Show simple item record

dc.contributor.authorКузьменко, О.uk
dc.contributor.authorКобилянський, О. В.uk
dc.contributor.authorДембіцька, С. В.uk
dc.contributor.authorKuzmenko, O.en
dc.contributor.authorKobylianskyi, O. V.en
dc.contributor.authorDembitska, S. V.en
dc.date.accessioned2024-05-28T10:57:40Z
dc.date.available2024-05-28T10:57:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationКузьменко О. Інноваційні засоби формування професійної культури майбутніх фахівців технічних спеціальностей [Текст] / О. Кузьменко, О. В. Кобилянський, С. В. Дембіцька // Педагогіка безпеки. – 2022. – № 1-2. – С. 1-7.uk
dc.identifier.issn2524-1079
dc.identifier.issn2524-1087
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42502
dc.description.abstractУ статті розглянуто актуальну проблему формування професійної культури студентів, які навчаються у технічних закладах вищої освіти. Задача формування високої професійної культури є актуальною, оскільки сучасні технічні фахівці повинні не лише володіти технічними знаннями, а й розвивати міжпрофесійні та міжкультурні навички. Проаналізовані ключові дефініції «професійне мислення», «професійна культура» та «професійна компетентність». Схарактеризовані інноваційні підходи та засоби, які можуть бути використані для успішного формування професійної культури майбутніх технічних фахівців. Автори статті проаналізували інноваційні підходи та інструменти, які можна використати в навчальному процесі для ефективного формування професійної культури майбутніх технічних спеціалістів. Вони висвітлюють роль сучасної методології, таких як активне навчання, проектна робота та індивідуальний підхід, у створенні сприятливого середовища для розвитку професійної культури. Акцентовано увагу на важливості використання сучасних технологій, методології та педагогічних підходів, що сприяють розвитку креативності, критичного мислення та практичних навичок студентів.Перспективами подальших наукових пошуків є низка аспектів, які сприятимуть покращенню підготовки фахівців технічного профілю та врахуванню сучасних тенденцій у вищій технічній освіті (розробка системи формування і розвитку мотивації фахівців технічного профілю до професійного самовдосконалення, що враховуватиме індивідуальні особливості та потреби студентів; вивчення впливу організації підготовки майбутніх фахівців технічного профілю в контексті Болонського процесу на формування їх професійної культури; аналіз проблем організації самостійної та наукової діяльності студентів з метою цілеспрямованого розвитку професійної культури).uk
dc.description.abstractThe article addresses the pressing issue of fostering the professional culture of students enrolled in technical higher education institutions. The task of cultivating a high level of professional culture is pertinent because modern technical specialists are required not only to possess technical knowledge but also to develop interdisciplinary and intercultural skills. The article analyzes key definitions, including “professional thinking”,“professional culture”, and “professional competence.” It also characterizes innovative approaches and tools that can be employed to successfully develop the professional culture of future technical specialists.The authors of the article have analyzed innovative approaches and tools that can be employed in the educational process to effectively foster the professional culture of future technical specialists. They highlight the role of modern methodologies, such as active learning, project work, and individualized approaches, in creating a conducive environment for the development of professional culture. The emphasis is placed on the importance of utilizing contemporary technologies, methodologies, and pedagogical approaches that contribute to the developm ent of students' creativity, critical thinking, and practical skills.The prospects for further research encompass several aspects that will contribute to improving the preparation of technical specialists and taking into account contemporary trends in higher technical education. These include: developing a system for fostering and enhancing the motivation of technical specialists towards professional self-improvement, considering individual characteristics and students' needs; investigating the impact of the organization of training for future technical specialists within the context of the Bologna Process on the formation of their professional culture; analyzing the challenges related to organizing independent and scientific activities among students with the aim of purposefully developing their professional culture. Exploring these areas can provide valuable insights and innovative approaches to further enhance the education and professional development of technical specialists.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 1-2 : 1-7.uk
dc.relation.urihttps://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/124
dc.subjectфахова підготовкаuk
dc.subjectпрофесійна освітаuk
dc.subjectфахівці технічних спеціальностейuk
dc.subjectпрофесійна культураuk
dc.subjectінноваційні методи навчанняuk
dc.subjectprofessional trainingen
dc.subjectvocational educationen
dc.subjecttechnical specialistsen
dc.subjectprofessional cultureen
dc.subjectinnovative teaching methodsen
dc.titleІнноваційні засоби формування професійної культури майбутніх фахівців технічних спеціальностейuk
dc.title.alternativeInnovative tools for developing professional culture of future technical specialistsen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesАніщенко, О. В. (2008). Професійна культура. Енциклопедія освіти. (724–725). Київ: Юрінком Інтер.uk
dc.relation.referencesБорейко, Н. Ю. (2010). Педагогічні технології формування професійної культури фахівців інженерного профілю. URL: http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPI-Press/12809/1/Elita_2010_27_3_Boreiko_Pedahohichni.pdf.uk
dc.relation.referencesГорбатюк, Р. М. (2012). Стан готовності майбутніх інженерів-педагогів до професійної діяльності. Збірник наукових праць. Педагогічні науки, 49, 217–224.uk
dc.relation.referencesГриньова, В. М. (1998). Формування педагогічної культури майбутнього вчителя (теоретичний та методичний аспект): монографія. Харків: Основа.uk
dc.relation.referencesДембіцька, С., & Кобилянська, І. (2023). Вдосконалення професійної підготовки фахівців технічних спец іальностей в контексті інноваційного розвитку вищої освіти.Актуальні аспекти розвитку STEAM-освіти в умовах євроінтеграції: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Кропивницький, 21 квітня 2023 року). (347–348). Кропивницький: ДонДУВС.uk
dc.relation.referencesДембіцька, С. В., Кобилянський О. В., & Пугач, С. С. (2020). Особливості підготовки до працеохоронної професійної діяльності майбутніх фахівців технічних спеціальностей за кордоном. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. праць , 58,117–124. Вінниця: ТОВ «Друк плюс». DOI: https://doi.org/10.31652/2412-1142-2020-58-117-124.uk
dc.relation.referencesДембіцька, С. В. , Кобилянський, О. В., Максименко, Ю. Л., Пінаєва, О. Ю., Акімова, О. В. (Ред.), & Фрицюк В. А. (Ред.). (2022). Шляхи забезпечення міжпредметної інтеграції у професійній підготовці майбутніх фахівців технічних спеціальностей. Інтеграція в європейській освітній простір: діалог зі стейкхолдерами: монографія. (194–217). Вінниця: ТОВ «Друк».uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В., & Дембіцька, С. В. (2018). Сутність та особливості професійної культури фахівців технічного профілю.Наукові записки. Серія: Педагогічні науки,2(173), 120–122.uk
dc.relation.referencesКокарєва, А. М. (2017). Сучасний стан професійної підготовки інженерів в технічному університеті. Вісник національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія. Збірник наукових праць. Серія: Педагогіка, Психологія, 10, 77–80.uk
dc.relation.referencesКузьменко, О. С., & Дембіцька, С. В. (2019a). Трансформація фундаментальних дисциплін в умовах розвитку STEM-освіти в технічних закладах вищої освіти. Proceedings of International Scientific Conference “Universum N VIII”. (Raleigh, Jan 24, 2019). (45–48). Morrisville, Lulu Press.uk
dc.relation.referencesКузьменко, О. С., & Дембіцька, С. В. (2019b). Формування STEM-компетентностей студентів під час розв’язування фізичних задач з поєднанням принципу симетрії в вищих технічних навчальних закладах. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна, 23, 20–22.uk
dc.relation.referencesНізовцев, А. В. (2013). Розробка моделі професійної компетентності інженера. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 8, 243–255.uk
dc.relation.referencesПономарьов, О. С. (2006). Формування професійної культури фахівців у системі завдань педагогіки вищої школи. Наукові праці. Педагогічні науки. Миколаїв: МДГУ ім. П. Могили, 46, (33), 43–47.uk
dc.relation.referencesРоманчук, Н., & Романчук, Н. (2019). Формування професійної компетентності майбутніх фахівців інженерного профілю. Науковий вісник МНУ імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки, 1(64), 218–222.uk
dc.relation.referencesУлунова, Г. Є. (Ред.). (2016). Професійна культура як культура макросистеми, мікросистеми та особистості. Професійна культура: сутність, фахові особливості, розвиток. (8-20). Суми: Видавництво СумДПУ імені А. С. Макаренка.uk
dc.relation.referencesЦзя Яочен (2016). Професійна культура як вектор успіху. Innovative Solutions in Modern Science, 8(8),1–6.uk
dc.relation.referencesKobylianskyi, O., & Dembitska, S. (2022). Formation of work safety culture of the technical specialists. Professional Pedagogics, 2(25), 138-146. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2022.25.138-146.en
dc.relation.referencesKobylianskyi, O., & Dembitska,S. (2023). Formation of occupational safety competencein the process of professional trainingof mechanical engineering specialists. Professional Pedagogics, 1(26), 15-23. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.15-23.en
dc.relation.referencesKuzmenko, O., Dembitska, S., & Radul, S. (2020). Implementation of STEM-education elements in the process of teaching professional subjects in technical institutions of higher education. Modern approaches to knowledge management development. Collective monograph. (85–95). Ljubljana, Slovenia.en
dc.relation.referencesPuhach,S., Dembitska,S., & Kobylianskyi, O. ( 2022). Improvement of professional training of technical specialists according to requirements of integration methodological approach.Науково-методичний журнал «Нова педагогічна думка», 3(111), 14–23.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2022-7-1-001-007
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4514-3032
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3430-5879
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2005-6744


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record