Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorХітров, І. О.uk
dc.contributor.authorKhitrov, I.en
dc.date.accessioned2024-06-12T07:46:50Z
dc.date.available2024-06-12T07:46:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationХітров І. О. Дослідження безпечності перехрестя з круговим рухом [Текст] / І. О. Хітров // Вісник машинобудування та транспорту. – 2023. – № 2. – С. 175-182.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.issn2413-4503
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42715
dc.description.abstractАвтомобільні дороги забезпечують безперервний, безпечний та зручний рух транспортних засобів. Критичним місцем дорожньої мережі з погляду пропускної здатності, рівня обслуговування та безпеки відіграють перехрестя. Вони проєктуються різних розмірів для різних цілей та умов і мають власні визначальні характеристики, які можуть впливати на безпечність та зручність проїзду. Особлива увага приділяється перехрестям із круговим рухом, на яких рух сповільнюється і перетворюється на односторонній потік навколо центрального острівця. Додаткові в’їзні та колові смуги покращують транспортну ефективність, але вони також впливають на безпеку руху. Недоліком щодо безпечності може бути неналежна поведінка водіїв на під’їзді до перехресть, під час кругового руху та виїзду з перехрестя, а також під час маневрів переплетення в межах кільця. Концепція турбо-кільцевих перехресть з’явилася як можлива альтернатива звичайним багатосмуговим, однак проведений аналіз досліджень не дає змогу зробити остаточні висновки щодо їх ефективності і безпечності, тому рекомендується провести такі дослідження для конкретних дорожніх умов. У роботі пропонується проєкт кільцевого турбо-перехрестя з метою підвищення рівня безпеки без зниження його ефективності на перетині автомобільних шляхів міжнародного значення (європейський маршрут Е40 «Київ–Чоп» та Е85 «Доманове–Ковель–Чернівці–Тереблече») поблизу міста Дубно, на якому регулярно стаються дорожньо-транспортні пригоди. Серед різних типів турбо-перехресть за основу взято базове турбо-перехрестя з максимальною пропускною здатністю до 2500 автомобілів за годину і з основним найбільшим – прямим транспортним потоком. Усі геометричні параметри відповідають середньому за розміром турбо-перехрестю, враховують габаритні розміри вантажного транспортного засобу, швидкісний режим руху і побудовані згідно з рекомендаціями нормативних документів європейських країн, які спеціалізуються на їх проєктуванні. Запроєктоване турбо-перехрестя з круговим рухом має найкращий порівняльний варіант і дасть змогу скоротити загальну аварійність на 36 %, а кількість травмованих – на 34 %.uk
dc.description.abstractRoads ensure continuous, safe and convenient movement of vehicles. Intersections play a critical role in the road network in terms of capacity, service level and safety. They are designed in different sizes for different purposes and conditions and have their own defining characteristics that can affect their safety and ease of use. Particular attention is paid to roundabouts - where traffic slows down and becomes a one-way flow around a central island. Additional entrance and roundabout lanes improve transportation efficiency, but they also have an impact on safety. The safety disadvantage can be due to inappropriate driver behavior when approaching, circling, and exiting the intersection, as well as weaving maneuvers within the roundabout. The concept of turbo-roundabouts has emerged as a possible alternative to conventional multi-lane intersections, but the analysis of studies does not allow us to draw definitive conclusions about their effectiveness and safety, so it is recommended that such studies be conducted for specific road conditions. The paper proposes a design of a turbo-roundabouts to improve safety without reducing its efficiency at the intersection of international highways (European route E40 «Kyiv–Chop» and E85 «Domanove-Kovel-Chernivtsi-Terebleche») near the city of Dubno, where traffic accidents regularly occur. Among the different types of turbo-roundabouts, the basic turbo-roundabouts with a maximum capacity of up to 2,500 vehicles per hour and the largest traffic flow is taken as a basis. All geometric parameters correspond to the average size of a turbo intersection, take into account the overall dimensions of the truck, the speed of traffic and are built in accordance with the recommendations of regulatory documents of European countries specializing in their design. The designed turbo intersection with circular traffic has the best comparative option and will reduce the overall accident rate by 36 % and the number of injured people by 34 %.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 2 : 175-182.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/356
