Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorВойцеховська, О. О.uk
dc.contributor.authorФурман, А. М.uk
dc.date.accessioned2024-04-30T07:14:12Z
dc.date.available2024-04-30T07:14:12Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationВойцеховська О. О., Фурман А. М. Особливості використання чат-ботів та віртуальних асистентів для покращення якості освіти. Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. Електрон. текст. дані. 2024. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fksa/all-fksa-2024/paper/view/20925.uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/41703
dc.description.abstractВ роботі здійснено огляд чат-ботів та віртуальних асистентів в сфері освіти. Проаналізовано використання чат-ботів та віртуальних асистентів як інноваційних технологій для покращення якості освіти.Проведено огляд основних особливостей цих технологій. Показано як чат-боти та віртуальні асистенти можуть сприяти покращенню процесу навчання, забезпечуючи більш ефективне та інтерактивне навчання.uk
dc.description.abstractThe work reviews chatbots and virtual assistants in the field of education. The use of chatbots and virtual assistants as innovation technologies to improve the quality of education is analyzed. An overview of the main features of these technologies is carried out. It is shown how chatbots and virtual assistants can contribute to the improvement of the learning process, providing more effective and interactive learning.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofМатеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fksa/all-fksa-2024/paper/view/20925
dc.subjectчат-ботиuk
dc.subjectвіртуальний асистентuk
dc.subjectінноваційні технологіїuk
dc.subjectштучний інтелектuk
dc.subjectосвітній процесuk
dc.subjectchatbotsen
dc.subjectvirtual assistanten
dc.subjectinnovation technologiesen
dc.subjectartificial Intelligenceen
dc.subjecteducational processen
dc.titleОсобливості використання чат-ботів та віртуальних асистентів для покращення якості освітиuk
dc.typeThesis
dc.identifier.udc[004.032.26+004.85]:378.014.6(043.2)
dc.relation.referencesInnocent Igbokwe. Application of Artificial Intelligence (AI) in Educational Management / Innocent Igbokwe // International Journal of Scientific and Research Publications (IJSRP). – 2023.– Vol. 13, Issue 3, doi: 10.29322/IJSRP.13.03.2023.p13536en
dc.relation.referencesOleh Yasniy, Andriy Mykytyshyn, Iryna Didych, Vitalii Kubashok, Andriy Boiko. Application of artificial intelligence to improve the work of educational platforms // Proceedings ITTAP’2023: 3rd International Workshop on Information Technologies: Theoretical and Applied Problems, November 22–24.en
dc.relation.referencesEleni Adamopoulou. Chatbots: History, technology, and applications / Eleni Adamopoulou, Lefteris Moussiades // Machine Learning with Applications. – 2020. – Vol. 2. https://doi.org/10.1016/j.mlwa.2020.100006en
dc.relation.referencesCMW Platform [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.cmwlab.com/en
dc.relation.referencesHow Universities are Using Chatbots to Help Improve Student Experience [Електронний ресурс]. – 2021. – Режим доступу: https://www.kommunicate.io/blog/chatbots-in-universities/en
dc.relation.referencesWhy Universities are Using Chatbots: The Future of Higher Education [Електронний ресурс]. – 2019. – Режим доступу: https://blog.ubisend.com/discover-chatbots/universities-using-chatbotsen
dc.relation.referencesLabadze, L. Role of AI chatbots in education: systematic literature review. / Labadze, L., Grigolia, M., Machaidze L. // International Journal of Educational Technology in Higher Education. – 2023. – Vol. 20, Article number: 56 . https://doi.org/10.1186/s41239-023-00426-1en
dc.relation.referencesRudolph, J. War of the chatbots: Bard, Bing Chat, ChatGPT, Ernie and beyond. The new AI gold rush and its impact on higher education / Rudolph, J., Tan, S., Tan, S. // Journal of Applied Learning and Teaching. – 2023. Vol 6(1). https://journals.sfu.ca/jalt/index.php/jalt/article/view/771en
dc.relation.referencesDergaa, I. From human writing to artificial intelligence generated text: Examining the prospects and potential threats of ChatGPT in academic writing / Dergaa, I., Chamari, K., Zmijewski, P., Saad, H. B. // Biology of Sport.– 2023. – Vol. 40(2). P. 615–622en
dc.relation.referencesKonecki, M., Konecki, M., & Biškupić, I. Using artificial intelligence in higher education // In Proceedings of the 15th International Conference on Computer Supported Education. – 2023. – P.136-141. Available at: https://www.scitepress.org/Papers/2023/120397/120397.pdfen
dc.relation.referencesPentina, I. Exploring relationship development with social chatbots: A mixed-method study of replika / Pentina, I., Hancock, T., Xie, T. // Computers in Human Behavior. – 2022. Doi: 10.1016/j.chb.2022.107600en
dc.relation.referencesAlsanousi B. Investigating the user experience and evaluating usability issues in ai-enabled learning mobile apps: An analysis of user reviews / Alsanousi, B., Albesher, A. S., Do, H., Ludi, S. // International Journal of Advanced Computer Science and Applications. – 2023. – Vol. 14(6). Issue 6. doi: 10.14569/IJACSA.2023.0140602en
dc.relation.referencesZhang Q. Investigating the effects of gamification and ludicization on learning achievement and motivation: An empirical study employing Kahoot! and Habitica / Zhang Q. // International Journal of Technology-Enhanced Education (IJTEE). – 2023. – Vol. 2(1), P.1–19. doi: 10.4018/IJTEE.326127en
dc.relation.referencesWang, Q., Jing, S., Camacho, I., Joyner, D., Goel, A. Jill Watson SA: Design and evaluation of a virtual agent to build communities among online learners. Extended Abstracts of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, – 2020. P.1– 8. doi: 10.1145/3334480.3382878en
dc.relation.referencesMinz Ayushi Sha. Chatbots and Virtual Assistants in Education: Enhancing Student Support and Engagement. In book: Education Unleashed: AI Era. Publisher: Book Rivers. – 2023, P.89-107, https://www.researchgate.net/publication/377188367_Chatbots_and_Virtual_Assistants_in_Education_Enhancing_Student_Sup port_and_Engagement#fullTextFileContenten


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію