dc.contributor.author | Капличний, О. С. | uk |
dc.date.accessioned | 2024-04-30T07:52:05Z | |
dc.date.available | 2024-04-30T07:52:05Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Капличний О. С. Розвиток критичного мислення студентів у вищих навчальних закладах. Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. Електрон. текст. дані. 2024. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2024/paper/view/20870. | uk |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/41874 | |
dc.description.abstract | В роботі здійснено аналіз впливу веб-ресурсів та інтернет-досліджень на розвиток критичного мислення у студентів вищих навчальних закладів. Вона висвітлює значення доступу до онлайн-ресурсів для навчання та дослідження, а також презентує результати досліджень, які підтверджують позитивний вплив цього підходу. Заключні висновки підкреслюють необхідність впровадження цифрових технологій у навчальний процес для
підготовки студентів до вимог сучасного світу. | uk |
dc.description.abstract | The work analyzes the impact of web resources and internet research on the development of critical thinking among students of higher educational institutions. It highlights the importance of access to online resources for learning and research, and presents research findings that support the positive impact of this approach. The final conclusions emphasize the need to introduce digital technologies into the educational process in order to prepare students for the requirements of the modern world. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2024/paper/view/20870 | |
dc.subject | веб-ресурси | uk |
dc.subject | інтернет-дослідження | uk |
dc.subject | розвиток критичного мислення | uk |
dc.subject | вища освіта | uk |
dc.subject | цифровітехнології | uk |
dc.subject | web resources | en |
dc.subject | internet research | en |
dc.subject | development of critical thinking | en |
dc.subject | higher education | en |
dc.subject | digital technologies | en |
dc.title | Розвиток критичного мислення студентів у вищих навчальних закладах | uk |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 378.147 | |
dc.relation.references | Dembitska, S., Kobylyanska, I., Kobylianskyi, O., Tatarchuk, V., & Pugach, S. (2022). Method of the assessment of the
professional competence formation. Modern Science – Moderni veda, 4, 31-41. | en |
dc.relation.references | Dembitska, S., Kobylianskyi, O., Kobylyanska, I., Pugach, S., & Akimova, O. (2022). Methodology and information
formation of professional competency of the specialists in the system of postgraduate education. Modern Science – Moderni veda, 5,
77-87. | en |
dc.relation.references | Dembitska, S., Kobylianskyi, O., & Puhach, V. (2022). Improvement of the procedure of the professional competence
evaluation of the students of technical specialties. Modern Science – Moderni veda, 3, 53-60. | en |
dc.relation.references | Dembitska, S., Kobylyanska, I., Kobylianskyi, O., & Puhach, V. (2023). Psychological and didactic fundamentals of modern
educational technologies of visualization. Педевтологія, 1, 36-43. | en |
dc.relation.references | Kobylianskyi, O., Stavnycha, Т., Dembitska, S., Kobylianska, I., & Miastkovska, M. (2024). Innovative Learning
Technologies in the Process of Training Specialists of Engineering Specialties in the Conditions of Digitalization of Higher Education.
Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 911.
Springer, Cham. URL: https://doi.org/10.1007/978-3-031-53382-2_1. | en |
dc.relation.references | Miastkovska, M., Dembitska, S., Puhach, V., Kobylianska, I., & Kobylianskyi, O. (2024). Improving the Efficiency of
Students’ Independent Work During Blended Learning in Technical Universities. Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged
Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 899. Springer, Cham. URL: https://doi.org/10.1007/978-3-
031-51979-6_21. | en |
dc.relation.references | Anderson, K., & Wilson, M. (2018). Enhancing Critical Thinking Through Online Collaboration Platforms. International | en |
dc.relation.references | Smith, J., & Johnson, A. (2020). The Impact of Web Resources on Critical Thinking in Higher Education. Journal of
Educational Technology, 45(2), 210-225. | en |
dc.relation.references | Clark, E., & Garcia, R. (2016). The Importance of Digital Literacy in Fostering Critical Thinking. Educational Technology
Research, 28(2), 345-358. | en |
dc.relation.references | Davis, S., & Thompson, L. (2017). Digital Technologies and Critical Thinking in Higher Education. Journal of Online
Learning, 15(1), 78-92. | en |
dc.relation.references | Brown, R., & Williams, C. (2019). The Role of Internet Research in Developing Critical Thinking Skills. Educational
Psychology Review, 32(4), 589-604. | en |