Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorГолуб, Д. В.uk
dc.contributor.authorБіліченко, В. В.uk
dc.contributor.authorАулін, В. В.uk
dc.contributor.authorЗамуренко, А. С.uk
dc.contributor.authorКічура, Р. П.uk
dc.contributor.authorЮвженко, О. Ю.uk
dc.contributor.authorGolub, D.en
dc.contributor.authorBilichenko, V.en
dc.contributor.authorAulin, V.en
dc.contributor.authorZamurenko, A.en
dc.contributor.authorKichura, R.en
dc.contributor.authorYuvzenko, O.en
dc.date.accessioned2024-06-12T08:54:33Z
dc.date.available2024-06-12T08:54:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationГолуб Д. В., Біліченко В. В., Аулін В. В., Замуренко А. С., Кічура Р. П., Ювженко О. Ю. Забезпечення та підвищення надійності й ефективності процесу автомобільних вантажних перевезень побудовою дерева відмов структурних елементів транспортної системи. Вісник машинобудування та транспорту. 2023. № 2. С. 46-55.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.issn2413-4503
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42722
dc.description.abstractЗ’ясовано, що для забезпечення та підвищення надійності транспортних систем необхідна наявність ефективного інструментарію ідентифікації та класифікації їх відмов, кількості за даний період часу функціонування та визначення необхідного числа структурних елементів у формі учасників. Показано, що ефективним інструментарієм ідентифікації і класифікації відмов транспортних систем є побудова дерева їх відмов. Наведено процедуру його побудови та її реалізацію на прикладі транспортної системи перевезення гірської маси для виробництва щебеню. Побудовано дерево відмов цієї системи та розроблено основні напрями її діяльності із забезпечення технічної справності рухомого складу і попередження її відмов. Увагу зосереджено на коефіцієнті технічної готовності автопарку, наведено аналіз різних видів формул для оцінки цього комплексного показника надійності та способи підвищення його рівня. Визначено фактори, що впливають на безвідмовність транспортної системи, та наведено їх перелік. Виявлено, що незалежно від взаєморозташування елементів транспортної системи виникає складність віднесення будь-якого з них до категорії головних. Водночас основним аргументом є те, що відмова будь-якого структурного елементу транспортної системи може призвести до повної її відмови, за винятком паралельно з’єднаних елементів. Зроблено низку припущень щодо формування організаційно-виробничої структури підприємства автоперевізника за функціональними ознаками, коли групування і виділення елементів виробничої системи підприємства здійснюється відповідно до спільності виконуваних функцій. Наведено напрями діяльності підприємств автоперевізників із попередження відмов у транспортній системі, що викликані технічною несправністю рухомого складу. Встановлено, що за наслідками аналізу можливих відмов у транспортній системі проводиться оптимізація кількості елементів структурно-функціональної схеми виробничого процесу перевезень, при розв’язанні задачі якої визначається мінімально необхідне число його учасників. Критерій оптимізації при цьому вибирається з урахуванням вартості процесу перевезення, що містить умовно постійні і змінні витрати безпосередньо на переміщення об’єкта перевезення та термінальну його обробку в дорозі проходження.uk
dc.description.abstractIt was found that to ensure and improve the reliability of transport systems, it is necessary to have an effective toolkit for identification and classification of their failures, the number for a given period of operation and the determination of the required number of structural elements in the form of participants. It is shown that the construction of a tree of their failures is an effective tool for identification and classification of transport system failures. The procedure for its construction and its implementation is presented on the example of a transport system for the transportation of rock mass for the production of crushed stone. A tree of failures of this system was built and the main directions of its activity were developed to ensure the technical serviceability of the rolling stock and prevent its failures. Attention is focused on the coefficient of technical readiness of the vehicle fleet, an analysis of various types of formulas for evaluating this complex indicator of reliability and ways to increase its level are provided. Factors affecting the reliability of the transport system are determined and their list is given. It was found that regardless of the mutual location of the elements of the