Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorТатарчук, В. В.uk
dc.contributor.authorTatarchuk, V. V.en
dc.date.accessioned2024-05-30T08:26:01Z
dc.date.available2024-05-30T08:26:01Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationТатарчук В. В. Педагогічні умови формування графічної компетентності майбутніх фахівців у галузі електроніки та телекомунікацій засобами цифрових технологій [Текст] / В. В. Татарчук // Педагогіка безпеки. – 2023. – № 1-2. – С. 28-36.uk
dc.identifier.issn2524-1079
dc.identifier.issn2524-1087
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42526
dc.description.abstractУ статті розглянуто актуальну проблему визначення педагогічних умов, які забезпечують формування у майбутніх фахівців у галузі електроніки та телекомунікацій графічної компетентності засобами цифрових технологій та інших професійних якостей, необхідних для провадження успішної професійної діяльності в сучасному цифровому світі.Для визначення педагогічних умов формування у майбутніх фахівців у галузі електроніки та телекомунікацій графічної компетентності засобами цифрових технологій був використаний метод опитування та незалежних експертних оцінок.Із 11 запропонованих для експертного оцінювання педагогічних умов було відібраночотири, щомають високий та дуже високий ступінь узгодженості думок експертів. Тому вважаємо, що позитивний вплив на формування графічної компетентності майбутніх фахівців у галузі електроніки та телекомунікацій засобами цифрових технологій матимуть такі педагогічні умови:створення умов для розвитку пізнавального інтересу тазабезпечення мотивації до провадження професійної діяльності майбутніх фахівців у галузі електроніки та телекомунікацій; готовність науково-педагогічних працівників сприяти розвитку графічної компетентності здобувачів; поступовий розвиток графічної компетентності як невід’ємної складової професійної компетентності здобувача; використання інноваційних педагогічних технологій з метою активізації навчально-пізнавальної діяльності здобувачів.Використання інноваційних педагогічних технологій з метою активізації навчально-пізнавальної діяльності майбутніх фахівців у галузі електроніки та телекомунікацій з метою формування їх графічної компетентності засобами цифрових технологій має ряд переваг, зокрема: підвищення якості освіти, розвиток творчих здібностей та самостійності здобувачів, підвищення мотивації до навчання тощо.Серед перспективних з метою формування графічної компетентності майбутніх фахівців у галузі електроніки та телекомунікацій засобами цифрових технологій виокремлено: інтерактивні технології, якідозволяють студентам активно взаємодіяти один з одним в процесі опанування навчального матеріалу, зокрема, метод мозкового штурму, метод проєктів тощо;ігрові технології, серед яких перспективними вбачаємо дидактичні ігри, сценарні ігри, ігри-симуляції тощо; технології дистанційного навчання, як засіб вдосконалення графічних вмінь та навичок;технології проблемного навчання, які дозволяють розвивати критичне мислення, творчі здібності та практичні навички здобувачів.uk
dc.description.abstractThe article deals with the actual problem of determining the pedagogical conditions that ensure the formation of graphic competence in the future specialists in the field of electronics and telecommunications by means of digital technologies and other professional qualities necessary for the implementation of successful professional activities in the modern digital world.To determine the pedagogical conditions for the formation of future specialists in the field of electronics and telecommunications graphic competence by means of digital technologies, the method of survey and independent expert evaluations was used.Of the 11 pedagogical conditions proposed for expert evaluation, four were selected that have a high and very high degree of agreement of the experts' opinions. Therefore, we believe that the following pedagogical conditions will have a positive impact on the formation of graphic competence of future specialists in the field of electronics and telecommunications using digital technologies: creating conditions for the development of cognitive interest and providing motivation to carry out professional activities of future specialists in the field of electronics and telecommunications; willingness of scientific and pedagogical workers to promote the development of graphic competence of applicants; gradual development of graphic competence as an integral component of the applicant's professional competence; the use of innovative pedagogical technologies in order to activate the educational and cognitive activities of the applicants.The use of innovative pedagogical technologies in order to activate the educational and cognitive activities of future specialists in the field of electronics and telecommunications in order to form their graphic competence by means of digital technologies has a number of advantages, in particular: improving the quality of education, developing creative abilities and independence of students, increasing motivation to study, etc. Among the promising methods for forming the graphic competence of future specialists in the field of electronics and telecommunications using digital technologies are the following: interactive technologies that allow students to actively interact with each other in the process of mastering educational material, in particular, the brainstorming method, the project method, etc.; game technologies, among which we see promising didactic games, scenario games, simulation games, etc.; distance learning technologies as a means of improving graphic skills and abilities; problem-based learning technologies that allow students to develop critical thinking, creative abilities, and practical skills.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 1-2 : 28-36.uk
dc.relation.urihttps://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/137
dc.subjectфахова підготовкаuk
dc.subjectпрофесійна освітаuk
dc.subjectфахівці технічних спеціальностейuk
dc.subjectпедагогічні умовиuk
dc.subjectінноваційні методи навчанняuk
dc.subjectprofessional trainingen
dc.subjectprofessional educationen
dc.subjectspecialists in technical specialtiesen
dc.subjectpedagogical conditionsen
dc.subjectinnovative teaching methodsen
dc.titleПедагогічні умови формування графічної компетентності майбутніх фахівців у галузі електроніки та телекомунікацій засобами цифрових технологійuk
dc.title.alternativePedagogical conditions for the formation of graphic competence of future specialists in the field of electronics and telecommunications by means of digital technologiesen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesБредньова, В. П., Смичковська, О. М., & Прохорець, І. М. (2019). Про шляхи удосконалення формування графічної компетентності студентів архітектурних і художніх спеціальностей. Збірник наукових праць «Педагогічні науки», 88, 36-41.uk
dc.relation.referencesЄрохін, С.А., Нікітін, Ю.В., & Нікітіна, І.В. (2011). Концепція професійної мотивації студентів як фактору конкурентності на ринку праці. Науковий юридичний журнал. Хмельницький: Видавництво Національної академії Державної прикордонної служби України імені Б.Хмельницького, 1(1), ч. ІІ, 20-27.uk
dc.relation.referencesЗанюк, С.С. (2002). Психологія мотивації. Київ: Либідь.uk
dc.relation.referencesКоляса, П.І. (2022). Формування графічної компетентності майбутніх інженерів-педагогів засобами цифрових технологій(дис. ...д-ра філософії). Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Тернопіль.uk
dc.relation.referencesЛебедєва, К. О. (2020). Формування професійної компетентності майбутніх інженерів радіотехнічних спеціальностей на засадах ресурсного підходу (дис. ... д-ра філософії). Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, Харків.uk
dc.relation.referencesСтоляренко, О.Б. (2012). Психологія особистості. Київ: Центр учбової літератури.uk
dc.relation.referencesЯшкіна, О. І. (2013). Статистичні інструменти визначення узгодженості думок експертів в маркетингових дослідженнях. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут», 10, 442-449.uk
dc.relation.referencesШевченко, О. М., & Лещенко, Т. О. (2022). Активізація пізнавальної діяльності здобувачів вищої освіти під час вивчення української мови як іноземної. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 80, т. 2, 194-198. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2022.80.2.39.uk
dc.relation.referencesBredniova, V. (2016). On the improvement of the methodology of engineer staff’s graphic training on the basis of optimization of psychological and pedagogical approaches. Modern Tendencies in Pedagogical Education and Science of Ukraine and Israel: The Way to Integration. Ariel University, 7, 38–42.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2023-8-1-028-036
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2855-908X


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію