Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorЗибцев, Ю. В.uk
dc.contributor.authorКашканов, В. А.uk
dc.contributor.authorВіштак, І. В.uk
dc.contributor.authorВорошилов, П. А.uk
dc.contributor.authorZybtsev, Y.en
dc.contributor.authorKashkanov, V.en
dc.contributor.authorVishtak, I.en
dc.contributor.authorVoroshylov, P.en
dc.date.accessioned2024-06-10T11:59:35Z
dc.date.available2024-06-10T11:59:35Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationМетоди уточнення вимірювання швидкості автомобіля на дорозі при діагностиці [Текст] / Ю. В. Зибцев, В. А. Кашканов, І. В. Віштак, П. А. Ворошилов // Вісник машинобудування та транспорту. – 2023. – № 1. – С. 56-63.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.issn2413-4503
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42688
dc.description.abstractУ статті описано, як відкалібрувати спідометр автомобіля в дорозі без дорогого обладнання. Найбільш точні результати виходять при використанні елементів розмітки, наприклад, стандартного шлагбаума. Найбільш практичним способом є синхронний запис показань спідометра та відображення супутникового приймача GPS та/або ГЛОНАСС. Також у ХНАДУ обґрунтовані методи перевірки автомобіля по розгону і вибігу на дорогу простими вимірювальними засобами – спідометром і секундоміром телефону. Експерименти показали, що реальна картина протидії не укладається у загальноприйняті моделі, і це слід враховувати при розрахунках нормативів діагностичних параметрів – шляху і часу виходу та розгону. Для перевірки автомобіля відомим методом необхідна горизонтальна ділянка дороги довжиною 2,5...3 км. На більшій частині території України такі ділянки трапляються дуже зрідка, тому пропонується перевірити автомобіль на розгоні на II та III передачах та накаті від 50 або 40 км/год до 20 км/год., використовуючи доступну довжину 0,5 км. Вивчено поведінку автомобіля в таких умовах, виявлено та описано деякі невідомі особливості. Запропоновано методи розрахунку контрольних значень часу розгону та часу вибігу. Спідометр – це перетворювач частоти обертання вихідного валу трансмісії чи коліс автомобіля. Він неминуче відображає всі похибки, що викликаються невизначеністю радіусу кочення колеса, зокрема і через атмосферні умови, ступінь прогріву шин, завантаження автомобіля та його розподілу у поздовжньому і поперечному напрямах тощо. В умовах необхідно вдосконалювати безстендові методи діагностування, доступні для рядових водіїв, тобто. методи перевірки на дорозі без складного чи надмірно дорогого обладнання. Тому калібрування спідометра є необхідним етапом випробувань і у відповідальних випадках має виконуватися на початку та наприкінці кожного випробувального дня. Експериментально оцінено необхідну тривалість вимірів, похибку та варіацію швидкості при її підтримці водієм або круїз-контролем. Градуювання GPS краще вести під час руху на південь. Отримано градуювальне рівняння для Honda Civic 2006: VGPS = 0,9528 Vспід. - 0,83.uk
dc.description.abstractThis article describes methods of calibrating car speedometer on the road without expensive equipment. The most accurate results are obtained by using marking elements, for instance, the standard road guard fence. The most practical method is synchronous video recording of speedometer and the display of receiver for satellite signals GPS or/and GLONASS. Also, the Khnadu has substantiated methods of checking a car for acceleration and running out onto the road with simple measuring devices - a speedometer and a phone stopwatch. Experiments have shown that the real picture of countermeasures does not fit into generally accepted models, and this should be taken into account when calculating the standards of diagnostic parameters - the path and time of exit and acceleration. For check of the car by a known method the horizontal section of the road 2.5...3 km long is necessary. On the most part of the territory of Ukraine such sections are very rare, so it is proposed to check up a car on an acceleration on II and III gears and on a coasting down from 50 or 40 km/h to 20 km/h, using accessible length of 0,5 km. Behavior of car in such conditions was studied, some unknown specificities are discovered and described. The methods of calculation of control values for time of acceleration and time of coasting are offered. The speedometer is a frequency converter of the output shaft of the transmission or the wheels of the car. It inevitably reflects all the errors caused by the uncertainty of the rolling radius of the wheel, including due to atmospheric conditions, the degree of tire warm-up, vehicle loading and its distribution in the longitudinal and transverse directions, etc. Under these conditions, it is necessary to improve the standless diagnostic methods available to ordinary drivers, i.e. on-the-road inspection methods without complicated or prohibitively expensive equipment. So the calibration of the speedometer is a necessary test step and, in critical cases, must be performed at the beginning and end of each test day. Experimentally estimated the error, the required duration of measurement and speed variation when maintaining it by driver or by cruise control. Grading on GPS better when driving south. Calibration equation was obtained for the 2006 Honda Civic: VGPS = 0,9528 Vspeedo. – 0,83.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 1 : 56-63.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/330
dc.subjectспідометрuk
dc.subjectшвидкістьuk
dc.subjectGPSen
dc.subjectградуюванняuk
dc.subjectавтомобільuk
dc.subjectдорогаuk
dc.subjectчасen
dc.subjectspeedometer,en
dc.subjectspeeden
dc.subjectcalibrationen
dc.subjectcaren
dc.subjectroaden
dc.subjecttimeen
dc.titleМетоди уточнення вимірювання швидкості автомобіля на дорозі при діагностиціuk
dc.title.alternativeMethods of specifying the speed measurement of a car on the road during diagnosticsen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc625.032.821
dc.relation.referencesБілогуров Є. О. Динамічні методи діагностування автомобіля у дорожніх умовах: автореф. дис. … канд. техн. наук: 05.22.20. Харків, 2011. 23 с.uk
dc.relation.referencesТарасов Р. Діти еволюції. Огляд преміальних седанів середнього класу. Клаксон. 2012. № 10(498).uk
dc.relation.referencesФомін А. Виміряно ЗР. Швидкість: Немаксимальна максималка. За кермом. 2009. № 1.uk
dc.relation.referencesTRC Tyre data calculator (Шинний калькулятор TRC). URL: http://www.club80-90syncro.co.uk/Syncro_website /TechnicalPages/TRC%20calculator.htm (дата звернення 09.03.2023).uk
dc.relation.referencesЦипленков Я., Голованов Л. Епоха змін. Перевірка на дорогах: порівняльний тест Toyota Corolla, Ford Focus, Honda Civic та Hyundai Elantra. Авторевю. 2007. № 8(379).uk
dc.relation.referencesПодібність та відмінності супутникових систем навігації ГЛОНАСС та GPS. URL: http://telemetry.spb.ru/gps-glonasscomparison (дата звернення 16.03.2023).uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-17-1-56-63


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію