Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorГорбачов, П. Ф.uk
dc.contributor.authorМакарічев, О. В.uk
dc.contributor.authorЛюбий, Є. В.uk
dc.contributor.authorGorbachev, P.en
dc.contributor.authorMakarichev, O.en
dc.contributor.authorLyubiy, E.en
dc.date.accessioned2024-09-13T09:43:52Z
dc.date.available2024-09-13T09:43:52Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationГорбачов П. Ф., Макарічев О. В., Любий Є. В. Імітаційне моделювання часу випередження включення дозвільного сигналу світлофорав плані координації на міських магістралях. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2024. № 3. С. 112–124.uk
dc.identifier.issn1997-9266
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/43274
dc.description.abstractПодано результати оцінювання точності аналітичних моделей визначення часу випередження включення дозвільного сигналу світлофора на черговому перехресті в плані координації, які базуються на припущеннях про постійне та лінійно спадне прискорення транспортних засобів під час руху з місця від стоп-лінії перехрестя. Як інструмент порівняння аналітичних моделей з фактичними характеристиками процесу руху транспортних засобів використано засоби мікромоделювання дорожнього руху, а саме PTV VISSIM. Результати експериментальних досліджень свідчать про достатню точність отриманих аналітичних моделей визначення часу випередження включення дозвільного сигналу світлофора на черговому в координації перехресті та можливість їхнього використання для розрахунку раціональних параметрів світлофорного управління на скоординованих ділянках міських магістралей. Кількісне і якісне порівняння точності розроблених аналітичних моделей розрахунку часу випередження, з використанням результатів імітаційного моделювання у PTV VISSIM, продемонстрували перевагу моделі, що засновується на припущенні про лінійно спадний характер прискорення транспортних засобів зі зростанням швидкості. Результати імітаційного експерименту є основою для формування методики визначення часу зсуву включення дозвільного сигналу світлофора на черговому в плані координації перехресті, яка потребуватиме своєї перевірки на більшій кількості сукупності додаткових транспортних засобів, що стають перешкодою на шляху руху скоординованої пачки автомобілів. Збільшення кількості додаткових транспортних засобів на шляху руху пачки зеленої хвилі суттєво впливатиме на ефективність її просування скоординованою ділянкою та буде призводити до зростання затримок на другорядних напрямках і, як наслідок, зниження пропускної здатності перехресть в координації.uk
dc.description.abstractThe offsets is one of the most important parameters affecting the effectiveness of coordinated traffic signal control. It is used to ensure the continuous movement of the platoon progression on coordinated segments of the road network. In addition, the complexity of the task of finding the optimal values of the advance time of coordinated traffic signals on urban highways is that it is taken into account in: the time of the traffic light cycle and the time of the traffic light offset Experi-mental evaluation of the accuracy of analytical models for determining the advance time of the traffic signal, based on the average acceleration and the linearly decreasing nature of the change in the acceleration of a car when moving from a standstill from the stop line of the intersection in coordination plan. Using micromodeling tools (VISSIM), a simulation model of car traffic on a one-lane coordinated segment of a city highway was formed. To obtain the basic settings of traffic lights, experiments were conducted on the time of car movement in free conditions for coordinated sections of 300…800 m in length. After that, the progression platoon movement was simulated between two coordinated intersections at different values of the advance time. Based on the deter-mined minimum values of the vehicle travel time along the coordinated segment, the corresponding values of the advance time are determined, which are used to assess the accuracy of its calculation using the proposed analytical models. The results of the experimental evaluation of the analytical models for determining the advance time indicate their sufficiently high accuracy. The highest accuracy is characterized by the analytical model that takes into account the linearly decreasing nature of the change in vehicle acceleration when moving along a coordinated segment of a city high-way. The deviation of the average value of the advance time when it is used on sections whose length varies in the range of 300…800 m is 0.04 s. The presented analytical models are based on the assumption that it is necessary to ensure a smooth movement of the progression platoon and taking into account the influence of different characteristics of vehicle acceleration when driving along coordinated segments of city highways. The use of the developed analytical models makes it possible to obtain an initial starting point for adjusting the advance time of traffic signal cycles in coordination plan.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник Вінницького політехнічного інституту. № 3 : 112–124.uk
dc.relation.urihttps://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/3042
dc.subjectзелена хвиляuk
dc.subjectімітаційне моделюванняuk
dc.subjectміська магістральuk
dc.subjectрганізація дорожнього рухуuk
dc.subjectприскоренняuk
dc.subjectсвітлофорні об’єктиuk
dc.subjectчас випередженняuk
dc.subjectPTV VISSIMen
dc.subjectprogressionen
dc.subjectsimulation modelingen
dc.subjectcity highwayen
dc.subjecttraffic managementen
dc.subjectaccelerationen
dc.subjecttraffic signalsen
dc.subjectadvance timeen
dc.titleІмітаційне моделювання часу випередження включення дозвільного сигналу світлофорав плані координації на міських магістраляхuk
dc.title.alternativeSimulation modeling of the advance time in coordination planon city highwaysen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc656.051
dc.relation.referencesП. Ф. Горбачов, і Є. В. Любий, «Методика оцінки часу, необхідного для забезпечення рівномірного руху пачки автомобілів на координованій ділянці міської магістралі,» Автомобіль і електроніка. Сучасні технології, № 22, с. 81-91, 2022. https://doi.org/10.30977/VEIT.2022.22.0.2 .uk
dc.relation.referencesG. Long, “Acceleration Characteristics of Starting Vehicles,” Transportation Research Record, no. 1737(1), рр. 58-70, 2000. https://doi.org/10.3141/1737-08 .en
dc.relation.referencesП. Ф. Горбачов, Є. В. Любий, i К. В. Діденко, «Експериментальні дослідження часу випередження (зсуву) вклю-чення зеленого сигналу світлофора на черговому координованому перехресті,» Розумний транспорт та інтегровані транспортні технології, матеріали міжнародної науково-практичної конференції, Харків: ХНАДУ, 2023, с. 104-107uk
dc.relation.referencesSETRA. The design of interurban intersections on major roads, Service d’Etudes Techniques des Routes et Autoroutes Centre de la Sécurité et des Techniques Routières, Bagneux Cedex, France, 2002, 133 p.en
dc.relation.referencesT. F. Fwa, The Handbook of Highway Engineering. CRC Press, London, UK, 2005, 888 p.en
dc.relation.referencesДБН В.2.3-5:2018, Вулиці та дороги населених пунктів Зміна № 1. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://surl.li/mrqyk .uk
dc.relation.referencesAustroads. Guide to Traffic Management Part 9: Traffic Operations, Ed. 3.1, Austroads Publication, no. AGTM09-19. Austroads, Sydney, 2019, 260 p.en
dc.relation.referencesA. J. Bastable, “The economic and social impact of dynamic signal coordination in Sydney,” іn 10th Australian Road Re-search Board conference, Sydney, New South Wales, Australian Road Research Board, Vermont South, Vic, 1980. vol. 10, no. 4, pp. 245-51.en
dc.relation.referencesGenesee transportation council. The Metropolitan Planning Organization for the Genesee-Finger Lakes Region [Electron-ic resource]. Available: https://www.gtcmpo.org/sites/default/files/pdf/2007/IntersectionSpacing-TrafficSignalSpacing.pdf .en
dc.relation.referencesWeld County Government. [Electronic resource]. Available: https://www.weld.gov/files/sharedassets/public/departments/public-works/documents/nipa-access-control-plan-memo-051320.pdfen
dc.relation.referencesTRB. Access Management Manual, Transportation Research Board Committee on Access Management, National Re-search Council, Washington, DC, 2003, 125 p.en
dc.relation.referencesFHWA. Signalized Intersections: An Informational Guide, Federal Highway Administration, FHWASA-13-027, U.S. Department of Transportation, Washington, DC, 2013, 323 p.en
dc.relation.referencesRD. Henry, “Signal timing on a shoestring,” Report. Washington, DC: US Department of Transportation Federal High-way Administration; Mar. Report no.: FHWA-HOP-07-006, 2005,54 p.en
dc.relation.referencesЮ. Я. Ройко, і О. М. Грицунь, «Підвищення ефективності функціонування ділянок вулично-дорожньої мережі в умовах координованого регулювання,» Наукові нотатки, № 45, с. 472-476, 2014.en
dc.relation.referencesІ. О. Хітров та ін., «Аналіз транспортних затримок в центральній частині міста та шляхи їх зниження,» Вісник машинобудування та транспорту, № 2(14), с. 131-139, 2021. https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-14-2-131-139 .uk
dc.relation.referencesМ. Ф. Дмитриченко, Ред., Системологія на транспорті. Організація дорожнього руху. Київ, Україна: Знання України, 2007, 452 с. (5 кн./ Е. В. Гаврилов, та ін.; кн. 4).uk
dc.relation.referencesВ. Д. Кондрашова, «Магістральне управління транспортних потоків,» Матеріали конференції. [Електронний ре-сурс]. Режим доступу: https://eprints.kname.edu.ua/52334/1/%D1%871-161-163.pdf .uk
dc.relation.referencesJ. Gluck, H. S. Levinson, and V. Stover, “Impacts of Access Management Techniques,” NCHRP Report 420, Transporta-tion Research Board, Washington, DC, 1999, 157 p.en
dc.relation.referencesA. J. Joubert et al., Lynnwood road arterial study : the effect of intersection spacing on arterial operation. [Electronic resource]. Available: https://repository.up.ac.za/bitstream/handle/2263/8258/95%20Joubert.pdf?sequence=1&isAllowed=y .en
dc.relation.referencesJiawen Wang et al., “A Signal Optimization Model of Adjacent Closely Spaced Intersections Which Optimizes Pedestri-an Crossing,” Journal of Advanced Transportation. ID 3964616, 14 p., 2023. https://doi.org/10.1155/2023/3964616 .en
dc.relation.referencesEvaluation of effect of traffic signal coordination system on congestion. [Electronic resource]. Available: https://www.researchgate.net/publication/228650117_Optimization_of_Traffic_Signal_Coordination_System_on_Congestion_A_Case_Study .en
dc.relation.referencesYuanyang Zou et al., “Signal adaptive cooperative control of two adjacent traffic intersections using a two-stage algorithm,” Expert Systems with Applications, no. 174, pp. 114746. 2021. ISSN 0957-4174. https://doi.org/10.1016/j.eswa.2021.114746 .en
dc.relation.referencesX. Ma, F. Hu, Y. Qi, and W Zhang, “Optimization of Signal Timing Coordination at Short-spaced Intersections,” on 34th Chinese Control and Decision Conference (CCDC), Hefei, China, 2022, pp. 2721-2726. https://doi.org/10.1109/CCDC55256.2022.10033746 .en
dc.relation.referencesQ. Wang et al., “Offline Arterial Signal Timing Optimization for Closely Spaced Intersections,” on IEEE Green Tech-nologies Conference (GreenTech), Denver, CO, USA, 2021, pp. 344-350. https://doi.org/10.1109/GreenTech48523.2021.00062 .en
dc.relation.referencesМ. Є. Кристопчук та ін., «Дослідження координованого управління транспортними потоками в центральній частині міста,» Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті, № 1(16), с. 82-90, 2021. https://doi.org/10.36910/automash.v1i16.511 .uk
dc.relation.referencesРозроблення схеми координації світлофорів на просп. Науки (заключний звіт). Харків, Україна: ХНАДУ, 2021, 126 с, № держ. реєстрації 0121U113663.uk
dc.relation.referencesНа дорогах з’явилися знаки «Зелена хвиля». Що вони означають і як допомагають водіям. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://tsn.ua/ukrayina/na-dorogah-z-yavilisya-znaki-zelena-hvilya-scho-voni-oznachayut-i-yak-dopomagayut-vodiyam-1487502.html .uk
dc.relation.referencesЗелена хвиля. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://newch.tv/zelena-khvylia-35661/ .uk
dc.relation.references«На проект «Зеленої хвилі» на дорогах Вінниці витратять понад мільйон,» Вінницький інформаційний портал. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://vezha.ua/na-proekt-zelenoyi-hvyli-na-dorogah-vinnytsi-vytratyat-ponad-miljonuk
dc.relation.referencesH. Sturges, “The choice of a class-interval,” J. Amer. Statist. Assoc, no. 21, рр. 65-66, 1926.en
dc.relation.referencesPTV Vissim 23. Manual. PTV Planung Transport Verkehr GmbH, 2023, 1220 р.en
dc.relation.referencesR. N. Fries, Y Qi, and S. Leight, “How Many Times Should I Run The Model? Performance Measure Specific Findings from VISSIM Models in Missouri,” Proceedings of the Transportation Research Board Annual Meeting. 2017, Washington, DC: TRB. 16 р.en
dc.relation.referencesR. Dowling, A. Skabardonis, and V. Alexiadis, Traffic Analysis Toolbox Volume III: Guidelines for Applying Traffic Microsimulation Modeling Software. USDOT, Washington, D.C., 2004, 146 pen
dc.relation.referencesVDOT. Traffic Operations Analysis Tool Guidebook. Richmond, 2013, 118 p.en
dc.relation.referencesNDOT. Corsim Modeling Guidelines. Carson City: Nevada Department of Transportation, 2012, 46 p.en
dc.relation.referencesNDOT. Corsim Modeling Guidelines. Carson City: Nevada Department of Transportation, 2012, 46 p.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1997-9266-2024-174-3-112-124


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію