Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorРоманюк, О. Н.uk
dc.contributor.authorМайданюк, В. П.uk
dc.contributor.authorНовосельцев, О. О.uk
dc.contributor.authorRomanyuk, О. N.uk
dc.contributor.authorMaidaniuk, V. P.uk
dc.contributor.authorNovoseltsev, O. O.uk
dc.date.accessioned2025-10-21T12:05:10Z
dc.date.available2025-10-21T12:05:10Z
dc.date.issued2025uk
dc.identifier.citationРоманюк О. Н., Майданюк В. П., Новосельцев О. О. Класифікація методів рельєфного текстурування для високореалістичного рендерингу // Наукові праці ВНТУ. Електрон. текст. дані. 2025. Вип. 3. URI: https://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/851.uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/49832
dc.description.abstractУ статті наведено аналіз і систематизацію методів рельєфного накладання текстур, які відіграють важливу роль у створенні реалістичних зображень у системах комп`ютерної графіки. Рельєфне текстурування розглядається як ефективна альтернатива збільшенню кількості полігонів, що дозволяє формувати ілюзію мікрорельєфу поверхні з високим ступенем деталізації без значного ускладнення геометрії об`єкта. Завдяки використанню карт нормалей, карт висот, шумових функцій та процедурної генерації текстур, досягається баланс між візуальною точністю та швидкодією графічного відтворення. Один із напрямків особливостей є широке використання шейдерних програм і апаратного прискорення для обчислення освітлення, глибини, тіней та структури поверхні в режимі реального часу.Запропоновано класифікацію методів рельєфного текстурування, яка ґрунтується на характері впливу на геометрію моделі. Визначено три основні категорії: імітаційні методи (впливають лише на вигляд поверхні без зміни її форми), геометричні методи (змінюють координати вершин або додають додаткові елементи до сітки), та комбіновані або адаптивні методи (поєднують обидва підходи залежно від умов візуалізації). До імітаційних методів віднесено нормал мепінг, текстурування за картою висот, паралаксне накладання з самозатіненням і метод з проникненням променя. До геометричних –зміщення вершин, тесселяція, мікрополігональне подрібнення та об`ємне текстурування. Комбіновані методи передбачають динамічне перемикання технік залежно від відстані до камери (технологія зміни рівня деталізації), обчислювального навантаження та складності сцени.Наведено таблиці порівняння швидкодії, реалістичності та сумісності з графічними рушіями для кожної групи методів.Проведені дослідження можуть бути використані для вибору, комбінування та оптимізації методів рельєфного текстурування при побудові інтерактивних тривимірних середовищ, створенні симуляторів, візуалізаційних панелей та цифрового мистецтва. Запропонована класифікація дозволяє адаптувати методи відповідно до вимог обчислювального середовища та завдань користувача, а також є відправною точкоюдля подальших досліджень у напрямі розробки нових гібридних алгоритмів. Це перспективи для побудови ефективних рендерингових систем нового покоління, орієнтованих на реалістичність, швидкодію та інтеграцію з іншими інформаційно-візуальними технологіями.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofНаукові праці ВНТУ. Вип. 3.uk
dc.subjectрендерингuk
dc.subjectрельєфне текстуруванняuk
dc.subjectімітаційні методиuk
dc.subjectгеометричні методиuk
dc.subjectdisplacement mappinguk
dc.subjectпаралаксне зміщенняuk
dc.subjectвоксельне текстуруванняuk
dc.titleКласифікація методів рельєфного текстурування для високореалістичного рендерингуuk
dc.typeArticle, professional native edition
dc.identifier.udc004.925uk
dc.relation.referenceshttps://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/851uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/uk


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію