Теоретичне обґрунтування оцінювання ефективності диверсифікації виробництва аграрного підприємства
Автор
Лагодієнко, В. В.
Денисюк, Т. В.
Пєчка, С. С.
Lagodiienko, V.
Denysiuk, T.
Piechka, S.
Дата
2022Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Диверсифікація діяльності в умовах ринкової економіки дозволяє підприємствам аграрної
сфери швидко перебудовуватись в залежності від умов господарювання знижувати ризики,
гнучко реагувати на структуру попиту, що змінюється, зберігати і найбільш ефективно
використовувати кадрові, матеріально-технічні та фінансові ресурси. В цілому цей процес є
включенням в господарську структуру підприємства нових видів діяльності, що володіють
істотно різними якісними та кількісними характеристиками. Хаотичність диверсифікації, що
складається в даний час вітчизняних підприємств пов'язана не тільки з їх низькою ринковою
активністю, недостатністю державної політики, а й із недостатністю фахівців, здатних
зробити процес усвідомленим та корисним для господарюючих суб'єктів. Для підприємств
аграрної сфери залишається дуже актуальною проблема ефективної диверсифікації, оскільки
подібна трансформація дозволяє вирішувати питання зниження витрат, усунення залежності
від постачальників та субпідрядників, формування оборотних коштів, максимального
використання потенціалу загалом. Основними причинами диверсифікації є підвищення
економічної ефективності підприємства в даний момент та на тривалу перспективу, а також
економічна стабільність та фінансова стійкість, зростання, прибуток,
конкурентоспроможність при повному використанні ресурсів. Характер діяльності
диверсифікованих підприємств та об'єднань, їх подібності та відмінності обумовлені в
основному двома факторами. Дія одного пов'язана з техніко-технологічними особливостями
виробленої продукції та її обсягів, іншого – залежить від характеру попиту на продукцію
(послуги) (масовий, серійний, одиничний). Ці параметри визначають умови та стимули
підприємницької діяльності, а, отже, масштаби та напрямки диверсифікації.
Ефективність диверсифікації у соціальному аспекті виявляється у збільшенні кількості
нових робочих місць, внаслідок розширення діяльності організації, випуск нових видів продукції
поліпшеної якості, що повно задовольняє потреби як цільової аудиторії, і знову залучених
споживачів. Diversification of activities in a market economy allows agricultural enterprises to quickly restructure depending on
economic conditions to reduce risks, flexibly respond to changing demand structure, maintain and most efficiently use
human, logistical and financial resources. In general, this process is the inclusion in the economic structure of the enterprise
of new activities with significantly different qualitative and quantitative characteristics. The chaotic diversification of
domestic enterprises is not only due to their low market activity, lack of public policy, but also the lack of specialists who
can make the process conscious and useful for businesses. For agricultural enterprises, the problem of effective
diversification remains very important, as such a transformation allows to solve the problem of reducing costs, eliminating
dependence on suppliers and subcontractors, the formation of working capital, maximum use of capacity in general. The
main reasons for diversification are to increase the economic efficiency of the enterprise at the moment and in the long run,
as well as economic stability and financial stability, growth, profits, competitiveness with full use of resources. The nature
of the activities of diversified enterprises and associations, their similarities and differences are mainly due to two factors.
The action of one is related to the technical and technological features of the products and its volumes, the other - depends
on the nature of demand for products (services) (mass, serial, single). These parameters determine the conditions and
incentives for entrepreneurial activity, and, consequently, the scale and direction of diversification.
The effectiveness of diversification in the social aspect is manifested in the increase in the number of new jobs due to
the expansion of the organization, the release of new products of improved quality that fully meets the needs of both target
audience and newly attracted consumers.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37399