Забезпечення та підвищення надійності й ефективності процесу автомобільних вантажних перевезень побудовою дерева відмов структурних елементів транспортної системи
Автор
Голуб, Д. В.
Біліченко, В. В.
Аулін, В. В.
Замуренко, А. С.
Кічура, Р. П.
Ювженко, О. Ю.
Golub, D.
Bilichenko, V.
Aulin, V.
Zamurenko, A.
Kichura, R.
Yuvzenko, O.
Дата
2023Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
З’ясовано, що для забезпечення та підвищення надійності транспортних систем необхідна наявність
ефективного інструментарію ідентифікації та класифікації їх відмов, кількості за даний період часу
функціонування та визначення необхідного числа структурних елементів у формі учасників.
Показано, що ефективним інструментарієм ідентифікації і класифікації відмов транспортних систем
є побудова дерева їх відмов. Наведено процедуру його побудови та її реалізацію на прикладі транспортної
системи перевезення гірської маси для виробництва щебеню. Побудовано дерево відмов цієї системи та
розроблено основні напрями її діяльності із забезпечення технічної справності рухомого складу і
попередження її відмов. Увагу зосереджено на коефіцієнті технічної готовності автопарку, наведено
аналіз різних видів формул для оцінки цього комплексного показника надійності та способи підвищення
його рівня. Визначено фактори, що впливають на безвідмовність транспортної системи, та наведено їх
перелік.
Виявлено, що незалежно від взаєморозташування елементів транспортної системи виникає
складність віднесення будь-якого з них до категорії головних. Водночас основним аргументом є те, що
відмова будь-якого структурного елементу транспортної системи може призвести до повної її відмови,
за винятком паралельно з’єднаних елементів.
Зроблено низку припущень щодо формування організаційно-виробничої структури підприємства
автоперевізника за функціональними ознаками, коли групування і виділення елементів виробничої
системи підприємства здійснюється відповідно до спільності виконуваних функцій. Наведено напрями
діяльності підприємств автоперевізників із попередження відмов у транспортній системі, що викликані
технічною несправністю рухомого складу.
Встановлено, що за наслідками аналізу можливих відмов у транспортній системі проводиться
оптимізація кількості елементів структурно-функціональної схеми виробничого процесу перевезень, при
розв’язанні задачі якої визначається мінімально необхідне число його учасників. Критерій оптимізації при
цьому вибирається з урахуванням вартості процесу перевезення, що містить умовно постійні і змінні
витрати безпосередньо на переміщення об’єкта перевезення та термінальну його обробку в дорозі
проходження. It was found that to ensure and improve the reliability of transport systems, it is necessary to have an effective toolkit for
identification and classification of their failures, the number for a given period of operation and the determination of the required
number of structural elements in the form of participants.
It is shown that the construction of a tree of their failures is an effective tool for identification and classification of transport
system failures. The procedure for its construction and its implementation is presented on the example of a transport system for
the transportation of rock mass for the production of crushed stone. A tree of failures of this system was built and the main
directions of its activity were developed to ensure the technical serviceability of the rolling stock and prevent its failures. Attention
is focused on the coefficient of technical readiness of the vehicle fleet, an analysis of various types of formulas for evaluating this
complex indicator of reliability and ways to increase its level are provided. Factors affecting the reliability of the transport system
are determined and their list is given.
It was found that regardless of the mutual location of the elements of the transport system, it is difficult to assign any of them
to the main category. At the same time, the main argument is that the failure of any structural element of the transport system can
lead to its complete failure, with the exception of elements connected in parallel.
A number of assumptions have been made regarding the formation of the organizational and production structure of a trucking
company based on functional characteristics, when the grouping and selection of elements of the company's production system
is carried out in accordance with the commonality of performed functions. Areas of activity of trucking companies to prevent
failures in the transport system caused by technical malfunctions of rolling stock are given.
It was established that based on the results of the analysis of possible failures in the transport system, the optimization of the
number of elements of the structural and functional scheme of the production process of transportation is carried out, when solving
the problem, the minimum necessary number of its participants is determined. At the same time, the optimization criterion is
selected taking into account the cost of the transportation process, which includes conditionally constant and variable costs directly
for the movement of the object of transportation and its terminal processing on the way of passage.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42722