Графічний редактор для редагування відеоігор з розширеними функціональними можливостями
Автор
Складанюк, О. О.
Майданюк, В. П.
Арсенюк, I. Р.
Skladaniuk, O. O.
Maidaniuk, V. P.
Arseniyk, I. R.
Дата
2025Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
У статті виконано аналітичний огляд методів та засобів для редагування сцен у 2D-відеоіграх. Обґрунтовано актуальність створення подібного інструменту з урахуванням поширеності інді-розробок і потреби в інтуїтивно зрозумілих редакторах. Проаналізовано технічні аспекти реалізації функціоналу, таких як інтерактивне переміщення об`єктів (drag-and-drop), редагування властивостей об`єктів сцени у реальному часі, управління шарами та компонентами сцени. Розглянуто підходи до збереження структури сцени у форматі JSON, що дозволяє легко експортувати та імпортувати дані про ігрові рівні. Особливу увагу приділено використанню 2D-графічної бібліотеки Pixi.js, як рушія для рендерингу сцени, а також принципам побудови архітектури на основі об`єктно-орієнтованого підходу. Здійснено аналіз використання подієво-орієнтованої моделі для забезпечення взаємодії між компонентами редактора. Окремо проаналізовано перспективи розширення функціоналу редактора, зокрема реалізацію сітки для вирівнювання об`єктів, систему undo/redo, підтримку кількох сцен, та інструменти для створення складніших ігрових механік. Визначено напрями подальших досліджень, зокрема створення адаптивної системи плагінів для розширення функцій редактора. Основним науково-практичним результатом дослідження є визначення ключових компонентів, потрібних для побудови ефективного редактора 2D-сцен, а також реалізація базової версії редактора, що може бути використана як основа для подальшого розвитку. Основними перевагами запропонованого редактору є модульність інтерфейсу, легка масштабованість проєкту, простота розробки та підтримки, збереження сцен у JSON, наявність системи шарів, drag-and-drop редагування, базова підтримку undo/redo, інтеграція з Pixi.js як візуальним рушієм, платформнонезалежність. Практична цінність роботи полягає у можливості використання розробленого інструменту для побудови прототипів та ігрових рівнів без необхідності написання коду, що сприяє прискоренню процесу розробки 2D-ігор, дозволяючи розробникам зосередитися на ігровій логіці та дизайні, а не на технічних деталях реалізації сцени. Запропонований редактор може бути інтегрований у навчальні програми для ознайомлення студентів із принципами побудови ігрових середовищ та графічного програмування.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/49064