• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи
  • Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)
  • View Item
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи
  • Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Комп'ютерний комплекс з використанням віртуальної реальності для ментальної реабілітації

Author
Осіпенко, Н. В.
Томчук, М. А.
Tomchuk, M. A.
Date
2025
Metadata
Show full item record
Collections
  • Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025) [960]
Abstract
У роботі розроблено комп’ютерний комплекс для ментальної реабілітації з використанням технологій віртуальної реальності. Комплекс створено на платформі Unity та призначений для використання з VRгарнітурами Oculus Quest 2, підтримуючи одночасну участь двох користувачів. Розроблений додаток включає інтерактивне віртуальне середовище бару, де користувачі можуть вільно пересуватися, спілкуватися, грати в шахи, більярд, дартс, малювати та слухати музику. Впроваджено NPC-бармена з елементами штучного інтелекту для взаємодії. Також реалізовано локацію острова з відповідним звуковим супроводом для релаксації. Робота демонструє можливості застосування VR для покращення психоемоційного стану та соціальної взаємодії.
 
This thesis describes the development of a computer complex for mental rehabilitation using virtual reality technologies. The complex was created on the Unity platform and is designed for use with Oculus Quest 2 VR headsets, supporting simultaneous participation of two users. The developed application includes an interactive virtual bar environment where users can move freely, communicate, play chess, billiards, darts, draw, and listen to music. An NPC bartender with artificial intelligence elements has been implemented for interaction. An island location with corresponding sound accompaniment for relaxation has also been realized. The work demonstrates the potential of VR application for improving psycho-emotional state and social interaction.
 
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/48337
View/Open
25523.pdf (601.9Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