dc.contributor.author | Войцеховська, О. О. | uk |
dc.contributor.author | Фурман, А. М. | uk |
dc.date.accessioned | 2024-04-30T07:14:12Z | |
dc.date.available | 2024-04-30T07:14:12Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Войцеховська О. О., Фурман А. М. Особливості використання чат-ботів та віртуальних асистентів для покращення якості освіти. Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. Електрон. текст. дані. 2024. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fksa/all-fksa-2024/paper/view/20925. | uk |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/41703 | |
dc.description.abstract | В роботі здійснено огляд чат-ботів та віртуальних асистентів в сфері освіти. Проаналізовано використання чат-ботів та віртуальних асистентів як інноваційних технологій для покращення якості освіти.Проведено огляд основних особливостей цих технологій. Показано як чат-боти та віртуальні асистенти
можуть сприяти покращенню процесу навчання, забезпечуючи більш ефективне та інтерактивне навчання. | uk |
dc.description.abstract | The work reviews chatbots and virtual assistants in the field of education. The use of chatbots and virtual assistants as innovation technologies to improve the quality of education is analyzed. An overview of the main features of these technologies is carried out. It is shown how chatbots and virtual assistants can contribute to the improvement of the learning process, providing more effective and interactive learning. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fksa/all-fksa-2024/paper/view/20925 | |
dc.subject | чат-боти | uk |
dc.subject | віртуальний асистент | uk |
dc.subject | інноваційні технології | uk |
dc.subject | штучний інтелект | uk |
dc.subject | освітній процес | uk |
dc.subject | chatbots | en |
dc.subject | virtual assistant | en |
dc.subject | innovation technologies | en |
dc.subject | artificial Intelligence | en |
dc.subject | educational process | en |
dc.title | Особливості використання чат-ботів та віртуальних асистентів для покращення якості освіти | uk |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | [004.032.26+004.85]:378.014.6(043.2) | |
dc.relation.references | Innocent Igbokwe. Application of Artificial Intelligence (AI) in Educational Management / Innocent Igbokwe // International
Journal of Scientific and Research Publications (IJSRP). – 2023.– Vol. 13, Issue 3, doi: 10.29322/IJSRP.13.03.2023.p13536 | en |
dc.relation.references | Oleh Yasniy, Andriy Mykytyshyn, Iryna Didych, Vitalii Kubashok, Andriy Boiko. Application of artificial intelligence to improve
the work of educational platforms // Proceedings ITTAP’2023: 3rd International Workshop on Information Technologies:
Theoretical and Applied Problems, November 22–24. | en |
dc.relation.references | Eleni Adamopoulou. Chatbots: History, technology, and applications / Eleni Adamopoulou, Lefteris Moussiades // Machine
Learning with Applications. – 2020. – Vol. 2. https://doi.org/10.1016/j.mlwa.2020.100006 | en |
dc.relation.references | CMW Platform [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.cmwlab.com/ | en |
dc.relation.references | How Universities are Using Chatbots to Help Improve Student Experience [Електронний ресурс]. – 2021. – Режим доступу:
https://www.kommunicate.io/blog/chatbots-in-universities/ | en |
dc.relation.references | Why Universities are Using Chatbots: The Future of Higher Education [Електронний ресурс]. – 2019. – Режим доступу:
https://blog.ubisend.com/discover-chatbots/universities-using-chatbots | en |
dc.relation.references | Labadze, L. Role of AI chatbots in education: systematic literature review. / Labadze, L., Grigolia, M., Machaidze L. //
International Journal of Educational Technology in Higher Education. – 2023. – Vol. 20, Article number: 56 .
https://doi.org/10.1186/s41239-023-00426-1 | en |
dc.relation.references | Rudolph, J. War of the chatbots: Bard, Bing Chat, ChatGPT, Ernie and beyond. The new AI gold rush and its impact on higher
education / Rudolph, J., Tan, S., Tan, S. // Journal of Applied Learning and Teaching. – 2023. Vol 6(1).
https://journals.sfu.ca/jalt/index.php/jalt/article/view/771 | en |
dc.relation.references | Dergaa, I. From human writing to artificial intelligence generated text: Examining the prospects and potential threats of ChatGPT
in academic writing / Dergaa, I., Chamari, K., Zmijewski, P., Saad, H. B. // Biology of Sport.– 2023. – Vol. 40(2). P. 615–622 | en |
dc.relation.references | Konecki, M., Konecki, M., & Biškupić, I. Using artificial intelligence in higher education // In Proceedings of the 15th
International Conference on Computer Supported Education. – 2023. – P.136-141. Available at:
https://www.scitepress.org/Papers/2023/120397/120397.pdf | en |
dc.relation.references | Pentina, I. Exploring relationship development with social chatbots: A mixed-method study of replika / Pentina, I., Hancock, T.,
Xie, T. // Computers in Human Behavior. – 2022. Doi: 10.1016/j.chb.2022.107600 | en |
dc.relation.references | Alsanousi B. Investigating the user experience and evaluating usability issues in ai-enabled learning mobile apps: An analysis of
user reviews / Alsanousi, B., Albesher, A. S., Do, H., Ludi, S. // International Journal of Advanced Computer Science and
Applications. – 2023. – Vol. 14(6). Issue 6. doi: 10.14569/IJACSA.2023.0140602 | en |
dc.relation.references | Zhang Q. Investigating the effects of gamification and ludicization on learning achievement and motivation: An empirical study
employing Kahoot! and Habitica / Zhang Q. // International Journal of Technology-Enhanced Education (IJTEE). – 2023. – Vol.
2(1), P.1–19. doi: 10.4018/IJTEE.326127 | en |
dc.relation.references | Wang, Q., Jing, S., Camacho, I., Joyner, D., Goel, A. Jill Watson SA: Design and evaluation of a virtual agent to build communities
among online learners. Extended Abstracts of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, – 2020. P.1–
8. doi: 10.1145/3334480.3382878 | en |
dc.relation.references | Minz Ayushi Sha. Chatbots and Virtual Assistants in Education: Enhancing Student Support and Engagement. In book: Education
Unleashed: AI Era. Publisher: Book Rivers. – 2023, P.89-107,
https://www.researchgate.net/publication/377188367_Chatbots_and_Virtual_Assistants_in_Education_Enhancing_Student_Sup
port_and_Engagement#fullTextFileContent | en |