Покращення динамічних властивостей засобу рухомості озброєння шляхом встановлення дизельних двигунів при проведенні модернізації
Автор
Біліченко, В. В.
Матвійчук, Д. М.
Bilichenko, V.
Matvijchuk, D.
Дата
2023Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Ця стаття розглядає можливості покращення динамічних властивостей засобу рухомості озброєння
шляхом встановлення дизельних двигунів під час модернізації. Вона пропонує низку практичних заходів для
досягнення цієї мети, як-от заміна бензинового двигуна на дизельний. У статті проведено порівняльний
аналіз тягово-динамічних характеристик базового бензинового силового агрегату та встановленого
після проведення модернізації дизельного силового агрегату на прикладі БТР 70. Обґрунтовано
необхідність проведення модернізації шляхом заміни бензинових двигунів на дизельні агрегати за
допомогою проведення порівняльного тягово-динамічного розрахунку та економічних показників силових
агрегатів. Виконано порівняльний аналіз витрат палива та проведено порівняння потужностей силових
агрегатів. Проаналізовано недоліки при використанні бензинових силових агрегатів. За результатами
розрахунків досягнуто оптимального співвідношення параметрів що визначають динамічні властивості
засобу рухомості озброєння. Для розрахункового визначення основних показників тягово-швидкісних
властивостей дослідного зразку використовуються числові значення параметрів конструкції виробу БТР
70, що наведені в довідковій літературі. Розглянута у статті модернізація передбачає подальше
доопрацювання відділення силової установки БТР 70, яке розташоване в кормовій частині корпусу. В ньому
розміщено два силових агрегати ЗМЗ 4905 у зборі зі зчепленнями та коробками передач, які змонтовані
на загальній рамі. Заміна бензинових силових агрегатів відбувається в зборі зі зчепленнями та 4-
ступінчастими коробками передач. Дизельні силові агрегати у зборі зі зчепленнями , обладнанні 5-
ступінчастими коробками передач та установлюються із незначними доопрацювання штатного
підрамника, на який монтуються агрегати. Зі свого боку заміна силових агрегатів тягне за собою
подальше доопрацювання системи охолодження, подачі палива, системи випуску газів, системи підігріву
двигунів, а також частини електрообладнання силових агрегатів. Роздавальні коробки та подальша
трансмісія виробу залишається без змін. Проведені дослідження надають цінну інформацію для фахівців
із військової техніки та інженерів, які цікавляться покращенням характеристик бойових засобів. This article examines the possibilities of improving the dynamic properties of a weapon vehicle by installing diesel engines
during modernization. It proposes a number of practical measures to achieve this goal, such as replacing a gasoline engine with
a diesel engine.
The article conducts a comparative analysis of the traction and dynamic characteristics of the basic gasoline power unit and
the diesel power unit installed after modernization on the example of APCS 70. The necessity of modernization by replacing
gasoline engines with diesel units is substantiated by means of a comparative traction and dynamic calculation and economic
indicators of power units. A comparative analysis of fuel consumption is carried out and the power of the power units is compared.
The disadvantages of using gasoline power units are analyzed. According to the results of the calculations, the optimal ratio of
parameters that determine the dynamic properties of the vehicle of the weapon is achieved.
For the calculation of the main indicators of traction and speed properties of the prototype, the numerical values of the design
parameters of the APCS 70 product, which are given in the reference literature, are used.
The modernization discussed in this article involves further refinement of the APCS 70's power plant compartment, which is
located in the aft part of the hull. It contains two ZMZ 4905 power units assembled with clutches and gearboxes mounted on a
common frame. The gasoline power units are replaced with clutch assemblies and 4-speed transmissions. Diesel power units
are assembled with clutches, equipped with 5-speed gearboxes and are installed with minor modifications to the standard
subframe on which the units are mounted. In turn, the replacement of the power units entails further modifications to the cooling
system, fuel supply, exhaust system, engine heating system, as well as part of the electrical equipment of the power units. The
transfer case and subsequent transmission of the product remain unchanged.
The research provides valuable information for military equipment specialists and engineers interested in improving the
performance of combat vehicles.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42733