dc.contributor.author | Галяновська, А. О. | uk |
dc.contributor.author | Крикливий, К. Ю. | uk |
dc.contributor.author | Іванчук, Я. В. | uk |
dc.date.accessioned | 2024-03-19T14:14:05Z | |
dc.date.available | 2024-03-19T14:14:05Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Галяновська А. О. Проблеми впровадження інформаційної технології blockchain у сфері освітніх послуг [Електронний ресурс] / А. О. Галяновська, К. Ю. Крикливий, Я. В. Іванчук // Матеріали LI науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 31 травня 2022 р. – Електрон. текст. дані. – 2022. – Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fksa/all-fksa-2022/paper/view/15475. | uk |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/40080 | |
dc.description.abstract | Проведено аналіз потенційних можливостей, проблем та кінцевих результатів впровадження інформаційної технології Blockchain в освітній процес. Визначено переваги та недоліки використання інформаційної технології | uk |
dc.description.abstract | The analysis of potential opportunities, problems and final results of the implementation of Blockchain information technology in the educational process has been carried out. The advantages and disadvantages of using Blockchain information technology to improve the efficiency of educational institutions and the educational process are determined. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали LI науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 31 травня 2022 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fksa/all-fksa-2022/paper/view/15475 | |
dc.subject | Blockchain | uk |
dc.subject | навчальний заклад | uk |
dc.subject | навчальний процес | uk |
dc.subject | освіта | uk |
dc.subject | Blockchain | uk |
dc.subject | educational institution | uk |
dc.subject | educational process | uk |
dc.subject | education | uk |
dc.title | Проблеми впровадження інформаційної технології blockchain у сфері освітніх послуг | uk |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 004.654 | |
dc.relation.references | T.L. Thayer. 2018. 4 promising and ambitious blockchain initiatives for higher education. Gartner Research (20 November) : https://www.gartner.com/en/documents/3893582/4promising-and-ambitious-blockchain-initiatives-for-hig, accessed 28 April 2020. | |
dc.relation.references | Devine. 2015. Blockchain learning: Can crypto-currency methods be appropriated to enhance online learning? : http://oro.open.ac.uk/44966/, accessed 28 April 2020. | |
dc.relation.references | V. Langard, 2019. BCDiploma raises 1.2 million to become the global standard for certifying diplomas and certificates online (23 May) : https://medium.com/bcdiploma/bcdiploma-raises-1-2m-58cdba9b3b85, accessed 20 April 2020. | |
dc.relation.references | T. L. Thayer and R. Yanckello. 2019. Education administrative systems innovation primer for 2019, Gartner Research (7 February) : https://www.gartner.com/en/documents/3901065/education-administrative-systems-innovation-primer-for-2, accessed 28 April 2020. | |
dc.relation.references | M. Finck. 2019. Blockchain and the General Data Protection Regulation Can distributed ledgers be squared with European data protection law? Panel for the Future of Science and Technology, European Parliamentary Research Service : https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2019/634445/EPRS_STU(2019)634445_EN.pdf, accessed 28 April 2020. | |
dc.relation.references | M.J.M. Chowdhury, A. Colman, M.A. Kabir, J. Han, and P. Sarda. 2018. Blockchain versus database: A critical analysis, 2018 17th IEEE International Conference On Trust, Security And Privacy In Computing And Communications/ 12th IEEE International Conference On Big Data Science And Engineering (TrustCom/BigDataSE), pp. 13481353. doi: https://doi.org/10.1109/TrustCom/BigDataSE.2018.00186, accessed 28 April 2020. | |
dc.relation.references | A. Alammary, S. Alhazmi, M. Almasri, and S. Gillani. 2019. Blockchain-based applications in education: A systematic review,Applied Sciences, volume 9, number 12, 2400. doi: https://doi.org/10.3390/app9122400, accessed 28 April 2020. | |