Порівняльний аналіз культурних відмінностей бангладеш та португалії в контексті здійснення міжнародних економічних відносин
Abstract
Проаналізовано культурні відмінності між Бангладеш та Португалією в контексті споживчої поведінки, маркетингових стратегій та цінової політики. Вивчені особливості культурних моделей, які впливають на прийняття рішень споживачами, брендинг, рекламні стратегії та канали дистрибуції. Виявлено, що в The cultural differences between Bangladesh and Portugal are analyzed in the context of consumer behavior, marketing strategies and pricing policies. The peculiarities of cultural models that influence consumer decision-making, branding, advertising strategies and distribution channels are studied. Consumers in Portugal are found to be oriented towards innovation, quick decision-making and premium products, while Bangladesh is dominated by collective values, tradition and significant price sensitivity. The results of the study emphasize the importance of adapting international marketing strategies, taking into account the cultural characteristics of each market, in order to achieve success in the global business environment.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/47719

