Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorЛупак, Р. Л.uk
dc.contributor.authorНаконечна, Н. В.uk
dc.contributor.authorLupak, R.en
dc.contributor.authorNakonechna, N.en
dc.date.accessioned2024-06-03T09:36:26Z
dc.date.available2024-06-03T09:36:26Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationЛупак Р. Л., Наконечна Н. В. Сценарії формування резервів підвищення економічної ефективності підприємств сфери послуг з орієнтацією на інноваційний розвиток. Innovation and Sustainability. 2024. № 1. С. 43-49.uk
dc.identifier.issn2786-5940
dc.identifier.issn2786-5959
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42584
dc.description.abstractУ статті відмічено пріоритетні завдання та цілі підприємств сфери послуг, вирішення яких вимагає застосування прогресивних підходів і до них віднесено формування резервів. Наголошено, що формування резервів є основним елементом забезпечення економічної ефективності підприємницької діяльності, а особливо важливо коли передбачається посилення інноваційного розвитку. В міру галузевої приналежності сценарії формування резервів підприємств можуть відрізнятися і відповідно потребують ґрунтовного теоретикометодичного та науково-прикладного обґрунтування. Виявлено відсутність універсального підходу до формування резервів підвищення економічної ефективності підприємств сфери послуг, який би одночасно орієнтувався на розвиток інноваційної діяльності. Запропоновано формування резервів підвищення економічної ефективності підприємств сфери послуг з орієнтацією на інноваційний розвиток здійснювати за сценаріями цінової та маркетингової політики. До інструментарію цінової політики віднесено розпродаж, кредитування, дисконтування, беззбитковість, цільові ціни та ін. Натомість у маркетинговій політиці пріоритетне значення надано такому інструментарію, як диверсифікація послуг, брендменеджмент, бенчмаркінг, цифровізація, технологічне співробітництво та ін.uk
dc.description.abstractThe article notes the priority tasks and goals of enterprises in the service sector, the solution of which requires the use of progressive approaches, and the formation of reserves is attributed to them. It is emphasized that the formation of reserves is the main element of ensuring the economic efficiency of entrepreneurial activity, and it is especially important when the strengthening of innovative development is expected. Depending on the industry, the scenarios for the formation of enterprise reserves may differ and, accordingly, require a thorough theoretical-methodical and scientific-applied justification. The absence of a universal approach to the formation of reserves for increasing the economic efficiency of enterprises in the service sector, which would simultaneously focus on the development of innovative activities, was revealed. It is important for enterprises in the service sector to master universal approaches to the formation of reserves, which allow both to ensure economic efficiency, innovative development, and to strengthen the readiness to overcome existential challenges and threats. It is appropriate to follow a structural approach, according to which the allocation of reserves will take place according to clear criteria, according to the principles of balance and rationality. It is suggested that the formation of reserves for increasing the economic efficiency of enterprises in the service sector with an orientation towards innovative development should be carried out according to price and marketing policy scenarios. The tools of price policy include sales, lending, discounting, break-even, high and target prices, etc. Instead, in the marketing policy, priority is given to tools such as diversification of services, brand management, benchmarking, digitalization, technological cooperation, etc.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofInnovation аnd Sustainability. № 1 : 43-49.en
dc.relation.urihttps://ins.vntu.edu.ua/index.php/ins/article/view/235
dc.subjectпідприємство сфери послугuk
dc.subjectекономічна ефективністьuk
dc.subjectінноваційний розвитокuk
dc.subjectрезервиuk
dc.subjectінноваційна діяльністьuk
dc.subjectцінова політикаuk
dc.subjectмаркетингова політикаuk
dc.subjectservice enterpriseen
dc.subjecteconomic efficiencyen
dc.subjectinnovative developmenten
dc.subjectreservesen
dc.subjectinnovative activityen
dc.subjectprice policyen
dc.subjectmarketing policyen
dc.titleСценарії формування резервів підвищення економічної ефективності підприємств сфери послуг з орієнтацією на інноваційний розвитокuk
dc.title.alternativeScenarios for the formation of reserves for increasing the economic efficiency of enterprises in the service sector with an orientation towards innovative developmenten
dc.typeArticle
dc.identifier.udc330.011.5
dc.relation.referencesВасильченко О. О. Системний аналіз макросередовища підприємств сфери послуг. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету ім. Д. Моторного (економічні науки). 2023. № 1(47). С. 53–68.uk
dc.relation.referencesБілоус С., Безручко Л., Лемега Н. Стратегічні напрями відновлення сфери послуг України у поствоєнний період. Економіка та суспільство. 2022. № 46. URL : https://www.economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2016/1945uk
dc.relation.referencesІртищева І. О., Тубальцева Н. П., Шевченко М. О., Кальвін В. С. Розвиток сфери послуг в умовах невизначеності. Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В. В. Докучаєва. Серія : Економічні науки. 2021. Т. 2. № 2. С. 311–319.uk
dc.relation.referencesЛинник О. І., Єршова Н. Ю. Проблеми функціонування та розвитку мікро-, малого та середнього бізнесу сфери послуг в Україні. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2021. Вип. 2(29). С. 74– 80.uk
dc.relation.referencesШейко Ю. О., Войтюк Д. С. Підвищення рентабельності підприємств сфери послуг. Економічний форум. 2021. № 1(3). С. 104–110.uk
dc.relation.referencesВасильців Т. Г., Лупак Р. Л., Городня Т. А. Економічні аспекти диверсифікації підприємства з використанням інноваційних інвестицій. Інтелект XXI. 2017. Вип. 1. С. 52–57.uk
dc.relation.referencesМайборода В. М. Управління інноваційним розвитком підприємств сфери послуг. Підприємництво і торгівля. 2022. № 33. С. 49–52.uk
dc.relation.referencesКрасовська О. Ю. Комплексна оцінка маркетингової діяльності на підприємствах сфери послуг. Економіка та держава. 2021. № 10. С. 43–46.uk
dc.relation.referencesТрайно В. М. Використання засобів стимулювання продажів на підприємствах сфери послуг. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. 2020. № 4 (100). С. 64–69.uk
dc.relation.referencesАнгелко І. В., Бондаренко В. М., Коваль О. Д. Роль маркетингу в розвитку сфери послуг в Україні. Регіональна економіка. 2022. № 1. С. 72–77.uk
dc.relation.referencesКуцик В. І., Лупак Р. Л., Годованюк М. А. Інструменти підвищення ефективності управління формуванням та використанням прибутку в цілях капіталізації підприємства. Бізнес Інформ. 2017. № 1. С. 167–171.uk
dc.relation.referencesРижик І. О., Глєбова А. О., Синягівська В. С. Особливості формування моделі управління бізнеспроцесами підприємства сфери послуг. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2020. Вип. 1 (24). С. 150–160.uk
dc.relation.referencesКомпанець К. А., Навродська Т. А., Мороз К. О. Роль Інтернет-технологій у розвитку підприємства сфери послуг. Інтелект XXI. 2018. № 5. С. 66–70.uk
dc.relation.referencesОхота В. І., Сагайдак Т. Я. Чинники підвищення конкурентоспроможності підприємства сфери послуг. Бізнес Інформ. 2016. № 2. С. 193–197.uk
dc.relation.referencesКуцик В. І., Лупак Р. Л. Моделювання конкурентних позицій підприємств реального сектора економіки на внутрішньому ринку. Бізнес Інформ. 2017. № 12. С. 244–249.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/ins.2024.1.43.49
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1830-1800
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1377-4315


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію