Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorТатарчук, В. В.uk
dc.contributor.authorTatarchuk, V. V.en
dc.date.accessioned2024-05-29T09:26:01Z
dc.date.available2024-05-29T09:26:01Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationТатарчук В. В. Організаційні та дидактичні особливості формування графічної компетентності майбутніх фахівців у галузі електроніки та телекомунікацій [Текст] / В. В. Татарчук // Педагогіка безпеки. – 2022. – № 1-2. – С. 51-64.uk
dc.identifier.issn2524-1079
dc.identifier.issn2524-1087
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42513
dc.description.abstractУ статті розглянуто актуальну проблему визначенн я організаційних і дидактичних особливостей формування графічної компетентності майбутніх фахівців у галузі електроніки та телекомунікацій. Зазначено, що до складу професійної компетентності майбутніх фахівців технічних спеціальностей невід’ємною частиною входить графічна компетентність з низки причин:забезпечення комунікації; п роєктування та моделювання; стандартизація та документація; н авчання та співпраця; інновації та розвиток. Розробка інноваційних підходів до формування графічної компетентності майбутніх фахівців у галузі електроніки та телекомунікацій, як і будь-якої педагогічної технології повинна задовольняти деяким основним методологічним вимогам. До них можна віднести такі: концептуальність, системність, керованість, е фективність, в ідтворюваність . Узагальнюючи наукові пошуки, дидактичні умови формування графічної компетентності майбутніх фахівців у галузі електроніки та телекомунікацій трактується як сукупність цілеспрямовано створених, удосконалених і відібраних методів і прийомів навчання для досягнення визначених дидактичних цілей (формування графічної компетентності на високому рівні). До них віднесено характеристики та особливості професійної підготовки, які враховуються при проєктуванні та організації освітнього процесу з метою оптимізації процесу набуття студентами навчального досвіду. Відтак, визначення дидактичних умов формування графічної компетентності майбутніх фахівців у галузі електроніки та телекомунікацій, з метою подальшої побудови моделі цього процесу передбачає встановлення таких аспектів: характеристика пізнавальних особливостей здобувачів вищої освіти. Встановлення таких особливостей передбачено на етапі педагогічного експеримент шляхом аналізу рівня розвитку когнітивних функцій, можливостей до аналізу, синтезу, усвідомленняінформації тощо; визначення індивідуальних особливостей студентів, адже кожен з них є унікальною особистістю зі своїми сильними та слабкими сторонами, інтересами, стилем навчання тощо . Отже, дидактика повинна надавати можливості для розробки індивідуальних освітньої траєкторії та розвитку; визначення доцільних педагогічних методів і технології для забезпечення ефективного формування графічної компетентності майбутніх фахівців у галузі електроніки та телекомунікацій.uk
dc.description.abstractThe article examines the actual problem of determining the organizational and didactic features of the formation of graphic competence of future specialists in the field of electronics and telecommunications. It is noted that graphic competence is an integral part of the professional competence of future specialists in technical specialties for a number of reasons: ensuring communication; design and modeling; standardization and documentation; training and cooperation; innovation and development. The development of innovative approaches to the formation of graphic competence of future specialists in the field of electronics and telecommunications, like any pedagogical technology, must satisfy some basic methodological requirements. The following can be attributed to them: conceptuality, systematicity, manageability, efficiency, reproducibility. Summarizing scientific research, didactic conditions for the formation of graphic competence of future specialists in the field of electronics and telecommunications are interpreted as a set of purposefully created, improved and selected teaching methods and techniques to achieve certain didactic goals (formation of graphic competence at a high level). They include the characteristics and peculiarities of professional training, which are taken into account when designing and organizing the educational process in order to optimize the process of students' acquisition of educational experience.Therefore, the determination of didactic conditions for the formation of graphic competence of future specialists in the field of electronics and telecommunications, with the aim of further building a model of this process, involves the establishment of the following aspects: the characteristics of the cognitive features of students of higher education. The establishment of such features is foreseen at the stage of the pedagogical experiment by analyzing the level of development of cognitive functions, opportunities for analysis, synthesis, awareness of information, etc.; determination of individual characteristics of students, because each of them is a unique individual with his own strengths and weaknesses, interests, learning style, etc. Therefore, didactics should provide opportunities for the development of individual educational trajectory and development; determination of appropriate pedagogical methods and technology to ensure effective formation of graphic competence of future specialists in the field of electronics and telecommunications.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 1-2 : 51-64.uk
dc.relation.urihttps://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/130
dc.subjectформування компетентностіuk
dc.subjectграфічна компетентністьuk
dc.subjectфахівці в галузі електроніки та телекомунікаційuk
dc.subjectзаклади вищої освітиuk
dc.subjectcompetence formationen
dc.subjectgraphic competenceen
dc.subjectspecialists in the field of electronics and telecommunicationsen
dc.subjectinstitutions of higher educationen
dc.titleОрганізаційні та дидактичні особливості формування графічної компетентності майбутніх фахівців у галузі електроніки та телекомунікаційuk
dc.title.alternativeOrganizational and didactic features of the formationof graphic competence of future specialists in the industryof electronics and telecommunicationsen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesГерасименко, Н. (2012). Дидактичні умови організації самостійної роботи студентів педагогічного університету в процесі навчання іноземних мов. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Кривий Ріг, Криворізький державний педагогічний університет.uk
dc.relation.referencesГерасимчук, В. Г., Нестеренко,В. М., & Сакалош,Т. В. (2009). Сприйнятливість експортного потенціалу радіоелектронної галузі України до глобальних викликів. Економічний вісник НТУУ «КПІ»: збірник наукових праць,6, 102–109.uk
dc.relation.referencesДембіцька, С., & Кобилянська, І. (2023). Вдосконалення професійної підготовки фахівців технічних спеціальностей в контексті інноваційного розвитку вищої освіти.Актуальні аспекти розвитку STEAM-освіти в умовах євроінтеграції: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Кропивницький, 21 квітня 2023 року). (347–348). Кропивницький: ДонДУВС.uk
dc.relation.referencesДембіцька, С. В., Кобилянський О. В., & Пугач, С. С. (2020). Особливості підготовки до працеохоронної професійної діяльності майбутніх фахівців технічних спеціальностей за кордоном. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. праць, 58, 117–124. Вінниця: ТОВ «Друк плюс». DOI: https://doi.org/10.31652/2412-1142-2020-58-117-124.uk
dc.relation.referencesДембіцька, С. В., Кобилянський, О. В., Максименко, Ю. Л., Пінаєва, О. Ю., Акімова, О. В. (Ред.), & Фрицюк В. А. (Ред.). (2022). Шляхи забезпечення міжпредметної інтеграції у професійній підготовці майбутніх фахівців технічних спеціальностей. Інтеграція в європейській освітній простір: діалог зі стейкхолдерами: монографія. (194–217). Вінниця: ТОВ «Друк».uk
dc.relation.referencesЖарова, О. В. (2014). Інформаційна компетентність майбутніх радіоінженер у процесі професійної підготовки. Вісник національного авіаційного університету, 5, 57–61. URL: https://doi.org/10.18372/2411-264X.5.10151.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В., & Дембіцька, С. В. (2018). Сутність та особливості професійної культури фахівців технічного профілю.Наукові записки. Серія: Педагогічні науки,2(173), 120–122.uk
dc.relation.referencesКокарєва, А. М. (2017). Сучасний стан професійної підготовки інженерів в технічному університеті. Вісник національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія. Збірник наукових праць. Серія: Педагогіка, Психологія, 10, 77–80.uk
dc.relation.referencesКузьменко, О. С., & Дембіцька, С. В. (2019a). Трансформація фундаментальних дисциплін в умовах розвитку STEM-освіти в технічних закладах вищої освіти. Proceedings of International Scientific Conference “Universum N VIII”. (Raleigh, Jan 24, 2019). (45–48). Morrisville, Lulu Press.uk
dc.relation.referencesКузьменко, О. С., & Дембіцька, С. В. (2019b). Формування STEM-компетентностей студентів під час розв’язування фізичних задач з поєднанням принципу симетрії в вищих технічних навчальних закладах. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету іменіІвана Огієнка. Серія педагогічна, 23, 20–22.uk
dc.relation.referencesЛебедєва,К. О. (2020 ). Формування професійної компетентності майбутніх інженерів радіотехнічних спеціальностей на засадах ресурсного підходу. (Д ис. д-ра філос.). Харків, Харківський національний педагогічний у ніверситет імені Г. С. Сковороди.uk
dc.relation.referencesЛитвин, А., & Мацейко, О. (2013). Методологічні засади поняття «педагогічні умови». Педагогіка і психологія професійної освіти, 4, 43-63.uk
