dc.contributor.author | Кобилянський, О. В. | uk |
dc.contributor.author | Пугач, В. М. | uk |
dc.date.accessioned | 2024-03-18T12:09:11Z | |
dc.date.available | 2024-03-18T12:09:11Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Кобилянський О. В. Закордонний досвід професійної підготовки майбутніх правозахисників засобами дистанційного навчання [Електронний ресурс] / О. В. Кобилянський, В. М. Пугач // Матеріали LI науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 31 травня 2022 р. – Електрон. текст. дані. – 2022. – Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2022/paper/view/15148. | uk |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/39955 | |
dc.description.abstract | Розвиток вищої освіти України, який впродовж останнього часу відбувається в досить невизначених умовах, зважаючи на існуючі виклики для людства, може бути ефективним лише при умові використання технологій дистанційного навчання. В розвинутих країнах світу наголошується не лише на потребі у формуванні вмінь самостійно знаходити інформацію, критично її аналізувати, але й вдосконалювати свої професійні навички на всіх етапах життєвого шляху. Саме для досягнення цієї мети розробляються та впроваджуються нові дистанційні технології особистісно-орієнтованого навчання. З метою визначення засад методологічної системи професійної підготовки майбутніх правозахисників засобами дистанційного навчання проаналізовано наявний закордонний досвід впровадження дистанційного навчання та запропоновано можливі шляхи щодо його адаптації в ЗВО Україні. | uk |
dc.description.abstract | The development of higher education in Ukraine, which has recently taken place in rather uncertain
conditions, given the existing challenges for humanity, can be effective only if the use of distance
learning technologies. In the developed countries of the world there is an emphasis not only on the need
to develop skills to independently find information, critically analyze it, but also to improve their
professional skills at all stages of life. It is to achieve this goal that new distance technologies of
personality-oriented learning are developed and implemented. In order to determine the principles of
the methodological system of professional training of future human rights defenders by means of
distance learning, the existing foreign experience in the implementation of distance learning is analyzed
and possible ways to adapt it in the Free Economic Zone of Ukraine are suggested | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали LI науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 31 травня 2022 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2022/paper/view/15148 | |
dc.subject | заклади вищої освіти | uk |
dc.subject | дистанційна освіта | uk |
dc.subject | професійна освіта | uk |
dc.subject | закордонний досвід | uk |
dc.subject | institutions of higher education | en |
dc.subject | distance education | en |
dc.subject | professional education | en |
dc.subject | foreign experience | en |
dc.title | Закордонний досвід професійної підготовки майбутніх правозахисників засобами дистанційного навчання | uk |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 378.147 | |
dc.relation.references | Blair B.S. Babson research fi nds most institutions remain undecided about massive open online courses. URL: http://www.babson.edu/News-Events/babson-news/Pages/130107-2012-survey-ofonline-learning-results.aspx. | en |
dc.relation.references | Postgraduate programs in UK [Electronic resource]. URL: http://www.studyin-uk.com/r/pg/. | en |
dc.relation.references | Bailey C. J., Card K. A. Effective pedagogical practices for online teaching: Perception of
experienced instructors. Internet and Higher Education. 2009. № 12(3–4). Р. 152–155. doi:
10.1016/j.iheduc.2009.08.002. | en |
dc.relation.references | Доценко С. О. Досвід організації дистанційного навчання в Китаї. Педагогічний альманах:
збірник наукових праць. 2021. Вип. 47. С. 26–34. DOI https://doi.org/10.37915/pa.vi47.145. | uk |
dc.relation.references | Tate W. F. COVID-19: Be a part of flattening the curve. Diverse: Issues in Higher Education.
2020. URL: https://diverseeducation.com/article/169901/. | en |
dc.relation.references | Supiano B. Why you shouldn’t try to replicate your classroom teaching online. The Chronicle of
Higher Education. 2020, April 30. URL: https://www.chronicle.com/article/Why-You- Shouldn-t-Tryto/248664 | en |
dc.relation.references | Darby F. 5 Low-tech, time-saving ways to teach online during Covid-19. The Chronicle of Higher
Education. 2020, April 14. URL: https://www.chronicle.com/article/5-Low-Tech-Time-SavingWays/248519. | en |
dc.relation.references | Ruf J. Report: Pandemic may put financial, enrollment strain on colleges. Diverse: Issues in Higher
Education. 2020. URL: https://diverseeducation.com/article/169894/. | en |
dc.relation.references | Yaser Mahmoud Al-Harazneh, Faisal Lafee Alobeytha, Talal Abd Alhameed Alodwan. Students'
Perceptions of E-Learning Systems at the Jordanian Universities Through the Lens of E-Business
Booming During the Coronavirus Pandemic. International Journal of Distance Education Technologies
(IJDET). 2022. № 20(1). DOI: 10.4018/IJDET.295981. URL: https://www.igiglobal.com/article/students-perceptions-learning-systems-jordanian/295981. | en |
dc.relation.references | Michael W. Marek (Wayne State College, USA), Chiou Sheng Chew (Universiti Teknologi
MARA, Shah Alam, Malaysia), Wen-chi Vivian Wu (Asia University, Taichung City, Taiwan). Teacher
Experiences in Converting Classes to Distance Learning in the COVID-19 Pandemic. International
Journal of Distance Education Technologies (IJDET). 2021. № 19(1). DOI:
10.4018/IJDET.20210101.oa3. URL: https://www.igi-global.com/article/teacher-experiences-inconverting-classes-to-distance-learning-in-the-covid-19-pandemic /264399. | en |
dc.relation.references | Sávio Resende Guadelupe (Centro Universitário Carioca, Brazil), Danilo Pestana Freitas
(Universidade Federal do Rio de Janeiro, Brazil), Paulo Victor Rodrigues De Carvalho (Instituto de
Engenharia Nuclear, Brazil), Alessandro Jatobá (Fundação Oswaldo Cruz, Brazil). Monitoring Student
Performance Through an Agile Project-Based Assessment Strategy for Distance Higher Education.
International Journal of Distance Education Technologies (IJDET). 2021. № 19(4). DOI:
10.4018/IJDET.286739. URL: https://www.igi-global.com/article/monitoring-student-performancethrough-an-agile-project-based-assessment-strategy-for-distance-higher-education/286739. | en |