Підвищення ефективності перевезень на технологічних маршрутах транспортно-виробничої системи перевезення металургійних шлаків
Автор
Середа, Б. П.
Турпак, С. М.
Романюк, С. О.
Муковська, Д. Я.
Sereda, B.
Turpak, S.
Romanyuk, S.
Mukovska, D.
Дата
2023Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
In this article, the method of ing the number and carrying capacity of rolling stock on the technological routes of thetransport and production system of recycling technological waste of a metallurgical enterprise has been improved. The main features of the organization of the transportation of metallurgical slag at domestic enterprises are given, among which it is advisable to highlight the following: a limited number of types of rolling stock on the routes, a short distance of cargo transportation (compared to the transportation of other types of cargo), continuous technological processes, which lead to a 24-hour working mode with minimal interruptions for lunch and staff changes, fairly stable daily volume of transportation, etc. The ionof the number and carrying capacity of rolling stock as one of the main means of managing transport and production systems is substantiated. It is proposed to choose as a criterion for the effectiveness of the system`s functioning -the minimum time for the transport to be idle while waiting for the performance of cargo operations. For this, the traditional formulas for calculating the required number of rolling stock on the transport route were transformed. Taking into account the above-mentioned features of the functioning of the transport and production system, the expressions for determining the necessary number of rolling stock were obtained, taking into account the criterion -the minimum time for the transport to be idle while waiting for the performance of cargo operations. This made it possible to carry out calculations with the simultaneous use of vehicles of different load capacities. The results of the calculations made it possible to determine the most rational option for using rolling stock ofa certain carrying capacity. In order to assess the possible impact of unevenness, traffic schedules of vehicles on the transportation route were constructed. A statistical analysis of the duration of the load was carried out, which made it possible to determine that a decrease in the duration of idle time is observed in 40% of vehicle turnovers, of which only 3% of cases can lead to violations of the rhythmicity of the schedule. Thus, establishing a rational length of downtime of dump trucks while waiting for unloading is an important element of the organization of the transportation process. У цій статті проведено удосконалення методики вибору кількості та вантажопідйомності рухомого складу на технологічних маршрутах транспортно-виробничої системи перевезення технологічних відходів металургійного підприємства. Наведені основні особливості організації перевезень металургійних шлаків на вітчизняних підприємствах, серед яких доцільно виділити такі: обмежена кількість типів рухомого складу на маршрутах, невелика відстань перевезення вантажів (порівняно з перевезенням інших видів вантажів), безперервні технологічні процеси, що зумовлюють цілодобовий режим роботи із мінімальними перервами на обід та зміну персоналу, достатньо стабільний добовий обсяг перевезень та ін. Обґрунтовано вибір кількості та вантажопідйомності рухомого складу, як один з основних засобів керування транспортно-виробничими системами. Запропоновано обрати за критерій ефективності функціонування системи–мінімум часу простою транспорту в очікуванні виконання вантажних операцій. Для цього було виконано трансформування традиційних формул розрахунку необхідної кількості рухомого складу на маршруті перевезень. З урахуванням вищевказаних особливостей функціонування транспортно-виробничої системи отримано вирази визначення необхідної кількості рухомого складу з урахуванням критерію–мінімум часу простою транспорту в очікуванні виконання вантажних операцій. Це дало змогу проводити розрахунки з одночасним використанням автотранспорту різної вантажопідйомності. Наведені результати розрахунків дали змогу визначати найбільш раціональний варіант використання рухомого складу певної вантажопідйомності. Для оцінки можливого впливу нерівномірності побудовано графіки руху транспортних засобів на маршруті перевезень. Проведено статистичний аналіз тривалості навантаження, що дало змогу визначити, що зменшення тривалості простою спостерігається на 40% оборотів автотранспорту, із них лише 3% випадків можуть призвести до порушень ритмічності виконання графіка. Отже, встановлення раціональної тривалості простою самоскидів в очікуванні вивантаження є важливим елементом організації перевізного процесу.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/38290