Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorBlagodyr, L.en
dc.contributor.authorBilyk, D.en
dc.contributor.authorБлагодир, Л. М.uk
dc.date.accessioned2025-09-11T13:10:37Z
dc.date.available2025-09-11T13:10:37Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationBlagodyr L., Bilyk D. Cultural differences in business between Germany and India: a comparative analysis // Матеріали LIV Всеукраїнської науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р. Електрон. текст. дані. 2025. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fm/all-fm-2025/paper/view/23028.en, uk
dc.identifier.isbn978-617-8132-48-8
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/49095
dc.description.abstractThe study analyzes the cultural differences between Germany and India based on Hofstede's cultural dimensions model. A comparative analysis of the impact of these differences on business practices and international economic relations is made. Based on the analysis, recommendations for overcoming cultural barriers are developed.en
dc.language.isoen_USen_US
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofМатеріали LIV Всеукраїнської науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fm/all-fm-2025/paper/view/23028
dc.subjectcultural differencesen
dc.subjectbusiness practicesen
dc.subjectinternational economic relationsen
dc.subjectHofstede modelen
dc.subjectGermanyen
dc.subjectIndiaen
dc.subjectcross-cultural interactionen
dc.titleCultural differences in business between Germany and India: a comparative analysisen
dc.typeThesis
dc.identifier.udc339.138.2
dc.relation.referencesCountry Comparison Tool URL: https://www.theculturefactor.com/country-comparison-tool (дата звернення 15.11.2024).en
dc.relation.referencesHaig M. Brand Failures : The truth about the 100 biggest branding mistakes of all time (2nd ed.). London: Kogan Page, 2011. 310 P.en
dc.relation.referencesJackson J. C. A Model for Expanding Your Business into Foreign Markets. Harward Business Review 2024. May 17. URL: https://hbr.org/2024/05/a-model-for-expanding-your-business-into-foreign-markets (дата звернення 10.11.2024).en


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію