Міжпредметні зв’язки в процесі вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» майбутніми фахівцями машинобудівного профілю
Анотації
В цій статті проведено дослідження міжпредметних зв’язків у процесі вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» майбутніми фахівцями машинобудівного профілю.Метою статті є дослідження міжпредметних зв’язків у процесі вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» майбутніми фахівцями машинобудівного спрямування.Дослідження проводились незалежно у двох академічних групах, які мають різний рівень успішності, де студенти отримали оцінки за стобальною шкалою з різних дисциплін. В роботі проводилось порівняння результатів успішності студентів під час вивчення таких дисциплін: «Фізика», «Вища математика», «Екологія та основи біобезпеки та біоетики» та «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці». Порівняння дисперсій різних вибірок виконано за допомогою критерія Фішера. Міцність міжпредметних зв’язків визначалась методом кореляції. Побудовано графічну інтерпретацію рівнів міжпредметних зв'язків між дисципліною «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» та такими предметами, як «Вища математика», «Фізика», «Екологія та основи біобезпеки та біоетики» для двох академічних груп з різною успішністю. Із 95%-ю достовірністю доведено гіпотезу про існування однорідності різних вибірок та їхню приналежність до однієї генеральної сукупності (майбутні фахівці машинобудівного профілю).Проведені в роботі дослідження свідчать про існування міцних міжпредметних зв’язків у процесі вивчення нормативної дисципліни «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» майбутніми фахівцями машинобудівного профілю. Визначення міжпредметних зв’язків під час вивчення такої дисципліни, як «Цивільний захист та охорона праці в галузі», майбутніми фахівцями машинобудівного профілю вимагають проведення подальших досліджень. In this article, a study of interdisciplinary connections in the process of studying the discipline "Safety of li fe and the basics of labor protection" by future specialists of the mechanical engineering profile is carried out. The purpose of the article is the study of interdisciplinary connections in the process of studying the discipline "Safety of life and the basics of occupational health and safety" by future specialists in the field of mechanical engineering. The research was conducted independently in two academic groups with different levels of success, where students received grades on a stobal scale in different disciplines. The work compared the results of students' success during the study of the following disciplines: "Physics", "Higher Mathematics", "Ecology and the basics of biosafety and bioethics" and "Life safety and the basics of occupational health and safety". The comparison of variances of different samples was performed using Fisher's test. The strength of intersubject relationships was determined by the correlation method. A graphical interpretation of the levels of inter-subject connections between the discipline "Safety of life and the basics of occupational safety" and such subjects as "Higher mathematics", "Physics", "Ecology and the basics of biosafety and bioethics" was built for two academic groups with different success rates. With 95% reliability, the hypothesis about the existence of homogeneity of different samples and their belonging to one general population (future specialists of the mechanical engineering profile) has been proven.The studies carried out in the work testify to the existence of strong interdisciplinary connections in the process of studying the regulatory discipline "Safety of life and the basics of labor protection" by future specialists of the mechanical engineering profile. The determination of interdisciplinary connections during the study of such a discipline as "Civil defense and labor protection in the industry" by future specialists of the mechanical engineering profile requires further research.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42488