Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorМороз, О. О.uk
dc.contributor.authorКисса, О. В.uk
dc.contributor.authorMoroz, O.en
dc.contributor.authorKyssa, O.en
dc.date.accessioned2024-05-31T10:33:06Z
dc.date.available2024-05-31T10:33:06Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationМороз О. О. Функції міжнаціональних команд віддаленої підтримки кінцевих користувачів інформаційних систем в глобальному ІТ підприємстві / О. О. Мороз, О. В. Кисса // Innovation and Sustainability. – 2023. – № 4. – С. 6-18.uk
dc.identifier.issn2786-5940
dc.identifier.issn2786-5959
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42558
dc.description.abstractВ статті досліджено та проаналізовано функції та моделі міжнаціональних команд технічної підтримки в глобальних ІТ компаніях у контексті постійної модернізації інформаційних систем. Здійснено огляд останніх наукових досліджень та публікацій в галузі інформаційних систем та менеджменту команд підтримки з метою визначення сучасних тенденцій та функцій міжнаціональних команд у глобальному ІТ середовищі. Основні проблемні аспекти в рамках об'єкта досліджень: роль організаційної підтримки у впровадженні ефективної віддаленої роботи, глобальне управління ІТ, стратегії управління конфліктами в мультикультурних командах та інноваційні методи віддаленої співпраці. В статті визначено внески відомих дослідників та оцінено вплив їхніх досліджень на загальний розвиток даного напряму досліджень. Крім того, автори статті поставили за своє завдання визначення нових теоретичних підходів та оптимальних моделей організації міжнаціональних команд технічної підтримки, враховуючи унікальні виклики та культурні особливості, специфічні для галузі ІТ. Напрямок дослідження в статті полягає в глибокому розгляді та узагальненні функцій міжнаціональних команд технічної підтримки кінцевих користувачів інформаційних систем в глобальному ІТ підприємстві з метою поглиблення і виявлення нових аспектів у науковому дискурсі та визначення напрямків подальших досліджень у даній галузі.uk
dc.description.abstractThe article studied and analyzed the functions and models of international technical support teams in global IT companies in the context of continuous modernization of information systems. A review of the latest scientific findings and publications in the field of information systems and support team management was carried out to identify current trends and functions of multinational teams in the global IT environment. The main topics covered include the role of organizational support in implementing effective remote work, global IT management, conflict management strategies in multicultural teams, and innovative methods of remote collaboration. The article analyzes in detail the contributions of well-known researchers and assesses the impact of their research on the overall development of the academic community. In addition, the research aims to identify new theoretical approaches and optimal models for organizing the functions of international technical support teams, taking into account the unique challenges and cultural peculiarities that arise in the IT industry. The research direction of the article is to provide an in-depth review and generalization of the functions of international remote end-user support teams of information systems in a global IT company to make a significant contribution to the scientific discourse and identify areas for further research in this area.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofInnovation and Sustainability. № 4 : 6-18.en
dc.relation.urihttps://ins.vntu.edu.ua/index.php/ins/article/view/214
dc.subjectІТ підприємствоuk
dc.subjectІТ інфраструктураuk
dc.subjectінформаційні технологіїuk
dc.subjectтехнічна підтримкаuk
dc.subjectпрограмне забезпеченняuk
dc.subjectапаратне забезпеченняuk
dc.subjectкомунікаціяuk
dc.subjectкінцеві користувачіuk
dc.subjectIT enterpriseen
dc.subjectIT infrastructureen
dc.subjectinformation technologyen
dc.subjecttechnical supporten
dc.subjectsoftwareen
dc.subjecthardwareen
dc.subjectcommunicationen
dc.subjectend-usersen
dc.titleФункції міжнаціональних команд віддаленої підтримки кінцевих користувачів інформаційних систем в глобальному ІТ підприємствіuk
dc.title.alternativeFunctions of international remote end-user support teams of information systems in a global IT companyen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc338.4
dc.relation.referencesErrichiello L., Pianese T, 2021. The Role of Organizational Support in Effective Remote Work Implementation in the Post-COVID Era, Chapter 13. DOI: 10.4018/978-1-7998-6754-8.ch013. IGI Global, pp. 223-225en
dc.relation.referencesSiew Kien Sia, Christina Soh, Peter David Weill. Global IT Management: Structuring for Scale, Responsiveness, and Innovation. Communications of the ACM. DOI: 10.1145/1666420.1666449, pp 61-63en
dc.relation.referencesSameh Abadir, Ph.D. (IMD Business School Switzerland), Eric Tetteh Batsa, MBA (Kwame Nkrumah University of Science and Technology), Michael Neubert, Ph.D. (International School of Management Paris), Daphne Halkias, Ph.D. (International School of Management Paris) – Leading Multicultural Teams in Agile Organizations: An Integrative Literature Review. SSRN Electronic Journal, 2019. DOI: 10.2139/ssrn.3507635en
dc.relation.referencesDruta R., Druta C., Negirla P., Silea I, 2021. A Review on Methods and Systems for Remote Collaboration. Applied Sciences, 11 (21), 10035. https://doi.org/10.3390/app112110035en
dc.relation.referencesChoudhury P., Foroughi C., Larson B, 2021. Work-from-Anywhere: The Productivity Effects of Geographic Flexibility. Strategic Management Journal. https://doi.org/10.1002/smj.3251en
dc.relation.referencesBernstein E. S., Turban S, 2018. The impact of the 'open' workspace on human collaboration. Philosophical Transactions of the Royal Society B 373: 20170239. DOI: http://dx.doi.org/10.1098/rstb.2017.0239en
dc.relation.referencesBernstein E., Shore J., Jang A. J., 2022. Network Centralization and Collective Adaptability to a Shifting Environment. Harvard Business School and Boston University. https://ssrn.com/abstract=4028115en
dc.relation.referencesCygal K., Gilliland M., Hannibal E., Stirling E. Remote work: The road to the future. Transformation of the Global Workforce. Linken
dc.relation.referencesТабунщик Г. В., Каплієнко Т. І., Петрова О. А., 2016. Проектування та моделювання програмного забезпечення сучасних інформаційних систем. Навчальний посібник. Запоріжжя: Дике Поле. Запорізький національний технічний університет. ISBN 978-966-2752-07-0uk
dc.relation.referencesVanіea K., Rashidi Y., 2016. Tales of Software Updates: The process of updating software. DOI: http://dx.doi.org/10.1145/2858036.2858303en
dc.relation.referencesNational Skill Development Corporation, 2022. Transformation the Skill Landscape. Service Engineer IT Hardware. Participant Handbook, published by Electronic Sector Skills Council of India (ESSCI). Linken
dc.relation.referencesGilster R. PC Hardware: A Beginner’s Guide. Copyright by The McGraw-Hill Companies. DOI: 10.1036/0072194405en
dc.relation.referencesKlimushyn P., Solianyk T., Mozhaev O., Nosov V., Kolisnyk T., Yanov V., 2021. Hardware Support Procedures for Asymmetric Authentication of the Internet of Things. Innovative technologies and scientific solutions for industries. ISSN 2524-2296. DOI: https://doi.org/10.30837/ITSSI.2021.18.031en
dc.relation.referencesYuanxiang John Li, Elizabeth Hoffman, 2019. Iowa State University Ames, Iowa 50011. Information Security Policy Compliance. https://www.researchgate.net/publication/337144310en
dc.relation.referencesAhmad Al-Omari, Omar El-Gayar, Amit Deokar. Dakota State University. Security Policy Compliance: User Acceptance Perspective. Hawaii International Conference on System Sciences https://www.researchgate.net/publication/232653521en
dc.relation.referencesГребенюк А. М., Рибальченко Л. В. Основи управління інформаційною безпекою: навч. посібник. Дніпро: Дніпроп. держ. ун-т внутріш. справ, 2020. – 144 сuk
dc.relation.referencesState of Oklahoma. Policy, Information Security Policy, Procedures, Guidelines, 2017. Office of Management and Enterprise Services | Information Servicesen
dc.relation.referencesKaraymeh A., Qasaimeh M., Ababneh M., Al-Fayoumi M., 2019. Enhancing Data Protection Provided by VPN Connections over Open Wi-Fi Networks. DOI: 10.1109/ICTCS.2019.8923104en
dc.relation.referencesNahid M. H., 2015. Network Virtualization & Modeling of VPN Security. International Journal of Advanced Research in Computer Science and Software Engineering. ISSN: 2277 128X. https://www.researchgate.net/publication/352709814en
dc.relation.referencesJyothi K. K., Reddy B. I, 2023. Study on Virtual Private Network (VPN), VPN’s Protocols and Security. International Journal of Scientific Research in Computer Science, Engineering, and Information Technology. ISSN: 2456- 3307. https://www.researchgate.net/publication/368831275en
dc.relation.referencesMiller L., Way P., 2021. Unified Communications as a Service. RingCentral Special Edition. John Wiley & Sons, Inc. Hoboken. ISBN 978-1-119-81942-4en
dc.relation.referencesDziembek D., Turek T., 2018. Characteristics and Application of Unified Communications as a Service (UCAAS) in Enterprises. Informatyka Ekonomiczna | Business Informatics. DOI: 10.15611/ie.2018.4.04. https://www.researchgate.net/publication/336893470en
dc.relation.referencesBarthwal D., 2016. Mobile Device Management (MDM) in Organizations. DOI: 10.13140/RG.2.1.2467.7362. https://www.researchgate.net/publication/305380830en
dc.relation.referencesRagsdill D., 2017. Best Ways to Extend Endpoint Management and Security to Mobile Devices: Combining Endpoint Protection and Mobile Device Management (MDM). Quest Software Inc. Linken
dc.relation.referencesBorissova D., Dimitrova Z., Dimitrov V., 2020. How to Support Teams to be Remote and Productive: Group Decision-Making for Distance Collaboration Software Tools. ISSN 1314-2119. DOI: 10.11610/isij.4603. https://www.researchgate.net/publication/346809373en
dc.relation.referencesBardel C., Falk Y., 2020. L1, L2 and L3: Same or different? Stockholm University, Sweden. DOI: 10.1177/0267658320941033en
dc.relation.referencesHasan M. Z., Sarwar N., Alam I., Hussain M. Z., Siddiqui A. A., Irshad A, 2023. Data Recovery and Backup Management: A Cloud Computing Impact. DOI: 10.1109/ICEST56843.2023.10138852. https://www.researchgate.net/publication/371256448en
dc.relation.referencesChallagidad P. S., Birje M. N., 2019. Local and Remote Recovery of Cloud Services Using Backward Atomic Backup Recovery Technique for High Availability in Strongly Consistent Cloud Service: Recovery of Cloud Service for High Availability. International Journal of Advanced Pervasive and Ubiquitous Computing. DOI: 10.4018/IJAPUC.2019100102. https://www.researchgate.net/publication/336189877en
dc.relation.referencesSingh K., Kaur G., 2022. Data Backup and Recovery. International Journal for Technological Research in Engineering. ISSN: 2347 - 4718. Department of Computer Science Engineering, Bhagwan Mahaveer College of Engineering and Management, Sonipat, India. www.ijtre.comen
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/ins.2023.4.6.18
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0003-8859-5829


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію