Інтернет-магазин як етап розвитку продаж закладу традиційної форми торгівлі
Author
Ліман, В. В.
Шевчук, О. Ф.
Коляденко, С. В.
Date
2023Metadata
Show full item recordCollections
- JetIQ [135]
Abstract
The wide implementation of Internet communications determines
the attractiveness of this resource as a marketing tool. The use of the Internet by
trading institutions creates new opportunities for the success of market activity,
allowing to enter new markets at low costs.
One of the promising ways to increase competitiveness and expand trade for
commercial enterprises with traditional forms of trade is the use of Internet
representation, which can be used both for advertising the enterprise and for
additional sales. This work is devoted to the study and generalization of the
possibilities of using such an Internet representation.
Means of Internet communications provide commercial enterprises with
traditional forms of trade ample opportunities to communicate commercial offers
both to a local audience and to a wide one, which includes Internet users from other
cities. The focus of commercial offers on a local or broad target audience depends on:
- the type of Internet representation of a trade organization, which can vary
widely, from an Internet storefront or a card in Google My Business to a fully
functional Internet store or platform on the marketplace;
- types of Internet advertising used for advertising both the trade organization
and its Internet representative office;
- nature of price policy;
- costs for creating and maintaining a web representation;
- a highly competitive niche of goods, or goods of general use.
These and a number of other indicators are largely determined by the territory
in which trade offers can be competitive, taking into account the time and cost of
delivery of purchased goods.
In the case of a local target audience, the specified Internet representation can
be implemented in the form of an Internet storefront with the current price displayed
on it, or a card in the Google My Business service. In another case, when product
offers can be competitive for a wide target audience, in particular - within the
country, it is advisable to use a marketplace or a fully functional online store with a
wide selection of payment and delivery methods to organize effective trade. Popular
types of Internet advertising, such as search engine optimization, contextual
advertising, and others, can be used in relation to the Internet store site. Широке впровадження Інтернет-комунікацій зумовлює
привабливість цього ресурсу в якості інструменту маркетингу. Використання
Інтернету торговельними установами створює нові можливості для успішності
ринкової діяльності, дозволяючи виходити на нові ринки збуту товарів при
незначних витратах.
Одним із перспективних шляхів підвищення конкурентоспроможності
та розширення торгівлі для торговельних підприємств з традиційними
формами ведення торгівлі є використання Інтернет-представництва, яке може
бути слугувати як для реклами самого підприємства, так і для додаткових
продаж. Дослідженню та узагальненню можливостей використання такого
Інтернет-представництва присвячена дана робота.
Засоби Інтернет-комунікацій надають торговельним підприємствам із
традиційними формами торгівлі широкі можливості для донесення
торговельних пропозицій як до локальної аудиторії, так і до широкої, що
включає в себе користувачів Інтернет з інших міст та територій. Від
спрямованості торговельних пропозицій на локальну чи широку цільову
аудиторію залежать :
- вид Інтернет-представництва торговельної організації, який може
змінюватись в широких межах, від Інтернет-вітрини чи картки в Google Мій бізнес і до повнофункціонального Інтернет-магазину чи майданчика на
маркетплейсі;
- види Інтернет-реклами, котрі використовуються для реклами як
торговельної організації так і її Інтернет-представництва;
- характер цінової політики;
- витрати на створення та обслуговування веб-представництва;
- вузькоконкурентна ніша товарів, чи товари широкого вжитку.
Ці та ряд інших показників значною мірою визначаються територією, на
якій торговельні пропозиції можуть бути конкурентними, з урахуванням часу
та вартості доставки куплених товарів.
У випадку локальної цільової аудиторії вказане Інтернетпредставництво може бути реалізовано у вигляді Інтернет-вітрини із
розташованим на ній актуальним прайсом, або ж – карткою в сервісі Google
Мій бізнес. В іншому випадку, коли товарні пропозиції можуть бути
конкурентними для широкої цільової аудиторії, зокрема – в межах країни, для
організації ефективної торгівлі доцільно використати маркетплейс чи
повнофункціональний Інтернет-магазин, із широким вибором засобів оплати
та доставки. Стосовно сайту Інтернет-магазину можуть бути використані такі
популярні види Інтернет-реклами, як пошукова оптимізація, контекстна
реклама та інші.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/43514