Методи уточнення вимірювання швидкості автомобіля на дорозі при діагностиці
Автор
Зибцев, Ю. В.
Кашканов, В. А.
Віштак, І. В.
Ворошилов, П. А.
Zybtsev, Y.
Kashkanov, V.
Vishtak, I.
Voroshylov, P.
Дата
2023Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
У статті описано, як відкалібрувати спідометр автомобіля в дорозі без дорогого обладнання. Найбільш
точні результати виходять при використанні елементів розмітки, наприклад, стандартного шлагбаума.
Найбільш практичним способом є синхронний запис показань спідометра та відображення супутникового
приймача GPS та/або ГЛОНАСС. Також у ХНАДУ обґрунтовані методи перевірки автомобіля по розгону і
вибігу на дорогу простими вимірювальними засобами – спідометром і секундоміром телефону.
Експерименти показали, що реальна картина протидії не укладається у загальноприйняті моделі, і це
слід враховувати при розрахунках нормативів діагностичних параметрів – шляху і часу виходу та розгону.
Для перевірки автомобіля відомим методом необхідна горизонтальна ділянка дороги довжиною 2,5...3 км.
На більшій частині території України такі ділянки трапляються дуже зрідка, тому пропонується
перевірити автомобіль на розгоні на II та III передачах та накаті від 50 або 40 км/год до 20 км/год.,
використовуючи доступну довжину 0,5 км.
Вивчено поведінку автомобіля в таких умовах, виявлено та описано деякі невідомі особливості.
Запропоновано методи розрахунку контрольних значень часу розгону та часу вибігу. Спідометр – це
перетворювач частоти обертання вихідного валу трансмісії чи коліс автомобіля. Він неминуче відображає
всі похибки, що викликаються невизначеністю радіусу кочення колеса, зокрема і через атмосферні умови,
ступінь прогріву шин, завантаження автомобіля та його розподілу у поздовжньому і поперечному напрямах
тощо. В умовах необхідно вдосконалювати безстендові методи діагностування, доступні для рядових
водіїв, тобто. методи перевірки на дорозі без складного чи надмірно дорогого обладнання. Тому
калібрування спідометра є необхідним етапом випробувань і у відповідальних випадках має виконуватися
на початку та наприкінці кожного випробувального дня. Експериментально оцінено необхідну тривалість
вимірів, похибку та варіацію швидкості при її підтримці водієм або круїз-контролем. Градуювання GPS
краще вести під час руху на південь. Отримано градуювальне рівняння для Honda Civic 2006: VGPS = 0,9528
Vспід. - 0,83. This article describes methods of calibrating car speedometer on the road without expensive equipment. The most accurate
results are obtained by using marking elements, for instance, the standard road guard fence. The most practical method is
synchronous video recording of speedometer and the display of receiver for satellite signals GPS or/and GLONASS. Also, the
Khnadu has substantiated methods of checking a car for acceleration and running out onto the road with simple measuring devices
- a speedometer and a phone stopwatch.
Experiments have shown that the real picture of countermeasures does not fit into generally accepted models, and this should
be taken into account when calculating the standards of diagnostic parameters - the path and time of exit and acceleration. For
check of the car by a known method the horizontal section of the road 2.5...3 km long is necessary. On the most part of the territory
of Ukraine such sections are very rare, so it is proposed to check up a car on an acceleration on II and III gears and on a coasting
down from 50 or 40 km/h to 20 km/h, using accessible length of 0,5 km.
Behavior of car in such conditions was studied, some unknown specificities are discovered and described. The methods of
calculation of control values for time of acceleration and time of coasting are offered. The speedometer is a frequency converter
of the output shaft of the transmission or the wheels of the car. It inevitably reflects all the errors caused by the uncertainty of the
rolling radius of the wheel, including due to atmospheric conditions, the degree of tire warm-up, vehicle loading and its distribution
in the longitudinal and transverse directions, etc. Under these conditions, it is necessary to improve the standless diagnostic
methods available to ordinary drivers, i.e. on-the-road inspection methods without complicated or prohibitively expensive
equipment. So the calibration of the speedometer is a necessary test step and, in critical cases, must be performed at the
beginning and end of each test day. Experimentally estimated the error, the required duration of measurement and speed variation
when maintaining it by driver or by cruise control. Grading on GPS better when driving south. Calibration equation was obtained
for the 2006 Honda Civic: VGPS = 0,9528 Vspeedo. – 0,83.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42688