Удосконалення методики проєктування контейнерного терміналу
Автор
Загорянський, В. Г.
Мороз, М. М.
Гайкова, Т. В.
Цимбал, О. В.
Zahorianskyi, V.
Moroz, M.
Haikova, T.
Tsymbal, O.
Дата
2023Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Метою статті є розробка уточненої методики загального проєктування контейнерного терміналу.
Відмінність наведеної методики проєктування від наявних полягає в тому, що пропонується рішення щодо
зміни його пропускної здатності (річного контейнеропотоку, що проходить через нього), не змінюючи
розміри контейнерного майданчика і способу складування контейнерів, тобто за тієї ж місткості
контейнерного майданчика. Такі випадки бувають, наприклад, коли потрібно реконструювати
контейнерний термінал. Вантажні термінали для контейнерів є специфічною сферою логістики та
системою доставки вантажів, на яких вантажі переробляються в укрупнених транспортних модулях –
контейнерах.
Розглянуті основні етапи проєктування контейнерного терміналу як складної стохастичної технічної
системи: постановка завдання (вона має бути єдиною); вибір та визначення елементів технологічних зон
та структури контейнерного терміналу, як різних зв'язків між елементами системи; аналіз
функціонування системи (включно з його моделюванням); облік взаємодії системи з довкіллям; розгляд
результатів роботи контейнерної транспортно-технологічної системи та експлуатації. Визначено, що
ця загальна методологія може бути використана під час створення або аналізу будь-якого іншого
перетворення технічної або соціальної системи, яка отримує потік якихось об’єктів з одним набором
параметрів, обробляє його через свою структуру та видає їх з інших параметрів. Цей метод формалізації
функціонування контейнерного терміналу може бути використаний для її розрахунків, моделювання,
дослідження та оптимізації. У процесах взаємодії з системами навколишнього середовища контейнерний
термінал переходить з одного стану в інші, які характеризуються видами та обсягом технологічних
операцій, що необхідно виконати в певний момент, вантажами, які необхідно зберігати, доставляти на
термінал і з терміналу, комплектувати, сортувати, бізнес-процесами співробітників, навантажувачами,
кранами та іншим обладнанням, що використовується. Функціонування контейнерного терміналу
(частини складської системи) як процедури переходів від одного стану до іншого можна представити у
вигляді графа або матриці ймовірностей переходів. The purpose of the article is to develop a refined methodology for the general design of a container terminal. The difference
between the proposed design methodology and the existing ones is that a solution is proposed to change its throughput (annual
container flow passing through it), without changing the dimensions of the container yard and the way containers are stored, that
is, with the same capacity of the container yard. Such cases occur, for example, when it is necessary to reconstruct a container
terminal. Cargo terminals for containers are a specific area of logistics and cargo delivery systems, where cargo is processed in
consolidated transport modules – containers. The main stages of analyzing or projecting a warehouse as a complex stochastic
technical system should be considered: objective setting (it should be single); selection and determination of elements of
technological areas and warehouse structure, as various connections between system elements; analyzing of system functioning
(including its simulation); consideration of system interaction with surrounding environment; consideration of results of the
warehouse system performance, and operation. It is interesting to point out that this general methodology can be used while
creating or analyzing any other transformation of technical or social system, which receives a flow of some objects with one set
of parameters, processes it through its structure, and gives them out with other values of parameters.
This method of formalizing the functioning of the container terminal can be used for its calculations, modeling, research and
optimization. In the processes of interaction with environmental systems, the container terminal passes from one state to another,
which are characterized by the types and volume of technological operations that must be performed at the moment, cargo that
must be stored, delivered to and from the terminal, assembled, sorted, business employee processes, forklifts, cranes and other
equipment in use. The functioning of the container terminal (part of the warehouse system) as a procedure of transitions from one
state to another can be represented in the form of a graph or transition probability matrix.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42740