dc.contributor.author | Гадайчук, Н. М. | uk |
dc.contributor.author | Hadaichuk, N. | en |
dc.date.accessioned | 2024-04-30T14:05:01Z | |
dc.date.available | 2024-04-30T14:05:01Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Гадайчук Н. М. Enhancing critical thinking skills in higher education through english language instruction: modern approaches and strategies. Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. Електрон. текст. дані. 2024. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2024/paper/view/20698. | uk |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42305 | |
dc.description.abstract | У статті досліджуються сучасні підходи та стратегії розвитку навичок критичного мислення у студентів вищих навчальних закладів через викладання англійської мови. Підкреслюється фундаментальна важливість критичного мислення у вищій освіті, що дозволяє студентам глибоко занурюватися в навчальний матеріал, ставити під сумнів припущення, розвивати незалежні погляди та вирішувати складні проблеми. | uk |
dc.description.abstract | This article explores contemporary approaches and strategies to advance critical thinking skills among higher education students through English language instruction. It underscores the foundational importance of critical thinking in higher education, enabling students to engage deeply with course material, question assumptions, develop independent perspectives, and solve complex problems. Various pedagogical approaches are examined. The study presents a comprehensive exploration of this multifaceted problem. Scientific results substantiate the efficacy of the innovative pedagogical strategies, showcasing statistically significant improvements in critical thinking skills among students. | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2024/paper/view/20698 | |
dc.subject | критичне мислення | uk |
dc.subject | педагогічні підходи | uk |
dc.subject | студенти вищих навчальних закладів | uk |
dc.subject | critical thinking | en |
dc.subject | pedagogical approaches | en |
dc.subject | higher education students | en |
dc.title | Enhancing critical thinking skills in higher education through english language instruction: modern approaches and strategies | en |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 378:371.33:802.09 | |
dc.relation.references | Paul R.W., Elder L. Critical Thinking: The Nature of Critical and Creative Thought [Text] / R.W. Paul, L. Elder // Journal of
Developmental Education. – 2006. – Vol. 30. – P. 34. | en |
dc.relation.references | Nykyporets S.S. Interactive technologies in foreign language lessons as a way of critical thinking formation for students of nonlinguistic universities. // International scientific and practical conference «Philological sciences, intercultural communication and
translation studies: theoretical and practical aspects»: conference proceedings, February 26-27, 2021. Venice: Izdevnieciba «Baltija
Publishing», 2021. 184 pages, pp. 156-160. | en |
dc.relation.references | Nykyporets S. S., Melnyk O. D., Ibrahimova L. V., Boiko Yu. V., Kukharchuk H. V. Fostering critical thinking in technical
university students in foreign language classes: strategies and approaches for cultivating analytical proficiency. «Bulletin of Science
and Education». Series "Pedagogy". 2023. № 8(14). С.344-360. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-8(14)-344-360. | en |
dc.relation.references | Nykyporets S. S., Melnyk O. D., Ibrahimova L. V., Hadaichuk N. M., Derun V. H. Advancing critical thinking skills among
higher education students through English language instruction: contemporary approaches and strategies. Prospects and innovations
of science. Series «Pedagogy». 2024. № 1(35). Pp. 34-45. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-1(35)-34-45. | en |
dc.relation.references | Nykyporets S. Utilizing a case study approach to foster critical thinking in foreign language teaching for masters in power
engineering. Collection of scientific papers «ΛΌГOΣ» with Proceedings of the III International Scientific and Practical Conference,
Cambridge, August 18, 2023. P. 191-196. | en |
dc.relation.references | Hadaichuk N. Tools and techniques to develop higher order thinking skills in students of non-linguistic technical universities of
Ukraine during online learning [Text] / S. Nykyporets, I. Stepanova, N. Hadaichuk // Norwegian Journal of Development of the
International Science. – 2023. – No. 117. – Available from: https://doi.org/10.5281/zenodo.8385809. | en |
dc.relation.references | . Abrami P. C. Strategies for Teaching Students to Think Critically: A Meta-Analysis [Text] / P. C. Abrami, R. M. Bernard,
E. Borokhovski, D. I. Waddington, C. A. Wade, T. Persson // Review of Educational Research. – 2015. – Vol. 85, No. 2. – P. 275–
314. | en |