Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorСереда, Б. П.uk
dc.contributor.authorТурпак, С. М.uk
dc.contributor.authorРоманюк, С. О.uk
dc.contributor.authorМуковська, Д. Я.uk
dc.contributor.authorSereda, B.en
dc.contributor.authorTurpak, S.en
dc.contributor.authorRomanyuk, S.en
dc.contributor.authorMukovska, D.en
dc.date.accessioned2023-11-17T13:44:15Z
dc.date.available2023-11-17T13:44:15Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationПідвищення ефективності перевезень на технологічних маршрутах транспортно-виробничої системи перевезення металургійних шлаків [Текст] / Б. П. Середа, С. М. Турпак, С. О. Романюк, Д. Я. Муковська // Вісник машинобудування та транспорту. – 2023. – № 1. – С. 147-152.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/38290
dc.description.abstractIn this article, the method of ing the number and carrying capacity of rolling stock on the technological routes of thetransport and production system of recycling technological waste of a metallurgical enterprise has been improved. The main features of the organization of the transportation of metallurgical slag at domestic enterprises are given, among which it is advisable to highlight the following: a limited number of types of rolling stock on the routes, a short distance of cargo transportation (compared to the transportation of other types of cargo), continuous technological processes, which lead to a 24-hour working mode with minimal interruptions for lunch and staff changes, fairly stable daily volume of transportation, etc. The ionof the number and carrying capacity of rolling stock as one of the main means of managing transport and production systems is substantiated. It is proposed to choose as a criterion for the effectiveness of the system`s functioning -the minimum time for the transport to be idle while waiting for the performance of cargo operations. For this, the traditional formulas for calculating the required number of rolling stock on the transport route were transformed. Taking into account the above-mentioned features of the functioning of the transport and production system, the expressions for determining the necessary number of rolling stock were obtained, taking into account the criterion -the minimum time for the transport to be idle while waiting for the performance of cargo operations. This made it possible to carry out calculations with the simultaneous use of vehicles of different load capacities. The results of the calculations made it possible to determine the most rational option for using rolling stock ofa certain carrying capacity. In order to assess the possible impact of unevenness, traffic schedules of vehicles on the transportation route were constructed. A statistical analysis of the duration of the load was carried out, which made it possible to determine that a decrease in the duration of idle time is observed in 40% of vehicle turnovers, of which only 3% of cases can lead to violations of the rhythmicity of the schedule. Thus, establishing a rational length of downtime of dump trucks while waiting for unloading is an important element of the organization of the transportation process.en
dc.description.abstractУ цій статті проведено удосконалення методики вибору кількості та вантажопідйомності рухомого складу на технологічних маршрутах транспортно-виробничої системи перевезення технологічних відходів металургійного підприємства. Наведені основні особливості організації перевезень металургійних шлаків на вітчизняних підприємствах, серед яких доцільно виділити такі: обмежена кількість типів рухомого складу на маршрутах, невелика відстань перевезення вантажів (порівняно з перевезенням інших видів вантажів), безперервні технологічні процеси, що зумовлюють цілодобовий режим роботи із мінімальними перервами на обід та зміну персоналу, достатньо стабільний добовий обсяг перевезень та ін. Обґрунтовано вибір кількості та вантажопідйомності рухомого складу, як один з основних засобів керування транспортно-виробничими системами. Запропоновано обрати за критерій ефективності функціонування системи–мінімум часу простою транспорту в очікуванні виконання вантажних операцій. Для цього було виконано трансформування традиційних формул розрахунку необхідної кількості рухомого складу на маршруті перевезень. З урахуванням вищевказаних особливостей функціонування транспортно-виробничої системи отримано вирази визначення необхідної кількості рухомого складу з урахуванням критерію–мінімум часу простою транспорту в очікуванні виконання вантажних операцій. Це дало змогу проводити розрахунки з одночасним використанням автотранспорту різної вантажопідйомності. Наведені результати розрахунків дали змогу визначати найбільш раціональний варіант використання рухомого складу певної вантажопідйомності. Для оцінки можливого впливу нерівномірності побудовано графіки руху транспортних засобів на маршруті перевезень. Проведено статистичний аналіз тривалості навантаження, що дало змогу визначити, що зменшення тривалості простою спостерігається на 40% оборотів автотранспорту, із них лише 3% випадків можуть призвести до порушень ритмічності виконання графіка. Отже, встановлення раціональної тривалості простою самоскидів в очікуванні вивантаження є важливим елементом організації перевізного процесу.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 1 : 147-152.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/316
dc.subjectметалургійні шлакиuk
dc.subjectкар`єрні самоскидиuk
dc.subjectвідвалиuk
dc.subjectвантажні операціїuk
dc.subjectрухомий складuk
dc.subjectтехнологічні маршрутиuk
dc.subjectчас простоюuk
dc.subjectвантажопідйомністьuk
dc.subjectкількість їздокuk
dc.subjectшвидкість рухуuk
dc.subjectграфік рухуuk
dc.subjectmetallurgical slagen
dc.subjectquarry dump trucksen
dc.subjectdumpsen
dc.subjectcargo operationsen
dc.subjectrolling stocken
dc.subjecttechnological routesen
dc.subjectidle timeen
dc.subjectcarrying capacityen
dc.subjectnumber of tripsen
dc.subjectspeed of movementen
dc.subjectschedule of movementen
dc.titleПідвищення ефективності перевезень на технологічних маршрутах транспортно-виробничої системи перевезення металургійних шлаківuk
dc.title.alternativeImproving the methods of organizing transportation on technological routes of the transportation and production system of waste recyclingen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc656.135.8uk
dc.relation.referencesАнісімов О. О., Довгалюк І. А. Дослідження показників роботи кар’єрних самоскидів та підвищення їх продуктивності в умовах Стрижавського родовища мігматитів. Розробка родовищ корисних копалин, 2015.uk
dc.relation.referencesШарай С. М., Стефанович О. М., Рой М. П. Методика вибору послідовності виконання замовлень на міжміські вантажні автомобільні перевезення. World Science. 2021. № 9(70). С. 1–7.uk
dc.relation.referencesЧупрін Є. С., Кондратенко Є. В., Гелеверя Є. М. Аналіз та перспективи розвитку транспортної галузі України з позиції автотранспортних підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2019. Вип. 24. С. 125–130.uk
dc.relation.referencesЛітвінова Я. В., Барановський О. Д. Пошук та обґрунтування шляхів підвищення ефективності перевезень тарноштучних вантажів. Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту. 2020. № 5(89). С. 22–31.uk
dc.relation.referencesКалініченко О. П., Павленко О. В., Нефьодов В. М. Оптимізація рішення задач оперативного планування вантажних перевезень на автомобільному транспорті. Комунальне господарство міст. 2018. Вип. 142. С. 108–113.uk
dc.relation.referencesZiebuhr M., Kopfer H. Solving an integrated operational transportation planning problem with forwarding limitations. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review. 2016. Vol. 87. P. 149–166. DOI: http://doi.org/10.1016/j.tre.2016.01.006.en
dc.relation.referencesДослідження економічної доцільності автомобільних перевезень / Г. І. Нестеренко та ін. Логістичне управління та безпека руху на транспорті: зб. наук. пр. наук.-практ. конф. здобувачів вищої освіти та молодих вчених, м. Рубіжне (Луганська обл.), 1–2 груд. 2020 р. Сєвєродонецьк, 2020. С. 126–129.uk
dc.relation.referencesФормування показників оцінки ефективності транспортного процесу перевезень / В. В. Аулін та ін. Вісник машинобудування та транспорту. 2020. № 1(11). С. 4–10.uk
dc.relation.referencesКусяк М. М., Мельник В. М. Критерії вибору парку транспортних засобів для забезпечення ефективної системи вантажних перевезень. Актуальні задачі сучасних технологій: збірник тез доповідей Ⅷ Міжнародної науково-технічної конференції молодих учених та студентів. 2019. № 1. С. 194–195.uk
dc.relation.referencesГалкін А. С. Щодо оцінки ефективності перевезень вантажів однотипними транспортними засобами. Technology audit and production reserves. 2013. № 6/3(14). С. 11–14uk
dc.relation.referencesМетодика вибору рухомого складу, маршруту і графіка перевезення вантажів / А. П. Поляков. Наукові праці ВНТУ. 2011. № 3. С. 1–10.uk
dc.relation.referencesKhavruk V. O., Parkhomenko O. O. Критерії оцінки й вибору рухомого складу АТП. Science and Transport Progress. 2021. Вип. 2(92). С. 17–28en
dc.relation.referencesGlaeser, K. P., Ritzinger, M. A. Comparison of the Performance of Heavy Vehicles Results of the OECD Study: «Moving Freight with Better Trucks». Procedia – Social and Behavioral Sciences. 2012. № 48. С. 106–120. DOI: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.992en
dc.relation.referencesСавченко Л. В. Задача вибору виду транспорту для вантажоперевезення. Вісник Національного транспортного університету. 2012. Вип. 26(2). С. 267–272.uk
dc.relation.referencesШматко Д. З., Сасов О. О., Сподинець М. Д. Розв’язання задачі вибору кількості та типажу автомобілів при забезпеченні вантажних перевезень. Процеси, машини та обладнання агропромислового виробництва: проблеми теорії та практики: збірник тез доповідей Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 90-річчю від дня народження професора Рибака Тимофія Івановича та 60-річчю кафедри технічної механіки та сільськогосподарських машин. 2022. С. 178– 179.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-17-1-147-152


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію