dc.contributor.author | Ібрагімова, Л. В. | uk |
dc.contributor.author | Ibrahimova L. | en |
dc.date.accessioned | 2024-04-30T14:06:06Z | |
dc.date.available | 2024-04-30T14:06:06Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Ібрагімова Л. В. Innovative methods of visualization of learning objects while teaching english at higher educational institutions. Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. Електрон. текст. дані. 2024. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2024/paper/view/20420. | uk |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42330 | |
dc.description.abstract | У сучасному світі, що швидко розвивається, дуже важливо подавати складну інформацію простими методами. Під час навчального процесу, щоб донести до цільової аудиторії складні концепції, дані та процеси, педагоги працюють над тим, як привернути увагу та сприяти розумінню. Саме тут інфографіка стає чудовим і потужним інструментом. Інфографіка може покращити складні комунікації та перетворити насичену інформацію у візуально привабливий і легко засвоюваний матеріал. | uk |
dc.description.abstract | In today’s fast-paced world, to present complex information simply is crucial. During the educational process educators work to communicate intricate concepts, data, and processes to their target audience, they face the challenge of capturing attention and promoting understanding. This is where infographics emerge as an awesome and powerful tool. Infographics can enhance complex communications and transform dense information into visually compelling and easily digestible content. | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2024/paper/view/20420 | |
dc.subject | візуалізація | uk |
dc.subject | інфографіка | uk |
dc.subject | графічні елементи | uk |
dc.subject | скрайбінг | uk |
dc.subject | карти структурованоїінформації | uk |
dc.subject | електронні підручники | uk |
dc.subject | visualization | en |
dc.subject | infographics | en |
dc.subject | graphic elements | en |
dc.subject | scribing | en |
dc.subject | maps of structured information | en |
dc.subject | electronic textbooks | en |
dc.title | Innovative methods of visualization of learning objects while teaching english at higher educational institutions | en |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 378.147.016:811.111'276.6:61 | |
dc.relation.references | Atashpendar, A., Grévisse, C., Rothkugel, S. Enhanced sketchnoting through semantic integration of learning material
(2019). Communications in Computer and Information Science, 1051 CCIS, 340–353. https://doi.org/10.1007/978-3-030-
32475-9_25 | en |
dc.relation.references | Orda O. F., Novytska D. E. Mind Maps as an effective method of foreign language studying of future engineers. Scientific
notes of TNU named after V.I Vernadsky. Series: Psychology. 31 (4) (2020), 230 – 234. Available at:
http://www.psych.vernadskyjournals.in.ua/journal/4_2020/38.pdf (in Ukrainian) | en |
dc.relation.references | Tsependa, I., & Budnyk, O. Editorial. Mission and strategy of a modern university development in the conditions of
digitalization. Amazonia Investiga, 10 (41) (2021), 6–9. doi:10.34069/AI/2021.41.05.0 | en |
dc.relation.references | Качак Тетяна, Качак Христина. Ментальні карти як інструмент візуалізації та структурування мовного й
літературного матеріалу в процесі навчання студентів закладів вищої освіти. Журнал Прикарпатського
університету імені Василя Стефаника, 9 (1) (2022), 92–100. | uk |