Пріоритетні задачі смартизації шопінгу у традиційному гіпермаркеті за принципами Retail 4.0
Анотації
Retail 4.0 is the newest approach to Industry 4.0-based retail organization. Industry 4.0 involves the
industry transformation to the most robotic production, which is controlled by intelligent systems based on
cyber-physical devices with usage of Internet of things, cloud information resources, big data processing, and
virtual reality. The paper proposes two promising tasks for the implementation of Retail 4.0 technologies in the
practices of traditional hypermarkets and supermarkets with low investments. The first task concerns the
optimization of the buyer's route, and the second task concerns the optimization of the route of the store employee
who completes the online order. It is assumed that the trolleys with RFID-modules and a system of radio
frequency identification of the location of devices are available in a supermarket. Task of routine optimization
for a buyer with a smart trolley is reduced to a generalized traveling salesman task. The possibility of dynamic
adaptation of the route due to changes in the availability of aisles and stock of goods is considered. Three
monetization ways of the proposed routine optimization service are proposed. They are based either on direct
payment by the buyer for optimal routing service, or indirect payment through increased loyalty or the ability to
promote additional products through the recommendation module. Recommendations are provided at hand, i.e.
directly in the trading zone near the area of visibility to the recommending product. The second task concerns
the optimal completion of online orders by store employees. In addition to the possibility of dynamic adaptation
of the route, to save time, it is additionally suggested to complete two similar small orders at the same time. The
principles by which it is possible to identify the most similar pairs of orders from the point of view of their picking
routes have been formulated. Retail 4.0 – це новітній підхід до організації роздрібної торгівлі на основі впровадження технологій Індустрії 4.0. Індустрія 4.0 передбачає перехід на максимально роботизоване виробництво, яким управляють інтелектуальні системи на основі кіберфізичних пристроїв та інтернету-речей, з використанням хмарних інформаційних ресурсів, технологій обробки великих даних та віртуальної реальності. У статті запропоновано дві перспективні задачі із впровадження технологій Retail 4.0 у діяльність традиційних гіпермаркетів та супермаркетів, які не потребують великих інвестицій. Перша задача стосується оптимізації маршруту покупця, а друга – оптимізації маршруту працівника магазину, який комплектує інтернет-замовлення. Передбачається наявність в магазині возиків з RFID-модулями та відповідної системи радіочастотної ідентифікації місцезнаходження пристроїв. Оптимізація маршрутизації покупця зі смарт-возиком зведена до узагальненої задачі комівояжера. При цьому враховано можливість динамічної адаптації маршруту через зміну доступності проходів та запасів товарів. Також запропоновано 3 варіанти монетизації для магазину від надання таких послуг клієнтам. Вони базуються або на прямій оплаті покупцем послуг системи оптимальної маршрутизації, або опосередкованій оплаті через збільшення лояльності чи за рахунок просування додаткових товарів рекомендаційним модулем. Рекомендації надаються «під руку», тобто безпосередньо в торговому залі в околі зони візуальної досяжності товару. Друга задача стосується оптимального комплектування інтернет-замовлень працівниками магазину. Окрім можливості динамічної адаптації маршруту, для економії часу додатково запропоновано одночасно комплектувати два схожих невеликих замовлення. Сформульовано принципи, за якими можна виявити найбільш схожі пари замовлень з точки зору маршрутів їх комплектування.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/41359