, № 3, 2018. [Електрон-ний ресурс]. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvhastat_2018_3_10 .uk
dc.relation.referencesX. Fang, Z. Ji, Z. Chen, W. Chen, C. Caj, and J. Gan, “Synergy degree evaluation of container multimodal transport sys-tem,” Sustainability, 12, Article 1487, 2020. https://doi.org/10.3390/su12041487 .en
dc.relation.referencesWhite Paper. Directions in the Common European Transport Area – Towards a competitive and resource efficient trans-portation system. EN Brussels, 2011. [Electronic resource]. Available: http://www.dublinport.ie/fileadmin/user_upload /documents/European_Commission-_White_Paper_-_Roadmap_to_a_single_European_Transport_Area.pdf .en
dc.relation.referencesOfficial site of State Statistics Service of Ukraine. [Electronic resource]. Available: http://www.ukrstat.gov.ua/ .en
dc.relation.referencesУЗ планирует развивать мультимодальные и контрейлерные перевозки. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://logist.today/dnevnik_logista/2021-03-02/uz-planiruet-razvivat-multimodalnye-i-kontrejlernye-perevozki .ru
dc.relation.referencesReview of Maritime Transport, 2020. [Electronic resource]. Available: https://unctad.org/system/files/official-document/rmt2020_en.pdf .en
dc.relation.referencesEcoTransIT World, Ecological Transport Information Tool for Worldwide: Transports Methodology Report. Short version, 2019. [Electronic resource]. Available: https://www.ecotransit.org/download/EcoTransIT_World_Methodology_Short/Version_2019.pdf .en
dc.relation.referencesО. Є.Соколова, і М. Ю. Григорак, «Логістичний підхід до формування «зеленого» авіаційного сектора України,» Економічний простір, № 167, с. 103-110, 2021. https://doi.org/10.32782/2224-6282/167-19 .uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-158-5-117-125


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію