Моделювання напружено-деформованого стану контейнерів для збереження низькорадіоактивних відходів при аварійних ситуаціях
Анотації
У статті удосконалено метод моделювання напружено-деформованого стану металевихзахисних контейнерів під дією динамічних навантажень, що виникають при падінні дном нажорстку поверхню; на прикладі захисного контейнера місткістю 15 т, засобами “Lira 9.6”розроблена відповідна математична та скінченноелементна модель з врахуванням особливостейповедінки сталі і крихкого заповнення під дією динамічних навантажень; визначено формудеформацій контейнера та небезпечні ділянки з точки зору міцності; доведена високаймовірність розвитку тріщин у зварних швах контейнера стандартної конструкції;запропоновані рекомендації щодо удосконалення конструкції контейнера. В статье усовершенствован метод моделирования напряженно- деформированногосостояния металлических защитных контейнеров под действием динамических нагрузок,возникающих при падении дном на жесткую поверхность; на примере защитного контейнераемкостью 15 т, средствами "Lira 9.6" разработана соответствующая математическая иконечно-элементная модель с учетом особенностей поведения стали и хрупкого заполнения поддействием динамических нагрузок; определена форма деформаций контейнера и опасные участкис точки зрения прочности; доказана высокая вероятность развития трещин в сварных швахконтейнера стандартной конструкции; предложены рекомендации по совершенствованиюконструкции контейнера. In this article has been modernized the method of modeling the tensely-strained condition ofmetallic safety container under the dynamic load to the bottom of container from hard basis as anexample of 15-tons capacity safety container, have been done super-elements model on PC program Lira9.6 which considers peculiarity of work of fragile aggregate and steel under the dinamic forces; havebeen determined geometrical form of container’s deformation and overtension parts, have been proovedthe probability of making cracks of welds of standard metal container, have been offeredrecommendations to improve the construction of container.
URI:
http://stmkvb.vntu.edu.ua/index.php/stmkvb/article/view/295
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/3940