Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКрилик, Л. В.uk
dc.contributor.authorШаргало, Д. В.uk
dc.date.accessioned2025-04-09T08:56:19Z
dc.date.available2025-04-09T08:56:19Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationКрилик Л. В., Шаргало Д. В. Розширення функціональних можливостей програмного модуля інформаційної технології управління відносинами з клієнтами // Вісник Хмельницького національного університету. Серія: Технічні науки. 2025. № 1 (347). С. 156–161.uk
dc.identifier.issn2307-5732
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/46254
dc.description.abstractThe work is dedicated to expanding the functional capabilities of the Customer Relationship Management (CRM) software module. A client-server architecture was chosen for the implementation. The client side is developed using JavaScript and the React framework. Using React allows for the creation of a convenient and intuitive interface for client interaction. For the server side, Node.js was used. MongoDB, a document-oriented NoSQL database, was chosen for database management. This type of database is ideal for handling large volumes of data and offers flexibility in data storage structure. Visual Studio Code was selected as the development environment, which provides numerous advantages, including open-source code, ease of use, intelligent autocompletion, an integrated debugger, Git integration, and support for various extensions that significantly enhance development productivity. A modular approach was used in the development to ensure fast system performance and ease of future maintenance. To better understand the operation of the CRM software module, a UML sequence diagram was developed, which is an important part of the software development process. The development was successfully tested. It meets all the specified requirements and has extended functionality compared to similar systems, offering at least four key advantages: the presence of an integrated chat for fast communication with clients; the ability to add notes, which, unlike analogs, feature a simplified notetaking mechanism; an optimized interface, making the program faster and more intuitive to use; and a competitive price, making it attractive for small and medium-sized businesses. This extended functionality will contribute to improving customer relationship management efficiency. The developed software product, unlike its counterparts, occupies less server memory.en
dc.description.abstractРобота присвячена розширенню функціональних можливостей програмного модуля інформаційної технології управління відносинами з клієнтами (CRM). Для реалізації розробки була обрана клієнт-серверна архітектура. Клієнтська частина реалізована за допомогою JavaScript та фреймворку React. Для розробки серверної частини використано Node.js. Для управління базою даних обрано MongoDB. Середовищем розробки слугував Visual Studio Code. Для реалізації розробки, забезпечення швидкої роботи системи та подальшої її підтримки застосовано модульний підхід. З метою кращого розуміння роботи програмного модуля CRM розроблена UML-діаграма послідовності. Розробка успішно пройшла тестування. Відповідає всім заданим вимогам та має розширений функціонал у порівнянні з аналогами щонайменше за 4 можливостями: наявність інтегрованого чату для швидкої комунікації з клієнтами; можливість додавання нотаток, які на відміну від аналогів мають спрощений механізм додавання нотаток; оптимізований інтерфейс, що робить роботу з програмою швидшою та інтуїтивно зрозумілою; конкурентоспроможна ціна, шо є привабливим для малого та середнього бізнесу. Розширений функціонал сприятиме підвищенню ефективності управління відносинами з клієнтами. Розроблений програмний продукт на відміну від аналогів займає менший обсяг пам`яті на сервері.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХмельницький національний університетuk
dc.relation.ispartofВісник Хмельницького національного університету. № 1 (347) : 156–161.uk
dc.relation.ispartofseriesТехнічні наукиuk
dc.subjectуправління відносинами з клієнтамиuk
dc.subjectCRMuk
dc.subjectінформаційна технологіяuk
dc.subjectавтоматизаціяuk
dc.subjectперсоналізаціяuk
dc.subjectаналіз данихuk
dc.subjectcustomer relationship managementen
dc.subjectinformation technologyen
dc.subjectautomationen
dc.subjectpersonalizationen
dc.subjectdata analysisen
dc.titleРозширення функціональних можливостей програмного модуля інформаційної технології управління відносинами з клієнтамиuk
dc.title.alternativeExpanding the functional capabilities of the information technology software module for client relationship managementen
dc.typeArticle, professional native edition
dc.typeArticle
dc.identifier.udc004.42
dc.identifier.doi10.31891/2307-5732-2025-347- 21
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/https://orcid.org/0000-0001-6642-754X


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію