Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorМармут, І. А.uk
dc.contributor.authorКашканов, А. А.uk
dc.contributor.authorКашканов, В. А.uk
dc.contributor.authorГорбенко, О. С.uk
dc.contributor.authorMarmut, I.en
dc.contributor.authorKashkanov, A.en
dc.contributor.authorKashkanov, V.en
dc.contributor.authorHorbenko, O.en
dc.date.accessioned2024-06-11T07:56:11Z
dc.date.available2024-06-11T07:56:11Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationРозробка нормативів витрат палива для міських автобусів та рекомендацій щодо ефективності їх використання [Текст] / І. А. Мармут, А. А. Кашканов, В. А. Кашканов, О. С. Горбенко // Вісник машинобудування та транспорту. – 2023. – № 1. – С. 99-107.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.issn2413-4503
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42698
dc.description.abstractОсновою економного витрачання паливно-енергетичних ресурсів є наявність нормативної бази, що об’єктивно відображає умови експлуатації рухомого складу автотранспорту. Чинні норми зазвичай встановлюються за середньостатистичними показниками роботи автомобілів та не враховують специфічних особливостей роботи рухомого складу. У статті розглянуті питання паливної економічності міських автобусів з урахуванням реальних умов експлуатації. Найбільш повно вивчені питання оцінки якостей автомобілів на усталених режимах. Однак якісний вплив факторів для цих режимів на дорогах із горизонтальним профілем може суттєво відрізнятись у реальних умовах експлуатації. Саме тому проблема вивчення паливної економічності автомобілів при неусталених та циклічних режимах руху є актуальною. Найбільш складними є циклічні режими руху із зупинками, що містять практично всі фази руху, які трапляються в експлуатації міських автобусів, а також всі передачі коробки передач, які використовуються при цьому. Для вирішення питань раціонального використання палива на автомобільному транспорті велике значення має вдосконалення методів розрахунку показників паливної економічності автомобілів з метою повнішого та більш точного врахування особливостей процесу їх руху в різних умовах експлуатації. Під час розробки норм витрати палива застосовувався аналітичний метод, який базується на суворій математичній моделі витрати палива дизельних автомобілів. Методика побудована з урахуванням єдиної класифікації умов експлуатації, у якій дорожні та транспортні умови кількісно оцінюються середньою технічною швидкістю, а атмосферно-кліматичні – тиском та температурою навколишнього повітря. Для аналізу, вибору та обґрунтування факторів (параметрів) для включення в математичні моделі витрати палива автобусів, з урахуванням умов експлуатації, було застосовано рівняння витрати палива, запропоноване проф. М. Я Говорущенко для усталеного руху. Важливою перевагою розробленої методики є можливість індивідуального нормування витрати палива на підприємствах автомобільного транспорту за допомогою нескладної обчислювальної техніки за фактичними швидкостями руху автомобілів та добової температури повітря.uk
dc.description.abstractThe basis of economical consumption of fuel and energy resources is the availability of a regulatory framework, which objectively reflects the conditions of operation of rolling stock of vehicles. The current rules are usually set by the average performance of cars and do not take into account the specific features of rolling stock. The article deals with the issues of fuel economy of city buses, taking into account real conditions of operation. The most fully studied issues of assessment of car qualities in established modes. However, the qualitative impact of factors for these modes on roads with a horizontal profile can vary significantly in real operating conditions. In this regard, the problem of studying the fuel economy of cars in unsuspecting and cyclic modes is relevant. The most difficult are cyclic modes of traffic with stops, which include almost all phases of traffic, which are found in operation of city buses, as well as all gearboxes used in this case. In order to solve the issues of rational use of fuel in road transport, it is important to improve the methods of calculating the indicators of fuel economy of cars in order to fully and accurately take into account the peculiarities of the process of their movement in different conditions of operation. In the development of fuel consumption standards, an analytical method was used, which is based on a strict mathematical model of diesel fuel consumption. The technique is based on a single classification of operating conditions, in which road and transport conditions are quantitatively assessed by the average technical speed, and atmospheric-climatic-pressure and ambient temperature. For the analysis, selection and justification of factors (parameters) for inclusion in the mathematical models of fuel consumption of buses, taking into account the conditions of operation, the equation of fuel consumption, proposed by prof. M. Ya. Govorushchenko for established movement. An important advantage of the developed methodology is the possibility of individual fuel consumption at road transport enterprises using simple computing equipment at the actual speeds of vehicles and daily air temperature.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 1 : 99-107.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/332
dc.subjectміський автобусuk
dc.subjectвитрата паливаuk
dc.subjectматематична модельuk
dc.subjectсередня технічна швидкістьuk
dc.subjectcity busen
dc.subjectfuel consumptionen
dc.subjectmathematical modelen
dc.subjectaverage technical speeden
dc.titleРозробка нормативів витрат палива для міських автобусів та рекомендацій щодо ефективності їх використанняuk
dc.title.alternativeDevelopment of fuel consumption standards for city buses and recommendations regarding the efficiency of their useen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc656.132:006
dc.relation.referencesГоворущенко М. Я. Системотехніка автомобільного транспорту (розрахункові методи досліджень): монографія. Харків: ХНАДУ, 2011. 292 с.uk
dc.relation.referencesОсобливості забезпечення нормування показників і керування паливною економічністю транспортного засобу в умовах експлуатації / І. В. Грицук та ін. Вісник машинобудування та транспорту: науковий журнал ВНТУ. 2022. № 1(15). С. 52–58.uk
dc.relation.referencesФормування методу забезпечення нормування показників і керування паливною економічністю транспортного засобу у змінних умовах експлуатації / І. В. Грицук та ін. Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті: науковий журнал ЛНТУ. 2022. № 18. Том 1. С. 56–65.uk
dc.relation.referencesКривошапов С. І. Вдосконалення існуючої методики нормування витрат палива дорожньо-транспортних засобів. Системи і засоби транспорту. Проблеми експлуатації і діагностики: монографія / ред. І. Грицука. Херсон,: ХДМА, 2019. С. 419-434.uk
dc.relation.referencesFuel economy in automobiles. Available: http://surl.li/fjvnm. Accessed on: March 11, 2023.en
dc.relation.referencesThe Facts on Fuel Economy Standards. Available: http://surl.li/fjvnu. Accessed on: March 11, 2023.en
dc.relation.referencesNHTSA: USDOT Announces New Vehicle Fuel Economy Standards for Model Year 2024-2026. Available: http://surl.li/fjvoe. Accessed on: March 11, 2023.en
dc.relation.referencesFuel economy in the European Union. Available: http://surl.li/fjvok. Accessed on: March 11, 2023.en
dc.relation.referencesFuel Economy Standards and Regulations on Vehicle Inspection and Administration. Available: http://surl.li/fjvot. Accessed on: March 11, 2023.en
dc.relation.referencesМарченко А. П., Рязанцев М. К., Шеховцов А.Ф. Розробка конструкцій форсованих двигунів наземних транспортних машин. Двигуни внутрішнього згоряння: Серія підручників у 6-ти т. Т. 1. Харків: НТУ ХПІ, 2004, 492 с.uk
dc.relation.referencesПро затвердження «Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті». URL: http://surl.li/cgxan (дата звернення: 11.03.2023).uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-17-1-99-107


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію