Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorГадайчук, Н. М.uk
dc.contributor.authorHadaichuk, N.en
dc.date.accessioned2024-04-30T14:05:01Z
dc.date.available2024-04-30T14:05:01Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationГадайчук Н. М. Enhancing critical thinking skills in higher education through english language instruction: modern approaches and strategies. Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. Електрон. текст. дані. 2024. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2024/paper/view/20698.uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42305
dc.description.abstractУ статті досліджуються сучасні підходи та стратегії розвитку навичок критичного мислення у студентів вищих навчальних закладів через викладання англійської мови. Підкреслюється фундаментальна важливість критичного мислення у вищій освіті, що дозволяє студентам глибоко занурюватися в навчальний матеріал, ставити під сумнів припущення, розвивати незалежні погляди та вирішувати складні проблеми.uk
dc.description.abstractThis article explores contemporary approaches and strategies to advance critical thinking skills among higher education students through English language instruction. It underscores the foundational importance of critical thinking in higher education, enabling students to engage deeply with course material, question assumptions, develop independent perspectives, and solve complex problems. Various pedagogical approaches are examined. The study presents a comprehensive exploration of this multifaceted problem. Scientific results substantiate the efficacy of the innovative pedagogical strategies, showcasing statistically significant improvements in critical thinking skills among students.en
dc.language.isoenen
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofМатеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2024/paper/view/20698
dc.subjectкритичне мисленняuk
dc.subjectпедагогічні підходиuk
dc.subjectстуденти вищих навчальних закладівuk
dc.subjectcritical thinkingen
dc.subjectpedagogical approachesen
dc.subjecthigher education studentsen
dc.titleEnhancing critical thinking skills in higher education through english language instruction: modern approaches and strategiesen
dc.typeThesis
dc.identifier.udc378:371.33:802.09
dc.relation.referencesPaul R.W., Elder L. Critical Thinking: The Nature of Critical and Creative Thought [Text] / R.W. Paul, L. Elder // Journal of Developmental Education. – 2006. – Vol. 30. – P. 34.en
dc.relation.referencesNykyporets S.S. Interactive technologies in foreign language lessons as a way of critical thinking formation for students of nonlinguistic universities. // International scientific and practical conference «Philological sciences, intercultural communication and translation studies: theoretical and practical aspects»: conference proceedings, February 26-27, 2021. Venice: Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2021. 184 pages, pp. 156-160.en
dc.relation.referencesNykyporets S. S., Melnyk O. D., Ibrahimova L. V., Boiko Yu. V., Kukharchuk H. V. Fostering critical thinking in technical university students in foreign language classes: strategies and approaches for cultivating analytical proficiency. «Bulletin of Science and Education». Series "Pedagogy". 2023. № 8(14). С.344-360. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-8(14)-344-360.en
dc.relation.referencesNykyporets S. S., Melnyk O. D., Ibrahimova L. V., Hadaichuk N. M., Derun V. H. Advancing critical thinking skills among higher education students through English language instruction: contemporary approaches and strategies. Prospects and innovations of science. Series «Pedagogy». 2024. № 1(35). Pp. 34-45. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-1(35)-34-45.en
dc.relation.referencesNykyporets S. Utilizing a case study approach to foster critical thinking in foreign language teaching for masters in power engineering. Collection of scientific papers «ΛΌГOΣ» with Proceedings of the III International Scientific and Practical Conference, Cambridge, August 18, 2023. P. 191-196.en
dc.relation.referencesHadaichuk N. Tools and techniques to develop higher order thinking skills in students of non-linguistic technical universities of Ukraine during online learning [Text] / S. Nykyporets, I. Stepanova, N. Hadaichuk // Norwegian Journal of Development of the International Science. – 2023. – No. 117. – Available from: https://doi.org/10.5281/zenodo.8385809.en
dc.relation.references. Abrami P. C. Strategies for Teaching Students to Think Critically: A Meta-Analysis [Text] / P. C. Abrami, R. M. Bernard, E. Borokhovski, D. I. Waddington, C. A. Wade, T. Persson // Review of Educational Research. – 2015. – Vol. 85, No. 2. – P. 275– 314.en


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію