Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorДембіцька, С. В.uk
dc.contributor.authorКобилянський, О. В.uk
dc.contributor.authorDembitska, S. V.en
dc.contributor.authorKobylianskyiy, O. V.en
dc.date.accessioned2024-05-29T10:25:20Z
dc.date.available2024-05-29T10:25:20Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationДембіцька С. В. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців з професійної освіти засобами цифрових технологій [Текст] / С. В. Дембіцька, О. В. Кобилянський / / Педагогіка безпеки. – 2023. – № 1-2. – С. 1-7.uk
dc.identifier.issn2524-1079
dc.identifier.issn2524-1087
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42518
dc.description.abstractАктуальність дослідження обумовлена сучасним станом освіти як соціального інституту, який визначає професійний успіх та конкурентоспроможність молоді на ринку праці. Компетентнісний підхід у сфері освіти є одним з ключових напрямків удосконалення вищої освіти в Україні. Цей підхід сприяє реалізації концепції гуманістичної освіти, передбачаючи підготовку кваліфікованих фахівців, що володіють не лише глибокими знаннями у своїй професії, але й здатні орієнтуватися в суміжних галузях, готові до постійного професійного розвитку та соціальної та професійної мобільності.У статті розглянуто зміст професійної компетентності майбутніх фахівців з професійної освіти, а також висвітлено принципи та підходи, спрямовані на її формування засобами цифрових технологій. Визначено, що професійна компетентність майбутніх фахівців з професійної освіти є інтегративною та динамічною характеристикою особистості, що базується на комплексі спеціальних знань, практичних умінь, навичок, а також особистісних якостей. Аналіз практики використання цифрових технологій в навчанні підтвердив їх значний потенціал у реформуванні змісту, форм та методів навчання студентів. Зазначено, що побудова навчальної взаємодії на принципах системності,інтегративності, професійної спрямованості, інтерактивності, рефлексії, індивідуалізації навчання та соціальної відповідальності, а також застосування положень компетентнісного, діяльнісного та особистісно орієнтованого підходів сприятиме підготовці висококваліфікованих фахівців, які володіють широким спектром знань та професійних умінь, виявляють здібності до вдосконалення трудового процесу за допомогою новітніх технологій і мають здатність до саморозвитку.Перспективами дослідження є розробка моделі професійної підготовки майбутніх фахівців з професійної освіти засобами цифрових технологій та організація педагогічного експерименту для визначення її дієвості.uk
dc.description.abstractThe relevance of the study is due to the current state of education as a social institution that determines the professional success and competitiveness of young people in the labor market. The competency-based approach to education is one of the key areas for improving higher education in Ukraine. This approach contributes to the realization of the concept of humanistic education, provides for the training of qualified specialists who have not only in-depth knowledge of their profession, but also are able to navigate in related fields, are ready for continuous professional development and social and professional mobility. The article considers the content of professional competence of future specialists in vocational education and highlights the principles and approaches aimed at its formation by means of digital technologies. It has been determined that the professional competence of future vocational education specialists is an integrative and dynamic characteristic of a person based on a set of special knowledge, practical skills, abilities and personal qualities. The analysis of the practice of using digital technologies in education has confirmed their significant potential in reforming the content, forms and methods of teaching students. It is noted that the construction of educational interaction on the principles of systematicity, integrity, professional orientation, interactivity, reflection, individualization of learning and social responsibility, as well as the application of the provisions of competence-based, activity-based and personality-oriented approaches will contribute to the training of highly qualified specialists who have a wide range of knowledge and professional skills, show the ability to improve the work process with the help of the latest technologies and have the ability to self-development. The prospects of the study are to develop a model of professional training of future vocational education specialists using digital technologies and to organize a pedagogical experiment to determine its effectiveness.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 1-2 : 1-7.uk
dc.relation.urihttps://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/135
dc.subjectфахова підготовкаuk
dc.subjectпрофесійна освітаuk
dc.subjectрозвиток професійної компетентностіuk
dc.subjectкомпетентнісний підхід у вищій школіuk
dc.subjectструктура компетентностіuk
dc.subjectпідготовка майбутніх фахівцівuk
dc.subjectцифрові технологіїuk
dc.subjectудосконалення змісту освітиuk
dc.subjectprofessional trainingen
dc.subjectprofessional educationen
dc.subjectdevelopment of professional competenceen
dc.subjectcompetence approach in higher educationen
dc.subjectstructure of competenceen
dc.subjecttraining of future specialistsen
dc.subjectdigital technologiesen
dc.subjectimproving the content of educationen
dc.titleФормування професійної компетентності майбутніх фахівців з професійної освіти засобами цифрових технологійuk
dc.title.alternativeFormation of professional competence of future specialists in professional education using digital technologiesen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesKobylianskyiy, O., & Dembitska, S. (2022). Formation of work safety culture of the technical specialists. Professional Pedagogics, 2(25), 138-146. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2022.25.138-146.en
dc.relation.referencesKuzmenko, O., Dembitska, S., Miastkovska, M., Savchenko, I., & Demianenko, V. (2023). Onto-oriented Information Systems for Teaching Physics and Technical Disciplines by STEM-environment. International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP), 13(2), 139–146. https://doi.org/10.3991/ijep.v13i2.36245.en
dc.relation.referencesДембіцька, С.В., Кобилянський, О.В.,& Кравець, О.М. (2020). Шляхи покращення професійної підготовки студентів закладів вищої освіти. Особистісно-професійне становлення майбутнього педагога: монографія. (С. 91–112). Вінниця: Твори.uk
dc.relation.referencesДембіцька, С.В., Кобилянська І.М, & Кобилянський, О.В. (2022). Вдосконалення професійної підготовки фахівців за спеціальністю 015 «професійна освіта».Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2022)»: збірник доповідей. (450-451). Вінниця: ВНТУ,uk
dc.relation.referencesЄвтух, М., & Терентьєва Н. (2019). Підвищення професіоналізму фахівців освітньої сфери як один із напрямів формування людини з новим типом мислення.Професійна підготовка фахівців у вимірі нових освітніх реалій: український і зарубіжний досвід:монографія. (4- 39). Івано-Франківськ: НАІР.uk
dc.relation.referencesКаньковський, І.Є. (2014). Система професійної підготовки інженерів-педагогів автотранспортного профілю. Хмельницький: Цюпак А.А.uk
dc.relation.referencesКовальчук, В.І., & Сорока, В.В. (2021). Підготовка фахівців автотранспортного профілю в умовах цифровізації. Pedagogical concept and its features, social work and linguology, 2–20.uk
dc.relation.referencesКучма, О. І., & Філатов, С. В. (2022). Формування професійних компетентностей майбутніх фахівців автотранспортного профілю з використанням технологій дистанційної навчальної взаємодії. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки, 2 (24), 181-190. DOI: 10.32342/2522-4115-2022-2-24-19.uk
dc.relation.referencesСкорик, Т. (2020). Особливості формування професійної компетентності сучасного вчителя. Вісник глухівського національного педагогічного університету, 2(43), 98-105.uk
dc.relation.referencesФурсін, О., Луай, М., & Воронкова, В. (2019). Формування професійних компетентностей спеціаліста цифрового суспільства. Освіта як чинник формування креативних компетентностей в умовах цифрового суспільства.Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. (179‒182).URL:http://vestnikzgia.com.ua/article/view/189267.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2023-8-1-001-007
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2005-6744
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-9724-1470


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію