Моделювання опори вітрогенераторної установки для раціонального проектування
Автор
Попов, В. О.
Шишко, В. М.
Жбанкова, О. Л.
Вальков, О. О.
Дата
2014-10-16Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
У статті удосконалено метод моделювання напружено-деформованого стану металевих стрижневих опор вітрогенераторних установок з вертикально розташованим широколопатевим ротором під дією динамічних навантажень, що виникають при експлуатаційних та аварійних ситуаціях. Засобами програмного комплексу “SCAD”, "Lira" розроблена скінчено-елементна модель опори під дією кліматичних та технологічних динамічних навантажень, детально вивчено стан конструкцій опори вітрогенератору при відриві однієї та декількох лопатей, заклинюванні валу турбіни; локалізовано найбільш навантажені ділянки опори; запропоновано конструктивні рекомендації з підвищення надійності будівельних металоконструкцій вітрогенератору та технологічні заходи, що зменшують ймовірність появи аварійної ситуацій. В статье усовершенствован метод моделирования напряженно- деформированного состояния металлических стержневых опор ветрогенераторных установок с вертикально расположенным широколопастным ротором под действием динамических нагрузок, возникающих при эксплуатационных и аварийных ситуациях. Средствами программных комплексов "SCAD","Lira" разработана конечно-элементная модель опоры под действием климатических и технологических динамических нагрузок, детально изучено состояние конструкций опоры ветрогенератора в случае отрыва одной или нескольких лопастей и заклинивании вала турбины; локализированы наиболее нагруженные участки опоры; предложены конструктивные рекомендации для повышения надежности строительных металлоконструкций ветрогенератора и технологические мероприятия для снижения вероятности возникновения аварийных ситуаций. In this article have been modernized the method of modeling the tensely-strained condition ofmetallic rods bearing of wind turbine electro-generator power-plant under the dynamic loads fromoperation and emergency-stress situations. Have been done super-elements model of metal bearing onPC programs SCAD and Lira under the climatic and technological dynamic forces, have been studied indetail the stress-condition of metal generator’s bearing in an accident of vanes destruction and jammingof generator’s axles; have been localized strongly strained fragments of metal bearing; have beenoffered structural recommendations to the reliabilities enlargement of metal constructions of wind turbineelectro-generator power-plant and have been offered the technological measures to the lowering ofprobability of emergency situations.
URI:
http://stmkvb.vntu.edu.ua/index.php/stmkvb/article/view/322
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/3912