dc.subjectперехрестя з круговим рухомuk
dc.subjectтранспортний потікuk
dc.subjectінтенсивністьuk
dc.subjectбезпечністьuk
dc.subjectгеометричний дизайнuk
dc.subjectroundabouten
dc.subjecttraffic flowen
dc.subjectintensityen
dc.subjectsafetyen
dc.subjectgeometric designen
dc.titleДослідження безпечності перехрестя з круговим рухомuk
dc.title.alternativeSafety study of a roundabouten
dc.typeArticle
dc.identifier.udc656.13
dc.relation.referencesGross, F., Lyon C., Persaud B., Srinivasan R. Safety effectiveness of converting signalized intersections to roundabouts. Accident Analysis and Prevention. 2013. Vol. 50. P. 234–241. URL: https://doi.org/10.1016/j.aap.2012.04.012en
dc.relation.referencesPilko H., Mandžuka S., Barić D. Urban single-lane roundabouts: a new analytical approach using multi-criteria and simultaneous multi-objective optimization of geometry design, efficiency and safety. Transportation Research. 2017. Vol. 80. P. 257– 271. URL: https://doi.org/10.1016/j.trc.2017.04.018en
dc.relation.referencesHatami H., Aghayan I. Traffic efficiency evaluation of elliptical roundabout compared with modern and turbo roundabouts considering traffic signal control. Promet-Traffic & Transportation. 2017. Vol. 29(1) P. 1–11. URL: http://dx.doi.org/10.7307/ptt.v29i1.2053en
dc.relation.referencesDriving around turbo-roundabouts vs. conventional roundabouts: are there advantages regarding pollutant emissions? / Fernandes P. International Journal of Sustainable Transportation. 2016. Vol. 10(9), 847–860. URL: http://dx.doi.org/10.1080/15568318.2016.1168497en
dc.relation.referencesMauro R, Branco F. Comparative Analysis of Compact Multilane Roundabouts and Turbo-Roundabouts. Journal of Transportation Engineering, 2010. Vol. 136(4). Р. 316–322. URL: http://dx.doi.org/10.1061/(ASCE)TE.1943-5436.0000106en
dc.relation.referencesGiuffrè Orazio, Guerrieri Marco, Granà Anna. Conversion of Existing Roundabouts into Turbo-Roundabouts: Case Studies from Real World. Journal of Civil Engineering and Architecture. Aug. 2012. Vol. 6, № 8 (Serial № 57). Р. 953–962. URL: https://www.davidpublisher.com/Public/uploads/Contribute/555ab4d8b01e6.pdfen
dc.relation.referencesHansen I. A., Fortuijn G. H. Steigerung der Leistungsfähigkeit und Sicherheit von mehrspurigen Kreisverkehrsplätzen durch Spiralform / Increase of Capacity and Safety of Roundabouts with Multiple Lanes through Spiral Form; Straßenverkehrstechnik, 2006. Vol. 5, № 1. Р. 37–42en
dc.relation.referencesPriručnik za projektovanje puteva u republici Srbiji. Funkcionalni elementi i površine puteva: kružne raskrnice. Beograd, 2012. Р. 66. URL: https://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/harmonizacija/prirucnik_za_projektovanje_puteva/SRDM5-3-kruzneraskrnice(120427-srb-konacni).pdfba
dc.relation.referencesSilva A. B., Vasconcelos L., Santos S. Moving from conventional roundabouts to turboroundabouts. Procedia – Social and Behavioral Sciences. 2014. Vol. 111. P. 137–146. URL: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.046en
dc.relation.referencesNCHRP report 672. Roundabouts: An Informational Guide. Washington: National Academy of Sciences. 2010. Р. 407. URL: https://nacto.org/docs/usdg/nchrprpt672.pdfen
dc.relation.referencesKenjić Z. Kružne raskrsnice – rotori. Priručnik za planiranje i projektovanje. Sarajevo, 2009. Р. 119. URL: https://dokumen.tips/documents/kruzne-raskrsnice-rotori-prirucnik-za-planiranje-i-projektovanjekenjic.htmlba
dc.relation.referencesTechnické podmienky projektovanie turbo-okružných križovatiek. TP 14/2015. URL : https://www.ssc.sk/files/documents/technicke-predpisy/tp/tp_100.pdfsk
dc.relation.referencesShane Turner, Aaron Roozenburg. Roundabout safety – influence of speed, visibility and design. Transportation Group New Zealand. 2005. URL: https://www.transportationgroup.nz/papers/2006/14_Turner_Roozenburg_rdbt.pdf.en
dc.relation.referencesVincenzo Gallelli, Rosolino Vaiana. Safety Improvements by Converting a Standard Roundabout with Unbalanced Flow Distribution into an Egg Turbo Roundabout: Simulation Approach to a Case Study. Sustainability. 2019. № 11(2). URL: https://doi.org/10.3390/su11020466.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-18-2-175-182


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію