Імітаційне моделювання часу випередження включення дозвільного сигналу світлофорав плані координації на міських магістралях
Автор
Горбачов, П. Ф.
Макарічев, О. В.
Любий, Є. В.
Gorbachev, P.
Makarichev, O.
Lyubiy, E.
Дата
2024Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Подано результати оцінювання точності аналітичних моделей визначення часу випередження
включення дозвільного сигналу світлофора на черговому перехресті в плані координації, які базуються на припущеннях про постійне та лінійно спадне прискорення транспортних засобів під час руху з
місця від стоп-лінії перехрестя. Як інструмент порівняння аналітичних моделей з фактичними характеристиками процесу руху транспортних засобів використано засоби мікромоделювання дорожнього руху, а саме PTV VISSIM. Результати експериментальних досліджень свідчать про достатню
точність отриманих аналітичних моделей визначення часу випередження включення дозвільного
сигналу світлофора на черговому в координації перехресті та можливість їхнього використання для
розрахунку раціональних параметрів світлофорного управління на скоординованих ділянках міських
магістралей. Кількісне і якісне порівняння точності розроблених аналітичних моделей розрахунку
часу випередження, з використанням результатів імітаційного моделювання у PTV VISSIM, продемонстрували перевагу моделі, що засновується на припущенні про лінійно спадний характер прискорення транспортних засобів зі зростанням швидкості. Результати імітаційного експерименту є основою для формування методики визначення часу зсуву включення дозвільного сигналу світлофора на
черговому в плані координації перехресті, яка потребуватиме своєї перевірки на більшій кількості
сукупності додаткових транспортних засобів, що стають перешкодою на шляху руху скоординованої
пачки автомобілів. Збільшення кількості додаткових транспортних засобів на шляху руху пачки зеленої хвилі суттєво впливатиме на ефективність її просування скоординованою ділянкою та буде
призводити до зростання затримок на другорядних напрямках і, як наслідок, зниження пропускної
здатності перехресть в координації. The offsets is one of the most important parameters affecting the effectiveness of coordinated traffic signal control. It is
used to ensure the continuous movement of the platoon progression on coordinated segments of the road network. In addition, the complexity of the task of finding the optimal values of the advance time of coordinated traffic signals on urban
highways is that it is taken into account in: the time of the traffic light cycle and the time of the traffic light offset Experi-mental evaluation of the accuracy of analytical models for determining the advance time of the traffic signal, based on the
average acceleration and the linearly decreasing nature of the change in the acceleration of a car when moving from a
standstill from the stop line of the intersection in coordination plan. Using micromodeling tools (VISSIM), a simulation
model of car traffic on a one-lane coordinated segment of a city highway was formed. To obtain the basic settings of
traffic lights, experiments were conducted on the time of car movement in free conditions for coordinated sections of
300…800 m in length. After that, the progression platoon movement was simulated between two coordinated intersections at different values of the advance time. Based on the deter-mined minimum values of the vehicle travel time along
the coordinated segment, the corresponding values of the advance time are determined, which are used to assess the
accuracy of its calculation using the proposed analytical models. The results of the experimental evaluation of the analytical models for determining the advance time indicate their sufficiently high accuracy. The highest accuracy is characterized by the analytical model that takes into account the linearly decreasing nature of the change in vehicle acceleration
when moving along a coordinated segment of a city high-way. The deviation of the average value of the advance time
when it is used on sections whose length varies in the range of 300…800 m is 0.04 s. The presented analytical models
are based on the assumption that it is necessary to ensure a smooth movement of the progression platoon and taking
into account the influence of different characteristics of vehicle acceleration when driving along coordinated segments of
city highways. The use of the developed analytical models makes it possible to obtain an initial starting point for adjusting
the advance time of traffic signal cycles in coordination plan.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/43274