dc.relation.referencesМалихін, О. В., & Васьківська, Г. О. (Ред.). (2015). Розуміння світоглядного потенціалу предметів гуманітарного циклу в контексті організації профільного навчання: історико-дидактичний аспект. Дидактика: теорія і практика: зб. наук. праць, 11–15.uk
dc.relation.referencesМалихін, О. (2013). Методичні основи визначення дидактичних умову дослідженнях з теорії навчання (у вищій школі). Наукові праці. Педагогіка, 203, 215, 11-14.uk
dc.relation.referencesМарцева,Л. А. (2015). Теоретичні та методичні основи професійної підготовки молодших спеціалістів радіотехнічного профілю. (Дис. д-ра пед. наук). Львів,Нац іональна акад емія пед агогічних нау к України, Львівський наук ово-практичний центр інституту професійно-технічної освіти.uk
dc.relation.referencesОсадчук, Н. П. (2019). Культурологічна підготовка майбутніх офіцерів радіотехнічних спеціальностей на засадах акмеологічного підходу. (Д ис. канд . пед. наук). Житомир, Житомирський державний університет імені Івана Франка.uk
dc.relation.referencesЯкимович, Т. Д., & Макогін, О. В. (2017). Особливості дидактичних принципів професійно-практичної підготовки майбутніх фахівців. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 13. Проблеми трудової та професійної підготовки. Випуск 9. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19648.uk
dc.relation.referencesAmatori, G., Mesquita, H., & Quelhas, R. (2020). Special Education for inclusion in Europe: critical issues and comparative perspectives for teachers’ education between Italy and Portugal. Education Sciences & Society-Open Access, 11(1). URL: https://journals.francoangeli.it/index.php/ess/article/view/9443.en
dc.relation.referencesBajrami, V. (2019). Inclusive education in multicultural environments in Europe and Kosovo. Knowledge International Journal, 32(1), 113–121. https://doi.org/10.26809/joa.4.035.en
dc.relation.referencesBakhshi, H., Downing, J. M., Osborne, M. A., & Schneider, P. (2017). The future of skills: Employment in 2030. London: Pearson and Nesta.en
dc.relation.referencesEhlers, U.-D., & Kellermann, S. A. (2019). Future skills – The future of learning and higher education. Results of the international Delphi survey. Karlsruhe.en
dc.relation.referencesHussin, A. A. (2018). Education 4.0 made simple: Ideas for teaching. International Journal of Education and Literacy Studies, 6(3), 92–98. doi: 10.7575/aiac.ijels.v.6n.3p.92.en
dc.relation.referencesKobylianskyi, O., & Dembitska, S. (2022). Formation of work safety culture of the technical specialists. Professional Pedagogics, 2( 25), 138-146. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2022.25.138-146.en
dc.relation.referencesKobylianskyi, O., & Dembitska,S. (2023). Formation of occupational safety competencein the process of professional trainingof mechanical engineering specialists. Professional Pedagogics, 1(26), 15-23. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.15-23.en
dc.relation.referencesKuzmenko,O., Dembitska, S., & Radul, S. (2020). Implementation of STEM-education elements in the process of teaching professional subjects in technical institutions of higher education. Modern approaches to knowledge management development. Collective monograph. (85–95). Ljubljana, Slovenia.en
dc.relation.referencesMitchell, D. (2015). Inclusive Education is a Multi-Faceted Concept. Center for Educational Policy Studies Journal, 5 (1), 9–30. URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1128952.pdf.en
dc.relation.referencesMitchell, J., Nyamapfene, A., Roach,K., & Tilley, E. (2019). Philosophies and pedagogies that shape an integrated engineering programme. Higher Education Pedagogies, 4 (1), 180–196. DOI: https://doi.org/10.1080/23752696.2018.1507624.en
dc.relation.referencesMorgan, R., & Ion, S. (2014). The universe of engineering: A call to action. London: Royal Academy of Engineering.en
dc.relation.referencesNorwich, B., & Lewis, A. (2005). How specialized is teaching students with disabilities and difficulties?In A. Lewis and B. Norwich (Eds), Special Teaching for Special Children? Buckingham: Open University Press. https://doi.org/10.1080/00220270601161667.en
dc.relation.referencesPerkins, J. (2013). Professor John Perkins’ review of engineering skills. London, UK: UK Department of Business Innovation and Skills.en
dc.relation.referencesPuhach,S., Dembitska,S., & Kobylianskyi, O. ( 2022). Improvement of professional training of technical specialists according to requirements of integration methodological approach.Науково-методичний журнал «Нова педагогічна думка», 3(111), 14–23.en
dc.relation.referencesSzabó, F. (2017). Readie explainer: Industry 4.0. Nesta. URL: https://www.nesta.org.uk/blog/readie-explainer-industry-40/.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2022-7-1-051-064
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2855-908X


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію