• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи
  • Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024)
  • View Item
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи
  • Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024)
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Ефективність застосування інноваційних технологій у закладах вищої освіти

Author
Кобилянська, І. М.
Гомолінський, В. О.
Date
2024
Metadata
Show full item record
Collections
  • Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024) [896]
Abstract
Розвиток технологій навчального процесу передбачає організацію ефективного навчального процесу згідно з поставленими освітніми цілями. Розвиток професійно-педагогічних навичок викладачів соціально-гуманітарних і природничих дисциплін потребує організації їхньої навчально-пізнавальної діяльності на основі технологічного підходу. Запропоновано дослідити динаміку розвитку педагогічних здібностей викладачів соціальногуманітарних і природничих дисциплін. Реалізація цього соціального замовлення потребує трансформації професійно-педагогічної діяльності викладачів вищих навчальних закладів і розвитку їхніх особистісних якостей.
 
The development of technologies of the educational process involves the organization of an effective educational process in accordance with the educational goals. The development of professional and pedagogical skills of teachers of social, humanitarian and natural sciences requires the organization of their educational and cognitive activities based on a technological approach. It is proposed to investigate the dynamics of the development of pedagogical abilities of teachers of social, humanitarian and natural sciences. The implementation of this social order requires the transformation of the professional and pedagogical activity of teachers of higher educational institutions and the development of their personal qualities.
 
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/47036
View/Open
21155.pdf (260.2Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