Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorБодак, В. І.uk
dc.contributor.authorBodak, V.en
dc.date.accessioned2024-06-11T07:07:15Z
dc.date.available2024-06-11T07:07:15Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationБодак В. І. Порівняння викидів вуглекислого газу при виробництві, експлуатації електромобіля та автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння [Текст] / В. І. Бодак // Вісник машинобудування та транспорту. – 2023. – № 1. – С. 3-8.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.issn2413-4503
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42693
dc.description.abstractЧерез зростання кількості автомобілів із двигунами внутрішнього згорання спостерігається значне збільшення викидів в атмосферу шкідливих газів. За останні 100 років викиди в атмосферу СО2 зросли на 25 %, що спричинило підвищення температури на планеті на 1,5 °С. Це призвело до посилення парникового ефекту. Для відновлення нормальних природних процесів в атмосфері необхідно зменшити викиди шкідливих газів. Великі об’єми газів викидаються в атмосферу внаслідок функціонування багатьох галузей, з яких найбільшою є транспорт (до 30 % світових викидів CO2 робить транспорт). У великих містах суттєвим є забруднення атмосфери продуктами згоряння паливо-повітряної суміші автомобілів. Одним із варіантів вирішення проблеми парникового ефекту є заміна автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння на електромобілі. Важливим аспектом, який необхідно розглянути, є не лише процес експлуатації бензинового автомобіля та електромобіля, а й процеси їх виробництва. Адже процес виготовлення тягових батарей є надзвичайно високотехнологічним та складним, а сукупні викиди CO2 під час виробництва електромобіля перевищують кількість викидів при виробництві аналогічного бензинового автомобіля. Також варто зазначити, що для вироблення електроенергії в Європі широко розповсюдженими є теплоенергостанції, які спалюють органічне паливо. В роботі проведено розрахунок викидів СО2 при виробництві та експлуатації бензинового Mercedes-Benz B200 та електромобіля, який був створений на базі Mercedes-Benz B200 – Mercedes-Benz B250E Electric Drive. Розрахунки викидів СО2 проводилися для процесу виробництва, експлуатації та утилізації з періодами 5 років, 10 років, 15 років та пробігами 150 тис. км, 300 тис. км, 450 тис. км. Згідно з проведеними розрахунками після пробігу обома транспортними засобами 150 тис. км кількість викидів СО2 є однаковою, як для уже виробленого автомобіля з ДВЗ, так і при виробництві нового електромобіля з виробленням електроенергії для його зарядки.uk
dc.description.abstractDue to the increase in the number of cars with internal combustion engines, there is a significant increase in emissions of harmful gases into the atmosphere. Over the past 100 years, emissions of CO2 into the atmosphere have increased by 25%, which has caused the temperature on the planet to rise by 1.5 degrees C. This led to an increase in the greenhouse effect. In order to restore normal natural processes in the atmosphere, it is necessary to reduce emissions of harmful gases. Large volumes of gases are released into the atmosphere as a result of the operation of many industries, the largest of which is transport (up to 30% of global CO2 emissions are caused by transport). In large cities, atmospheric pollution by combustion products of the fuelair mixture of cars is significant. One of the options for solving the problem of the greenhouse effect is to replace cars with internal combustion engines with electric cars. An important aspect that must be considered is not only the process of operating a gasoline car and an electric car, but also the processes of their production. After all, the process of manufacturing traction batteries is extremely high-tech and complex, and the cumulative emissions of CO2 during the production of an electric car exceed the amount of emissions during the production of a similar gasoline car. It is also worth noting that thermal power plants that burn organic fuel are widespread for electricity generation in Europe. The paper calculates CO2 emissions during the production and operation of the gasoline Mercedes-Benz B200 and the electric car that was created on the basis of the Mercedes-Benz B200 – the Mercedes-Benz B250E Electric Drive. Calculations of CO2 emissions were carried out for the production, operation and disposal process with periods of 5 years, 10 years, 15 years and mileages of 150,000 km, 300,000 km, and 450,000 km. According to the calculations, after running both vehicles for 150,000 km. the amount of CO2 emissions is the same, both for an already produced car with an internal combustion engine, and for the production of a new electric car with the generation of electricity for its charging.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 1 : 3-8.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/312
dc.subjectелектромобільuk
dc.subjectавтомобільuk
dc.subjectдвигун внутрішнього згорянняuk
dc.subjectелектродвигунuk
dc.subjectвикиди СО2uk
dc.subjectлітій-іонна батареяuk
dc.subjectнавколишнє середовищеuk
dc.subjectутилізаціяuk
dc.subjectelectric caren
dc.subjectcaren
dc.subjectinternal combustion engineen
dc.subjectelectric motoren
dc.subjectCO2 emissionsen
dc.subjectlithium-ion batteryen
dc.subjectenvironmenten
dc.subjectdisposalen
dc.titleПорівняння викидів вуглекислого газу при виробництві, експлуатації електромобіля та автомобіля з двигуном внутрішнього згорянняuk
dc.title.alternativeComparison of carbon dioxide gas emissions during production, operation of an electric car and a car with an internal combustion engineen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc629.113.3
dc.relation.referencesГорова К. О., Шевердіна А. В. Актуальність застосування електромобілів в Україні. Проблеми і перспективи розвитку підприємництва. 2015. № 3(1). С. 105-107. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/piprp_2015_3%281%29__22 (дата звернення: 20.03.2023).uk
dc.relation.referencesБодак В. І., Мазилюк П. В. Сучасні колісні транспортні засоби: конспект лекцій для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)». Луцьк: ЛНТУ, 2021. 143 с.uk
dc.relation.referencesShafiee, S.; Fotuhi-Firuzabad M., Rastegar M. Investigating the impacts of plug-in hybrid electric vehicles on power distribution systems. IEEE Trans. Smart Grid. 2013. No. 4. Р. 1351–1360.en
dc.relation.referencesURL: https://mercedes-b-class.infocar.ua/mod_1777_b-class_id4017.html
dc.relation.referencesURL: https://mercedes-b-class.infocar.ua/mod1793b-classelectricdriveid4018.html
dc.relation.referencesБудько В. І. Використання енергії сонячного випромінювання та вітру для заряджання електромобілів: дис. … д-ра. техн. наук: 05.14.08; НТУ «Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського». Київ, 2019. 346 с.uk
dc.relation.referencesМокін Б. І., Лобатюк В. А., О. Б. Мокін. Математичні моделі оптимального руху електромобілів з електроприводом постійного струму: монографія. Вінниця: ВНТУ, 2019. 136 с.uk
dc.relation.referencesБодак В. І., Бодак М. В. Перспективи використання електромобілів в Україні. Наукові нотатки: міжвузівський збірник. Вип. 62. Луцьк: Луцький НТУ, 2018. С. 48–51.uk
dc.relation.referencesСмирнов О. П., Богаєвський О. Б., Смирнова О. А. Розрахунок еквівалентної витрати палива електромобілями у різних країнах. Вісник НТУ «ХПІ». 2013. № 29(10.02). С. 119–144.uk
dc.relation.referencesАль-Амморі А. Н., Соченко Н. П. Методи і засоби підвищення ефективності використання відновлюваних джерел енергії на транспорті: монографія. Київ: НТУ, 2014. 220 с.uk
dc.relation.referencesБажинов О. В., Кравцов М. М. Небезпека транспортних засобів: монографія. Харків: ЧП Стариченко Л. А., 2022. С. 51–55.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-17-1-3-8


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію