Організаційно-технологічні заходи термомодернізації застарілого житлового фонду
Автор
Сердюк, В. Р.
Франишина, С. Ю.
Сердюк, Т. В.
Христич, О. В.
Serdiuk, V. R.
Franyshyna, S. Yu.
Serdiuk, T. V.
Chrystych, O. V.
Дата
2022Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Утримання житлового сектора економіки стало одним з найбільших і вагомих тягарів, який гальмує її розвиток. Наведені дані імпорту Україною енергетичних ресурсів та показано, що загальні ви-трати коштів на опалення будівель оцінювалися Урядом країни в окремі роки на рівні майже 9,0 % від ВВП країни.
Приведена питома вага типових серій малоповерхових будинків забудови 1960―1980 років, подані показники теплофізичних властивостей стінових матеріалів зовнішніх стін. Показник термічного опору огороджувальних конструкцій стін застарілих будинків більше ніж в 3 рази нижчий чинних нормативних показників.
Наведений аналіз сучасного стану нормативно-правового забезпечення реалізації термомодернізації застарілого житлового фонду. Більшість державних програм не могли бути реалізовані повною мірою через відсутність державної фінансової підтримки. Авторами наведений аналіз основних недоліків чинного законодавства, яке гальмувало термомодернізацію будинків масової забудови 60―80 років минулого століття.
Показано, що відносні обсяги будівництва житла в Україні в декілька разів нижчі ніж в сусідніх країнах, тому термомодернізація одночасно розв’язує декілька важливих задач ― зменшення споживання енергетичних ресурсів, подовження терміну служби застарілого житлового фонду та забезпечує отримання додаткового житла за рахунок надбудови та прибудови додаткових поверхів та секцій. На прикладі основних серій типових будинків запропоновані прийоми реконструкції (методами прибудови та надбудови). Наведені основні технологічні прийоми утеплення зовнішніх стін.
Запропоновано удосконалення чинного законодавства та створення сприятливих умов для будівництва соціального доступного житла, яке може виконувати функцію маневреного житлового фонду для прискорення термомодернізації застарілого житлового фонду. Європейська директива про енергетичну ефективність будівель 2010/31/EU з 31 грудня 2020 року передбачає будівництво нових будівель в країнах ЄС класу «А» ― майже з нульовим споживанням енергії (nearly zero-energy будівля). В умовах інтеграції нормативної бази будівництва України до вимог ЄС на першому етапі необхідний перехід від класу енергоефективності «С» до класу «В», а в подальшому ― і до класу «А». Maintaining the housing sector of the economy has become one of the biggest and most important burdens that hinders its development. The data on Ukraine’s imports of energy resources are given and it is shown that the total expenditures for heating buildings were estimated by the Government in some years at almost 9.0 % of GDP.
The specific weight of typical series of low-rise buildings of 1960―1980 is given, the indicators of thermophysical prop-erties of wall materials of external walls are shown. The rate of thermal resistance of enclosing structures of the walls of obsolete buildings is more than 3 times lower than current regulations.
An analysis of the current state of regulatory and legal support for the implementation of thermal modernization of obso-lete housing stock. Most government programs could not be fully implemented due to lack of government funding. The au-thors present an analysis of the main shortcomings of the current legislation, which hampered the thermal modernization of mass housing in the 60―80 s of last century.
It is shown that the relative volume of housing construction in Ukraine is several times lower than in neighboring coun-tries, so thermal modernization simultaneously solves several important tasks ― reducing energy consumption, extending the life of obsolete housing and providing additional housing by adding and adding additional floors and sections. On the example of the main series of typical buildings, the methods of reconstruction (methods of extension and superstructure) are proposed. The basic technological methods of insulation of external walls are given.
It is proposed to improve the current legislation and create favorable conditions for the construction of socially affordable housing, which can serve as a maneuverable housing stock to accelerate the thermal modernization of obsolete housing stock. The European Directive on Energy Efficiency of Buildings 2010/31/EU of 31 December 2020 provides for the con-struction of new buildings in EU countries with class "A" ― almost zero energy consumption (nearly zero-energy building). In terms of integration of the regulatory framework of Ukraine’s construction to EU requirements and the first stage, it is neces-sary to move from energy efficiency class "C" to class "B", and in the subsequent to class "A".
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37135