dc.contributor.author | Сафроненко, І. В. | uk |
dc.contributor.author | Швець, В. В. | uk |
dc.date.accessioned | 2024-04-30T14:03:10Z | |
dc.date.available | 2024-04-30T14:03:10Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Сафроненко І. В., Швець В. В. Вплив культурно-виховної роботи на студентів перщого курсу в ЗВО. Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. Електрон. текст. дані. 2024. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2024/paper/view/20636. | uk |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42246 | |
dc.description.abstract | Розглянуто різні аспекти впливу культурно-виховної роботи на студентів університету, її роль у соціалізації та адаптації студентів, а також вплив на зниження рівня стресу та тривожності. Крім того, розглянуто неформальний стиль організації культурних заходів та їх вплив на комунікацію між студентами та викладачами. Наведено як культурно-виховна робота допомагає створити платформу для обговорення тенденцій і гострих питань, що стосуються університетського життя. Показано, як ця робота сприяє залученню студентів до різноманітних заходів та ініціатив, сприяючи розвитку їхньої організаційної та лідерської активності. | uk |
dc.description.abstract | Various aspects of the impact of cultural and educational work on university students, its role in the socialization and adaptation of students, as well as the impact on reducing the level of stress and anxiety are considered. In addition, the informal style of organizing cultural events and their impact on communication between students and teachers are considered. It is shown how cultural and educational work helps to create a platform for discussion of trends and acute issues related to university life. It is shown how this work contributes to the involvement of students in various events and initiatives, contributing to the development of their organizational and leadership activity. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2024/paper/view/20636 | |
dc.subject | культурно-виховна робота | uk |
dc.subject | вища освіта | uk |
dc.subject | дворик | uk |
dc.subject | ВНТУ | uk |
dc.subject | комунікація | uk |
dc.subject | громадська активність | uk |
dc.subject | cultural and educational activities | en |
dc.subject | higher education | en |
dc.subject | freshman | en |
dc.subject | VNTU | en |
dc.subject | communication | en |
dc.subject | civic engagement | en |
dc.title | Вплив культурно-виховної роботи на студентів перщого курсу в ЗВО | uk |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 378 | |
dc.relation.references | The Empirical Case for the First-Year Seminar: Evidence of Course Impact on Student Retention,
Persistence to Graduation, and Academic Achievement, Joe Cuseo 2003. | en |
dc.relation.references | An Exploratory Study of Noncognitive Success Predictors at a Two-Year Technical College,
Inman і Mayes, 1999. | en |
dc.relation.references | How College Affects Students, Pascarella, Terenzini, 1991. | en |
dc.relation.references | Moving from Theory to Action: Building a Model of Institutional Action for Student Success,
Vincent Tinto 2006. | en |
dc.relation.references | A Qualitative Examination of the Impact of Learning Communities on Students’ Transition to
College, Hunter, Dixon, 2010. | en |