transport system, it is difficult to assign any of them to the main category. At the same time, the main argument is that the failure of any structural element of the transport system can lead to its complete failure, with the exception of elements connected in parallel. A number of assumptions have been made regarding the formation of the organizational and production structure of a trucking company based on functional characteristics, when the grouping and selection of elements of the company's production system is carried out in accordance with the commonality of performed functions. Areas of activity of trucking companies to prevent failures in the transport system caused by technical malfunctions of rolling stock are given. It was established that based on the results of the analysis of possible failures in the transport system, the optimization of the number of elements of the structural and functional scheme of the production process of transportation is carried out, when solving the problem, the minimum necessary number of its participants is determined. At the same time, the optimization criterion is selected taking into account the cost of the transportation process, which includes conditionally constant and variable costs directly for the movement of the object of transportation and its terminal processing on the way of passage.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 2 : 46-55.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/347
dc.subjectтранспортна системаuk
dc.subjectпроцес перевезеньuk
dc.subjectнадійністьuk
dc.subjectефективністьuk
dc.subjectдерево відмовuk
dc.subjectструктурні елементиuk
dc.subjectоптимізаціяuk
dc.subjecttransport systemen
dc.subjecttransportation processen
dc.subjectreliabilityen
dc.subjectefficiencyen
dc.subjectfailure treeen
dc.subjectstructural elementsen
dc.subjectoptimizationen
dc.titleЗабезпечення та підвищення надійності й ефективності процесу автомобільних вантажних перевезень побудовою дерева відмов структурних елементів транспортної системиuk
dc.title.alternativeEnsuring and improving the reliability and efficiency of the road truck transportation process by building a failure tree of structural elements of the transportation systemen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc656:338
dc.relation.referencesАулін В. В., Голуб Д. В., Гриньків А. В., Лисенко С. В. Методологічні і теоретичні основи забезпечення та підвищення надійності функціонування автомобільних транспортних систем: монографія. Кропивницький: Видавництво ТОВ «КОД», 2017. 370 с.uk
dc.relation.referencesАулін В. В., Голуб Д. В. Методичні аспекти кількісної, якісної та часової оцінки параметрів надійності функціонування транспортних систем. Вісник Житомирського державного технологічного університету. . Серія: Технічні науки. Житомир: ЖДТУ, 2018Вип. 2(82). С. 3–10.uk
dc.relation.referencesBates J., Polak J., Jones Р. A. Cook The valuation of reliability for personal travel. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review. 2001. Vol. 37, № 2/3. P. 191–229.en
dc.relation.referencesАулін В. В., Голуб Д. В. Реалізація фізико-інформаційного підходу дослідження проблеми підвищення надійності та ефективності функціонування транспортних систем. Вісник Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. Харків: ХНАДУ, 2018. Вип. 81. С. 3–10.uk
dc.relation.referencesГолуб Д. В. Теоретична модель транспортної системи як сукупності взаємодіючих і взаємоперетворюючих елементів та підсистем. Кропивницький: ЦНТУ, 2022. Вип. 5(36). Ч. 2. С. 324–334.uk
dc.relation.referencesКунда Н. Т. Дослідження операцій у транспортних системах: навчальний посібник. Київ: Видавничій дім «Слово», 2008. 400 с.uk
dc.relation.referencesMusatenko O. V. Analysis of Structural and technological Schemes of goods delivery. Sciences of Europe Czech Republic. Praha. 2017. № 12(12), Vol. 1. Р. 74–78.en
dc.relation.referencesDhillon B. S. Transportation System s Reliability and Safety. Taylor & Francis Group: New York, 2011. 230 P.en
dc.relation.referencesЛащених О. А., Кузькін О. Ф., Грицай С. В. Імовірнісні і статистико-експериментальні методи аналізу транспортних систем: навчальний посібник. Запоріжжя: ЗНТУ, 2011. 420 с.uk
dc.relation.referencesГолуб Д. В. Підвищення ефективності управління технологічним процесом доставки на основі аналізу статичних та динамічних резервів транспортної системи. Кропивницький: ЦНТУ, 2023. Вип. 7(38). Ч. 1. С. 214–221.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-18-2-46-55


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію