• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи
  • Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)
  • View Item
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи
  • Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Емоційний інтелект як ключовий фактор професійного становлення майбутніх медиків

Author
Кулібаба, Є. Л.
Kulibaba, Y. L.
Date
2025
Metadata
Show full item record
Collections
  • Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025) [960]
Abstract
У статті розглянуто проблему формування емоційного інтелекту як ключового фактора професійного становлення майбутніх медиків. Враховуючи високий рівень емоційного навантаження в медичній діяльності, розвиток емоційного інтелекту та навичок емоційної саморегуляції є важливим аспектом професійної підготовки фахівців. Проаналізовано роль емоційного інтелекту в регуляції професійної діяльності, його вплив на ефективність комунікації з пацієнтами, управління стресом та запобігання емоційному вигоранню. Окреслено основні напрями розвитку емоційної компетентності у процесі професійної підготовки. Визначено значення інтеграції емоційного компоненту в освітній процес як важливого чинника підвищення якості медичних послуг та збереження психічного здоров’я фахівців.
 
The article deals with the problem of forming emotional intelligence as a key factor in the professional development of future doctors. Given the high level of emotional stress in medical work, the development of emotional intelligence and emotional self-regulation skills is an important aspect of professional training. The role of emotional intelligence in the regulation of professional activity, its impact on the effectiveness of communication with patients, stress management and prevention of emotional burnout are analysed. The main directions of development of emotional competence in the process of professional training are outlined. The importance of integrating the emotional component into the educational process as an important factor in improving the quality of medical services and preserving the mental health of specialists is determined.
 
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/47918
View/Open
23619.pdf (314.8Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