dc.contributor.author | Ібрагімова, Л. В. | uk |
dc.date.accessioned | 2024-04-30T14:06:06Z | |
dc.date.available | 2024-04-30T14:06:06Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Ібрагімова Л. В. Innovative methods of visualization of learning objects while teaching english at higher educational institutions. Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. Електрон. текст. дані. 2024. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2024/paper/view/20420. | uk |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42330 | |
dc.description.abstract | In today’s fast-paced world, to present complex information simply is crucial. During the educational process educators work to communicate intricate concepts, data, and processes to their target audience, they face the challenge of capturing attention and promoting understanding. This is where infographics emerge as an awesome and powerful tool. Infographics can enhance complex communications and transform dense information into visually compelling and easily digestible content. | en |
dc.description.abstract | У сучасному світі, що швидко розвивається, дуже важливо подавати складну інформацію простими методами. Під час навчального процесу, щоб донести до цільової аудиторії складні концепції, дані та процеси, педагоги працюють над тим, як привернути увагу та сприяти розумінню. Саме тут інфографіка стає чудовим і потужним інструментом. Інфографіка може покращити складні комунікації та перетворити насичену інформацію у візуально привабливий і легко засвоюваний матеріал. | uk |
dc.language.iso | en_US | en_US |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2024/paper/view/20420 | |
dc.subject | візуалізація | uk |
dc.subject | інфографіка | uk |
dc.subject | графічні елементи | uk |
dc.subject | скрайбінг | uk |
dc.subject | карти структурованоїінформації | uk |
dc.subject | електронні підручники | uk |
dc.subject | visualization | uk |
dc.subject | infographics | uk |
dc.subject | graphic elements | uk |
dc.subject | scribing | uk |
dc.subject | maps of structured information | uk |
dc.subject | electronictextbooks | uk |
dc.title | Innovative methods of visualization of learning objects while teaching english at higher educational institutions | en |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 378.147.016:811.111'276.6:61 | |
dc.relation.references | 4. Atashpendar, A., Grvisse, C., Rothkugel, S. Enhanced sketchnoting through semantic integration of learning material (2019). Communications in Computer and Information Science, 1051 CCIS, 340353. https://doi.org/10.1007/978-3-03032475-9_25 Orda O. F., Novytska D. E. Mind Maps as an effective method of foreign language studying of future engineers. Scientific notes of TNU named after V.I Vernadsky. Series: Psychology. 31 (4) (2020), 230 234. Available at: http://www.psych.vernadskyjournals.in.ua/journal/4_2020/38.pdf (in Ukrainian) Tsependa, I., & Budnyk, O. Editorial. Mission and strategy of a modern university development in the conditions of digitalization. Amazonia Investiga, 10 (41) (2021), 69. doi:10.34069/AI/2021.41.05.0 , . . , 9 (1) (2022), 92100. | |