Підхід до визначення середніх затримок транспортних засобів при виїзді з прилеглих територій на магістралі
Автор
Любий, Є. В.
Бєлецька, О. М.
Liubyi, Ye. V.
Bieletska, O. M.
Дата
2022Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Проаналізовано та визначено основні відмінні риси методів визначення затримок транспортних засобів на нерегульованих перехрестях з нерівнозначними напрямками, які за принципами організації та регулювання дорожнього руху є доволі схожими з виїздами з прилеглих територій на магістральні вулиці та дороги великих і найбільших міст. Метою статті є розробка аналітичних моделей визначення часових затримок транспортних засобів при виїзді з прилеглих територій на магістральні вулиці та дороги. Об’єктом дослідження є взаємодія транспортних потоків, що рухаються міською магістральною мережею, та потоку транспортних засобів, які виїжджають з прилеглих до магістра-лей територій. В дослідженні запропоновано підхід до визначення затримок транспортних засобів при виїзді з прилеглих територій на магістральні вулиці та дороги, який базується на принципах системи масового обслуговування та враховує пріоритетність руху транспортних засобів на конкурувальних напрямках. Як основну інформаційну базу для використання запропонованого підходу щодо визначення часових затримок при виїзді з прилеглих територій необхідно мати дані про інтенсивність транспортного потоку конкурувальних напрямків і час, що витрачається автомобілем для виїзду з прилеглої території на магістраль, які можна встановити за рахунок проведення натурних спостережень на обраних об’єктах експериментальних досліджень. Розроблений підхід потребує в подальшому експериментальної перевірки шляхом порівняння емпіричних і теоретичних результатів розрахунку затримок транспортних засобів при виїзді з прилеглих територій на міську магістральну мережу, а також за рахунок проведення імітаційного експерименту на вибраних об’єктах. The main distinguishing features of methods to determine transport delays at unsignalized intersections with unequal di-rections, which are quite similar to adjacent territory exit to arterial streets and roads of large, significant and most significant cities by the principles of organization and regulation of traffic, are analyzed and determined. The purpose of the article is to develop analytical models to determine transport delays at adjacent territory exit to arterial streets and roads. The object of the study is the interaction of traffic flow moving through the urban highway network and the flow of vehicles leaving adja-cent territory. The study proposes an approach to determine transport delays at adjacent territory exit to arterial streets and roads, which is based on the principles of a queuing theory and takes into account the priority of traffic in competing direc-tions. As the main information base for the use of proposed approach to determine transport delays at adjacent territory exit, it is necessary to have the value of the traffic flow intensity in competing directions and the passing time of the vehicle dy-namic dimensions, which can be obtained by conducting field observations at the selected experimental research objects. The developed approach needs to be experimentally verified by comparing empirical and theoretical results of calculating transport delays at adjacent territory exit to the arterial network, as well as by conducting a simulation experiment on select-ed of experimental research objects. The proposed analytical models to determine the average transport delays simplify the perception of traffic flows interaction at adjacent territory exit.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37224